virus?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
727
Punten
113
Leeftijd
59
Een tijdje terug was er het msblastvirus..dit had ik ook, ik heb toen besloten om alles maar eens te verwijderen, en dus ook alles maar opnieuw te instaleren.
Maar nu gebeuren er weer dingen die ik niet goed begrijp,
bij iedere opstart is sinds kort mijn antivirus programma "norton" uitgeschakeld, terwijl ik het toch zo ingesteld heb dat dit automatisch op moet starten, het vinkje is iedere keer weg. Wat gaat hier fout?
Graag hierop een antwoord.

dank je en groeten van corne.

Als je toch opnieuw gaat installeren kun je beter ook eerst alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken. Dan ben je meten alle troep kwijt (en heb je een nieuw mbr).
Grtz.

Ik heb dus enkele weken alles al opnieuw geinstaleerd. En het heeft perfect gewerkt. Als eerste heb ik norton opnieuw geupdate, en daarna xp, een tijdje heeft het goed gewerkt, maar wat ik nou niet snap na dat msblastvirus gebeuren er toch rare dingen en niet allen bij.
Ik zal even opsommen wat er gebeurt:
1: norton gaat niet meer automatisch aan bij opstart, en dit staat wel zo ingesteld.
2: msn meldt zich af omdat ik op een andere locatie al ben aangemeld.
3: regelmatig krijg een melding van dnssystemshock als ik probeer het internet op te gaan, startpagina wordt gewoonweg niet gevonden danwel geopend.
4: ben soms nog trager dan de telefoonverbinding terwijl ik home-basis heb.
5: ik krijg ook geen berichten meer verstuurd die groter zijn dan 1mb.

Ik snap er niks meer van, het heeft gewerkt, is er nou toch weer een virus binnen geslopen bij dat ...XP?

Heb je systeem herstel al eens geprobeerd na een datum toen hij nog goed werkte?????

Anders bij windows taakbeheer kijken of er een programma meedraaid.

ps.heb je ook een firewall?????deze is onmisbaar in deze tijd van hackers

Succes,

Rolbird.

systeemherstel mag je niet proberen als je een virus hebt, want dan verplaats je het wellicht naar plekken waar je het niet wilt hebben, en firewall, dan werkt er volgens mij helemaal niks meer.
Tenminste dat is wat ik er van begrepen heb...

Zal weer wel goed komen want ik heb intussentijd een scan gedaan en kreeg geen melding, kga morgen weer maar eens bij microsoft update kijken.

groeten van corne.

Kennis van me heeft hetzelfde probleem, er zit geen virus meer in zijn pc en volgens een paar bekende trojanscanners ook geen trojans.

Norton word ingesteld op automatisch autoprotect aanzetten.
Je herstart de pc en autoprotect staat weer fijn uit. Zet je hem handmatig aan werkt ie ook en niets aan de hand.
Maar na het rebooten of als de pc opnieuw aangezet word staat ie gewoonweg weer uit.

Heel vreemd, ik heb er zelf tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden. Misschien moet ik bij hem maar eens de virusscanner opnieuw installeren.

Norton opnieuw instaleren was ik ook al van plan. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.

bedankt.

groetjes van, Corne.

bij de topic XP home nederland staat er iets over
weet niet of dat werkt heb zelf geen norton

ik weet het zelf ook niet meer, ik ga denken dat het hier bij mij in de buurt zit, want ik heb eens rond gem.s.n.t en er zitten er hier meer met dit probleem, kga @home weer maar eens bellen, kost weer wat ??? met die zogenaamde helpdesk, maar komen ze misschien een keertje kijken.

groeten...corne

hallo
ik heb precies het zelfde gehad en ook bij opstarten pc ging hij direkt naar windows en niet naar gebruiker scherm.norton liep voor meter en de cpu gebruik was steeds 80 a90 % en als je dan keek wat er liep .vanalles wat hij starte vanalles op.de heb ik xp er opnieuw opgezet.en het werkt weer vanouds alleen mijn floppy drive werkt nog niet weer.maar terzijne tijd zal dat ook wel werken.
mvg sath.

Wat wel eens helpt bij dit probleem is een nieuwere versie van Norton installeren, 2003 over 2002 (even goed op de sysdatum letten voor het abonnement), vervolgens van de site van symantec.nl de hele virusdef update halen, pc laten scannen to be sure en dan een keer opnieuw opstarten.

Het nadeel van Norton (en andere Win progs) is dat uninstall niet echt uninstall is, er blijven verwijzingen naar de 'oude' versie.

Rolo

De scan van Norton is niet volledig als je die installeerd moet je er zeker van zijn dat je systeem 100% virus vrijs is anders werkt Norton niet goed in sommige gevallen staat die zels dan uit als je weer opstaat dit houd in dat er nog steeds een virus op je systeem staat terwijl norton die niet ziet.

Klein tipje van mij doe een online scan voor een virus
ga dan naar http://housecall.trendmicro.com/

Voor trojans ga je naar
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx

Ik hoop dat de mensen hier wat aan hebben.

gr,

Thewizzard

Originally posted by Rolo
Het nadeel van Norton (en andere Win progs) is dat uninstall niet echt uninstall is, er blijven verwijzingen naar de 'oude' versie.

Rolo

Daar heeft norton wat op gevonden die hebben een programma gemaakt dat heet norton cleansweap die schijnt wel alles weg te halen. Die maakt namelijk een log van een programma die je instaleerd. Dus dit werkt alleen met een proggie dat je instaleerd als cleansweap er op staat niet als al geinstaleerd is.
kan wel als je met uninstal verwijderd en dan opnieuw instaleerd en logd met cleansweap.
Nou is dit dus ook weer niet met alle proggies moet ik er wel even bij zeggen, maar wel voor een heel groot deel.

@freggle1
ik heb ook ooit zoiets gehad was met windows ME of XP dat weet ik niet meer dit was opgelost na dat ik er een nieuw versie van norton op heb gezet (2003).

En doe anders een gooi op kazaa naar Panda Antivirus platinum
zet ook meteen een firewall in en die ondersteund ook meer virussen. Ook is die heel makkelijk te besturen.

hoop dat jullie er wat aan hebben.
mvg ton

Bij zo'n probleem een andere scanner installeren dan Norton lijkt me NIET verstandig.
Norton Antivirus heeft deze kuren als er dingen gebeuren die niet horen te gebeuren en het is daarom gemakkelijk te herkennen dat er toch ergens iets niet klopt.

Zoals ik al eerder zei had een kennis van me ook dit probleem.
Het bleek dat hij voorzien was van een stukje trojan wat op dat moment nog niet echt bekend was en het probleem is nu weg, bij Norton stond er een oplossing voor het probleem.

Zelf heb ik overigens nu geupgrade naar 2004 en die bleek ook een trojan te ontdekken notabene op mijn eigen systeem wat een goede trojanscanner vorige week schijnbaar niet kon ontdekken en nu ook nog niet. Norton zag hem wel.

Wel moet men opletten met de nieuwe 2004. Met internet security verdween bijv. mijn luidsprekertje en nog een icoontje van mijn statusbalk.
Met antivirus alleen het luidsprekertje.
Bij m'n buurman bleek het na installatie van alleen Norton Antivirus 2004 niet meer mogelijk op de cd-rom te bladeren.
Het kan zijn dat de nieuwe opties (trojan detecties en spam, joke en spyware protectie) hier iets mee te maken hebben dat moeten we dan nog even onderzoeken.

Thanx thanx en nogmaals thanks wizzard voor je links
Het is dat ik al een vriendin heb maar anders????

tijdens een instalatie van een proggie moest mijn scanner ff uit en was hem vergeten aan te zetten toen ik hem wilde aanzetten lukte dit niet
dankzij je links weet ik nu waarom : het lijkt wel een wormen kwekerij op mijn harde schijven

Originally posted by Black Tiger
Bij zo'n probleem een andere scanner installeren dan Norton lijkt me NIET verstandig.
Norton Antivirus heeft deze kuren als er dingen gebeuren die niet horen te gebeuren en het is daarom gemakkelijk te herkennen dat er toch ergens iets niet klopt.

Dat is niet wat ik zij een andere installeren met de links die ik gaf kan je online scannen of je een virus dan wel worm of weet ik het in je systeem hebt zitten .

gr,

Thewizzard

Originally posted by freggel1
Een tijdje terug was er het msblastvirus..dit had ik ook, ik heb toen besloten om alles maar eens te verwijderen, en dus ook alles maar opnieuw te instaleren.
Maar nu gebeuren er weer dingen die ik niet goed begrijp,
bij iedere opstart is sinds kort mijn antivirus programma "norton" uitgeschakeld, terwijl ik het toch zo ingesteld heb dat dit automatisch op moet starten, het vinkje is iedere keer weg. Wat gaat hier fout?
Graag hierop een antwoord.

dank je en groeten van corne.

Er zijn ook virussen, die zich in je bios nestelen.
Gezien het gedrag van NAV lijkt me dat in dit geval heel goed mogelijk.
Enige remedie: Batterij loshalen.
Wel weten wat je doet, want je moet je bios opnieuw helpen met o.a. verifi?ren van je hd, datum en tijd instellen.

Nee Norton 2004 wil niet goed installeren als er een worm in je systeem genesteld is dit maak ik dagelijks mee .

het enigste is dan de worm verwijderen met diverse tools die je bij symantec dan wel bij een ander antivirus bedrijf vandaan haalt.

Zeker het blaster gebeuren is bijna alleen op die manier te verwijderen.

gr,

Wizzz

@Wizzard, misverstandje, met mijn reply doelde ik op Tonnieboy die adviseerde Panda maar te gaan zoeken anders.
Had ik er misschien even bij moeten zetten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan