Visionnet vn-8000s/Premiere/C+

M

Michiel

Met deze tuner wordt nu al maanden gratis naar Premiere en C+ NL gekeken.
Kan iemand mij iets meer informatie geven over wat er precies gebeurd na het invoeren van die "9999" code.
Ik neem aan dat er in de firmware een share ip staat geschreven.
Dit moet toch op de een of andere manier zichtbaar te maken te zijn.
In een andere thread wordt gesproken over een soort open server waar ingelogd wordt.
Vreemd dat niemand dit tot nu toe opgepikt heeft.
Een en ander moet toch te emuleren zijn in de dream of andere ontvanger.

Er staat inmiddels een test van deze ontvanger op www.satplaza.com .

Het gaat hier overigens niet over hele pakketten open krijgen maar om bepaalde transponders openkrijgen. Ik zelf zou deze ontvanger niet in huis willen hebben.

Beetje gevaarlijk ding. Want je sluit dat ding op het internet aan en je wordt ergens naar toegeleidt waarvan je de herkomst niet weet. Maar diegene weet wel al jouw internetgegevens. Wie zit er achter.... niemand weet het. Kan allemaal gewoon "normaal" zijn maar kunnen bijvoorbeeld ook organisaties zijn die bijvoorbeeld je creditcard gegevens willen hebben, je computertje willen hacken of wie weet zelfs een betaaltvprovider die eens lekker iptjes wil loggen om te kijken wie gratis zit te kijken. Weet jij veel....

Wat nu zo leuk is :

N?t als met de wireless cardshare apparaatjes :

De nederlandse distributeur van dit apparaat is officieel canal digitaal dealer en lid van het platform

hi hi hi ha ha ha

Apparaat mag dan rommel zijn, maar vind het wel leuk om te zien dat de canal digitaal dealer ontvangers verkoopt met software die C+ illegaal shared :)

Er is altijd te achterhalen waarheen een verbinding word gebouwd hoor.
Maar dat betekent niet dat dat eenvoudig is.
Je modem en je router (indien aanwezig) moeten ook weten waarheen met die pakketjes.
Ik heb geen idee hoe het zit met de computers bij degenen die zo'n receiver hebben.
Maar als je een pctje (gewoon een oeroud dingetje) en 2 netwerkkaartjes over hebt, dan kun je die vrij eenvoudig als routertje inrichten.
Dan heb je dus een mini netwerkje in je gehele netwerk opgenomen.
Dat mini netwerkje bestaat dan dus alleen uit de receiver en de routerpc.
Je kan dan ook op die routerpc uitgebreide logs gaan bijhouden om zo te zien waar al die verbindingen heen gaan (en vandaan komen).
Dus als je dat echt wil weten, kom je dat ook wel te weten hoor.
Kost je wel wat werk, vooral uitzoek werk bij het ontleden van de logs.
En als je een IP hebt, weet je natuurlijk nog niet alles.
Maar voor al dit soort zaken zijn er heel veel tooltjes te vinden.

ik vindt het maar allemaal vreemd.
hier zit meer achter.

(is mijn mening)

Originally posted by MAS3
Er is altijd te achterhalen waarheen een verbinding word gebouwd hoor.
Maar dat betekent niet dat dat eenvoudig is.
Je modem en je router (indien aanwezig) moeten ook weten waarheen met die pakketjes.
Ik heb geen idee hoe het zit met de computers bij degenen die zo'n receiver hebben.
Maar als je een pctje (gewoon een oeroud dingetje) en 2 netwerkkaartjes over hebt, dan kun je die vrij eenvoudig als routertje inrichten.
Dan heb je dus een mini netwerkje in je gehele netwerk opgenomen.
Dat mini netwerkje bestaat dan dus alleen uit de receiver en de routerpc.
Je kan dan ook op die routerpc uitgebreide logs gaan bijhouden om zo te zien waar al die verbindingen heen gaan (en vandaan komen).
Dus als je dat echt wil weten, kom je dat ook wel te weten hoor.
Kost je wel wat werk, vooral uitzoek werk bij het ontleden van de logs.
En als je een IP hebt, weet je natuurlijk nog niet alles.
Maar voor al dit soort zaken zijn er heel veel tooltjes te vinden.

Zoals ook in de test vermeldt staat komt men op een ip adres uit van een Chinese server. Tenminste met de box waarmee getest is. Er schijnen nog meer servers te zijn.

denk je dat hier nu een flinke run op komt,dat mensen masaal, deze ontvanger gaan kopen?

ja ik zou hem niet kopen. De ontvanger op zich komt gewoon tekort omdat er geen CI sloten inzit. Het "extra" gebeuren is te broos om er maar enige zekerheid aan te verbinden.

Maar ja ieder moet voor zich weten.

Mijn Advies wil je het thuis netwerk schoon houden van vreemde dingen niet kopen dat ding.

Het ziet er allemaal leuk uit maar ook ik wil dat ding niet voor geen goud in het netwerk hebben..

En zo goedkoop vind ik deze ontvanger helemaal niet je kan dan beter kiezen voor een dream.

Ik wilde hem helemaal niet kopen.
Ik vroeg alleen of een en ander is te emuleren in bijvoorbeeld de dream.

Waarom zou je ?

Ik neem aan als je de routine van inlog naar de server hebt je deze ongetwijfeld makkelijk of wat moeilijker kunt emuleren.

Dat is afhankelijk van welke info de server eist om te kunnen inloggen.

Het lijkt weinig interessant ?

Lijkt mij wel een leuke hobby box ,echter wel ??n opmerking een echte satliefhebber heeft graag zelf een beetje controle en dat heb je bij deze helemaal niet .

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je deze ontvanger een hobbybox kan noemen. Er is totaal geen hobby aan volgens mij. Je steekt een netwerkkabel erin en je kijkt gratis naar enkele zenders.

Dat is volgens mij geen hobbybox maar een gratis kijk box. Nou ja als dat je hobby is is het natuurlijk een hobbybox.

Trouwens nog een opvallend iets van deze ontvanger is dat zelfs in de standby stand van de ontvanger er wel een netwerkverbinding wordt gemaakt en we konden zelfs waarnemen dat er zo nu en dan zelfs in standby stand ergens verbinding naar werd gezocht.

Noem je dan Bv een dreambox een hobby box ? Nee hoor is net het zelfde je steekt er andere soft in ,maakt verbinding met het net en kijkt op het abo van een ander .
Deze visionnet is net het zelfde enkel heb je het internet gebeuren niet in de hand en ben je gebonden aan die ??n enkele server

Ps. De laatste soft opend ook Premiere en ja Cyfra

gaat deze manier van gratis tv kijken steeds meer in komen.?
ik bedoel alles via een netwerk?

Originally posted by PlanetX
Noem je dan Bv een dreambox een hobby box ? Nee hoor is net het zelfde je steekt er andere soft in ,maakt verbinding met het net en kijkt op het abo van een ander .

Niet iedereen denk er zo over als jij, je kan veel meer met de DB dan sharen.

Originally posted by PlanetX
Deze visionnet is net het zelfde enkel heb je het internet gebeuren niet in de hand en ben je gebonden aan die ??n enkele server

Ps. De laatste soft opend ook Premiere en ja Cyfra

Nou ik vind de Dreambox wel een echte hobbybox. Je moet er echt zelf nog wat voor doen en alles zelf instellen voordat je bijvoorbeeld met iemand kan sharen. Je moet ook zelf je sharemaatjes zien te vinden. Daarnaast is de ontvanger nog meer een hobbydoos omdat je naast het sharen, wat voor vele mensen helemaal niet interessant is, nog echt heel veel meer dingen kan doen met een Dreambox en dat is met een Visionnet allemaal veel beperkter.

Dat is heel wat anders dan zomaar een ontvanger kopen, kabeltje erin en kijken maar.

Sorry maar in een kabeltje in een ontvanger steken zie ik geen hobby. Maar ieder moet dat maar voor zichzelf beslissen en uitmaken.

Originally posted by satwatcher
Dat is heel wat anders dan zomaar een ontvanger kopen, kabeltje erin en kijken maar.

Sorry maar in een kabeltje in een ontvanger steken zie ik geen hobby. Maar ieder moet dat maar voor zichzelf beslissen en uitmaken.

Een dreambox is wel degelijk een mooie hobbydoos, en zeker niet eentje waar je zomaar een kabeltje insteekt en kijken maar, er komt echt wel meer bij kijken voor dat je echt weet wat er allemaal voor leuks kan met een Dream. ;)

Wil je echt een hobbydoos, koop dan een Dbox2 (ongeveer 100 euro). Daar kan de Dreambox nog niet aan tippen.
En voor dat geld krijg je echt heel veel mogelijkheden.

De Visionnet heb ik voornamelijk staan voor Premiere en ART sport. Is geen echte hobbydoos maar kijkt wel lekker :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan