Voetbal nog niet zo populair bij Versatel

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
59
Versatel heeft haar doelstelling van 100.000 abonnees eind 2005 voor live voetbal uit de Eredevisie niet gehaald. Het werden er 53.000, iets meer dan de helft. Deze abonnees namen een triple play adsl-abonnement, dat naast het live voetbal ook internet en telefonie biedt. Het bedrijf groeit wel, maar niet in Nederland, zo blijkt uit de cijfers die het vandaag presenteerde over 2005.
Versatel, in 2005 overgenomen door Tele2, kreeg in 2005 in totaal 60.000 aanvragen voor triple play. Daaronder waren 50.000 aanvragen voor adsl2+ en 10.000 voor live voetbal via de satelliet. Eind december waren er 53.000 abonnees aangesloten, waarvan zo'n 43.000 via adsl2+ en 10.000 via de satelliet. De overige 7.000 huishoudens wachten nog op een aansluiting.

Straks ook gewone televisiezenders
Canal+, dat de voorgaande seizoenen live voetbal uitzond, had meer dan 200.000 abonnees. Om het aanbod aantrekkelijker te maken, gaat Versatel naast voetbal ook gewone televisiezenders aan het aanbod toevoegen. Ook KPN gaat dit jaar televisie via breedband aanbieden, IPTV geheten.

Versatel Voetbal via de satelliet zendt sinds 12 augustus 2005 elke week alle Eredivisie voetbalwedstrijden uit. Gemiddeld worden 4 Eredivisie voetbalwedstrijden per weekend live uitgezonden, de overige wedstrijden worden op een later tijdstip uitgezonden. Versatel Voetbal via de satelliet is bedoeld voor klanten die geen gebruik kunnen maken van het adsl2+ aanbod van Versatel, maar wel de voetbalwedstrijden willen zien.

Versatel groeide niet in Nederland, maar wel als groep, inclusief Belgi? en Duitsland. Het bedrijf boekte zelfs een nettowinst, van 199 miljoen euro. In 2004 schreef Versatel nog een nettoverlies van 23 miljoen euro.

[SIZE=-20]Bron Telecomwereld[/SIZE]

@ Freggel,

Is natuurlijk niet helemaal eerlijk , in de tijd van het + voetbal werd er nog niet op zo'n grote schaal gesh*red. Tegenwoordig staan 10.000 aansluitingen op de satelliet misschien wel gelijk aan 60.000 tot 70.000 "leden". :lol:

Boets.

Ik ga het binnenkort allemaal mee maken tja wij hebben hier thuis de stap genomen om naar TELE2 te gaan overstappen met de hele santekraam voornamelijk om de kosten te drukken want het scheeld nogal wat in de kosten en dat daar dan ook voetbal bij zit is mooi mee genomen.

ik kijk tele2 voetbal via sopcast.
Wel veel buffers ,maar ik kan wat zien.

Hallo ik heb voetbal via tele 2 vanaf augustus nou het een en al bar en boos
beeld bevriest om de haverklap er is een modem en decoder gewisseld er is nog een keer monteur geweest alles na gemeten snelheid is 16mb hij zegt fout ligt bij tele2 server kan het niet aan internet werkt goed nooit problemen maar voetbal is heel slecht doe iedere week mail sturen het vaste antwoord is we zijn er mee bezig

dit probleem had ik ook en ook met de telefoon die stoterde nog al
kon geen fatsoenlijk gesprek maken heb ook veel naar ze gebeld monteur geweest maar niks nu ben ik met de server voor het sharing gestopt
en het werkt hier nu prima denk dat ik er te veel aan had hangen hi hi

groeten humana

O dacht dat ik dat ook was??

groeten humana

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan