Voor dat ik mijn geld uit ga geven...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
Tja na de satdag, afgelopen weekend heeft Freggeltje wat twijfels gekregen, over een paar dingetjes.:)

Had dat dan daar gevraagd zal men wel denken, ja dat is zo, maar ik vraag het nu hier.

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nieuwe decoder plus schotel, over de decoder ben ik er voor 99% al uit, dat word een Dream, maar ik weet nog niet wat te doen met de wok die ik eraan moet, of wil, gaan hangen.

Kijk ik vond die Wave Frontier die men daar buiten liet zien heel mooi om te zien, maar ik zie dat ding al tegen de gevel hangen bij mij, volgens mij ben ik hem zo kwijt, want dat kost volgens mij een klein kapitaaltje.

Kijk zoals ik al zei, ik heb het in Breda niet gevraagd, maar wat is nou het verschil tussen zo'n Wave, en een draaibaar systeem, (geduld?) zelf denk ik dat het hem zit dat er meer tijd zit tussen het schakelen naar een andere sat omdat de draaibare zich eerst moet richten, of zit ik verkeerd.

Wat zouden jullie dus doen als jullie zoiets aan willen schaffen als wat ik nou in mijn koppie heb???

Een mooie decoder met veel mogelijkheden, voor mij een Dream, en de daarbij behorende schotel, blijf ik dan beneden de ?1000,- ?

Ik hoop trouwens dat de vraag goed staat, want het gaat over een schotel, maar ook over een decoder... De Dream, algemeen misschien??? ;) Ik weet het ff niet modjes... En ook over kopen, en straks over firmware (lol) Kzie het wel.

Kan ik beter een pc kopen met alles erop en eraan???

tja het is een keuze die je zelf moet maken

ik heb hier zelf een dreambox met een t90

heb er 10 lnb`s op en 5 schakelkastjes

en kwam bijna op 1000euries

maar kan je zeggen dat het mij wel bevalt

en het is zo lekker met zappen hi hi dat gaat als een tiet

nou ik hoor het wel wat het is geworden

succes met de keus....

groeten humana

Strict genomen, is het leuke van een wave-frontier inderdaad dat je niet hoeft te wachten tot de motor gedraait is.

Heeft echter ook pas zin als je echt meerdere satellieten vaker dan eens zien wilt.
Mijn ervaring is dat na een aantal keren draaien voor veel mensen de lol er wel zo'n beetje af is, want de meesten van ons verstaan toch geen achmeds en italiaans en die zijn er toch wel het meest te vinden.

Dus naast een wave-frontier zou ik ook een denken aan het opzetten van een andere combinatie.
Zo kun je bijv. ook kiezen om 2 schotels te plaatsen.
1 schotel van bijv. 80 cm met dual lnb voor de "vaste" zenders oftewel astra en hotbird
1 draaibaar systeem op een diseqc motor voor al het andere leuks.

In dat geval zit je aan 3 lnb's a (grof genomen) 45 euro.
1 stuks 4-diseqc voor 25 euro
1 stuks Dream voor ???? (prijs varieert erg momenteel)
1 stuks diseqc motor voor 70 euro
1 stuks 1m schotel voor op de motor 70 euro.

Zoals ik al zei heb ik grof getelt en kan het wellicht nog goedkoper. Maar zoals je ziet moet je dan 210 euri optellen bij de aanschaf van de Dreambox (excl. kabel en bevestigingsmateriaal) en zit je ook erg dik onder de 1000 euro.

De antwoorden geven in ieder geval stof tot nadenken ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan