Virusmelding via Outlook?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik krijg de laatste weken bij bepaalde mail, een waarschuwing van mijn provider @Home :

Waarschuwing: Er zijn een of meer virussen uit dit bericht verwijderd:
your_document.pif

Meer informatie over computervirussen kunt u vinden op onze online
help: http://help.home.nl/antivirus

Hoe zat het nou toch weer met het openen van email via de "webmail" dan kwam het niet op de pc? Toch??

Want ik wil toch wel eens zien wat voor email dit dan zijn moge?

Het valt mij wel op dat ik de laatste 4 dagen bijna dagelijks eentje ontvangen heb, voorheen is dit nooit het geval geweest, en iedere keer hangt er dus ook een attachment aan....

iemand meer de laatste tijd zulke mails ontvangen?

Hoef je niet naar te kijken. Pif werd vroeger ook al gebruikt bij windows 3.x en dat werkt nog steeds.
Feitelijk worden deze net zo gebruikt als .scr bestanden.
Je zult er niets aan zien, maar er zit een zootje code in en da's dus het virus, zo gauw je deze opent ben je het lul.

Als je dat mailtje van @home krijgt, dan weet je dus ook al dat je hem via webmail ook niet meer bekijken kunt aangezien de virusscanner van @home hem al gewist heeft voordat ie in je postbus komt.
Webmail is niets anders dan je postbus op de server die je normaliter met je email client (zoals Outlook) leeg maakt door de post op te halen.
Haal je hem niet op, dan blijft ie op de server en kun je hem via webmail bekijken.

Je krijgt waarschijnlijk nu ineens zoveel vieze mailtjes omdat je adres op een of andere lijst terecht gekomen is.
Het betekent dat je er waarschijnlijk voor een hele tijd of definiteif niet meer vanaf komt.
Big G is niet voor niks zo voorzichtig met het verspreiden van zijn eigen mail adres.
Tegenswoordigs kun je bij een beetje provider meerdere mailadressen instellen.
Dat kun je gebruiken door 1 van die adressen met enige regelmaat te vervangen voor een nieuw adres.
Dit "variabele" adres gebruik je dan wanneer je ergens (tegen je zin) een mailadres moet achterlaten.
Dus bij iemand waarvan je niet weet of je die kunt vertrouwen.

Overigens ben je dan nog steeds niet gevrijwaard van rotzooi op je andere accounts, omdat je ook op zo'n lijst kan komen doordat iemand die je wel kunt vertrouwen al slachtoffer geworden is van een hack.
Een van de eerste zaken die virii namelijk vaak doen is het doorsturen van je (outlook) adresboek gegevens.

Ik meen me te herinneren uit een grijs, grijs verleden dat pif een bestands extentie is die verglijkbaar is met de huidige "snelkoppelingen" van windhoos.
Het was de bedoeling dat je daarmee niet alleen een programma kon starten maar ook gelijk opties voor het starten van dat programma mee kon geven.

Aangezien men graag een beetje de oude truukjes van weleer wil behouden word deze extentie nog steeds ondersteund, hoewel alleen virus bakkers ze nog toepassen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan