Voor ik begin te kopen : Topfield of Dreambox?

J

Jabadoo

Beste mensen,

Ik ben nog volop aan het zoeken en beslissen. Maar ik zit weer met een paar vraagjes.

Gisteren ben ik naar een winkel gegaan, en daar waren ze van mening dat de Dreambox nogal gericht is naar de hobbyist. Ze dachten mij daar naar huis te sturen met een Technomate TM-6900 HD Combo HD... Maar ik moest tot de conclusie komen dat ik dan enkel kan opnemen waar ik naar zit te kijken. Niet echt waar ik naar op zoek ben... Ik wil echt wel kijken en opnemen van een ander programma. Dat ik niet aan de schijf kan omdat die is afgeschermd, tot daar aan toe.

Dus zit ik terug te twijfelen welke receiver met PVR ik nu zou nemen. Eerst was ik overtuigd om een Dreambox 7025+ aan te schaffen. Ondertussen is mijn oog ook gevallen op een TopField 7710 PVR met harddisk erin. Iemand daar ervaring mee? Die heeft met High Definition misschien een streepje voor op de Dreambox als het gaat over beeldkwaliteit?

Tot slot, nog wat vraagjes over mijn andere benodigdheden.

- Technisat Multytenne Twin : Is dit goed? + Heeft die dan 2 coaxen nodig (ik vermoed van wel)?

- TopField 7710 of Dreambox 7025+ ?

- Zijn er nog extra benodigdheden voor ik kan starten? Ik zou het liefst maar 1 keer naar de winkel rijden :)

Ik zou voor mezelf (en de gemoedstoestand van mijn vrouw;)) graag deze week beslissen en tot aankoop overgaan, maar wil niet graag met een kat in een zak naar huis komen. Dus, sorry dat ik zoveel vragen in 1 bericht steek...

Alvast bedankt om dit bericht door te lezen, en voor de eventuele antwoorden.

Steven

Jabadoo added 655 Minutes and 47 Seconds later...

- Technisat Multytenne Twin : Is dit goed? + Heeft die dan 2 coaxen nodig (ik vermoed van wel)?
... Of ik zie in de manual van Topfield dat je de tuner kan doorlussen, en dat heeft dan te maken met de DiSEqC switch op de Multytenne? Dus toch maar één coax nodig? Of heb ik het hier verkeerd voor?

Laatst bewerkt:
Ik heb helaas geen ervaring met de Topfield ontvangers, Satwatcher wel maar ik weet niet of hij dit leest.

Het doorlussen van de tuner wordt meestal mee bedoeld dat je er een andere ontvanger aan kunt hangen.

Bij mijn weten hebben alle twintuners 2 kabels nodig, eentje voor de ene tuner en eentje voor de andere, om te kunnen zorgen dat je onafhankelijk kunt kijken en opnemen.

Je hebt hiervoor een twin-lnb nodig, dus 1 lnb met 2 uitgangen. Als het voor 1 satelliet is (bijv. Astra 19,2 oost) dan heb je maar 1 lnb en geen diseqc nodig.

Ik durf je geen advies te geven omtrent beide genoemde ontvangers omdat zoals gezegd bij mij er geen ervaring aanwezig is op het gebied van de Topfield ontvanger.

Wel staat Topfield bekend voor goede kwaliteit.

De topfield 7710 pvr is een degelijke machine helaas zitten er wat bugs in in samenwerking met korea en de nederlandse impoteur worden deze eruit gehaald.

Je kan met deze ontvanger opnemen en kijken tegelijk werkt uitstekend met de bekende cammen en is betrouwbaar.

Bediening is redelijk eenvoudig kortom wel een aanrader maar hou er rekening mee dat de machine in begin fase is en dus nog de nodige bugs heeft..

pikkie added 366 Minutes and 2 Seconds later...

Voor de 7710 pvr hd heb je altijd 2 coax kabels nodig dit is het fijnste werken de schotel die jij aangaf is duur maar werkt goed mits je hem een beetje uit de wind en regen kan houden je zou ook kunnen kijken naar een visiosat schotel voor 4 lnb's is ook dure grap hoor.

modules aston 1.07 werkt perfect trex en dragon en diablo idem.

Beeld op hd is perfect de eerste updates voot topfield zijn er al weer.

;)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg en tips!

Dit weekend ga ik kopen!

Topfield 7700 werkt probleemloos

Topfield 7700 PVR twin werkt nagenoeg probleemloos alleen moet je nog wat stoeien met diverse modules.

Deze ontvanger is vers van de pers dus deze kleine bugs worden op korte termijn wel weer opgelost.

De dreambox is een echte hobby ontvanger die voor de gemoedstoestand niet echt aan te raden is.

Zoek je een ontvanger om kort door de bocht genomen normaal te kijkenterwijl je de andere opneemt zou ik een Inverto 7000M nemen.

Voorheen waren het ramp ontvangers maar nu werken deze samen met een Aston 1.07 module als een speer.

Wil je beslist HD Twin zou ik persoonlijk voor de Topfield 7700 PVR gaan en de bugs even voor lief nemen.

Jos

Laatst bewerkt:
Sinds vanmiddag de dreambox helemaal up-to-date.

Even iemand met linux-kennis erbij gehad, maar nu ( met Ronaldd image ) mooie zenderlijst erop.Voordeel ( weet niet hoeveel waarde je eraan hecht ) = cardsharing mogelijkheid. En tis de 7025+

Opnemen en weer afspelen is supereenvoudig. Voelt zeker zo goed aan als mijn "oude "topfield 4000PVR.

Succes, laat ff weten

De dreambox is een echte hobby ontvanger die voor de gemoedstoestand niet echt aan te raden is.
Dat valt reuze mee en geldt alleen voor de 7025 waar ook al stabiele images voor uit zijn dus ook daar kun je een goede kijk-ontvanger van maken. Een aantal jaren geleden kon die ontvanger nog wel eens op de gemoedstoestand werken, komt nu nog zelden voor, dan moet ie al echt gek gaan doen.

Doch als je alleen wilt kijken en opnemen, niets speciaals, kan men beter gaan voor de Topfield.

De Inverto is me bekend en heeft heel wat problemen gehad, deze ontvanger heeft in elk geval mijn vertrouwen verloren. De Topfield is dan toch stabieler en een stuk sneller met zijn updates v.w.b. het opheffen van problemen.

Nou met de 7700 en de 7710 maakt topfield er ook een potje van jammer dat ze dit doen geet enorm verlies van vertrouwen in ze..:[:[:[

Zijn die echt zo slecht Pikkie? Phoe, zou je van Topfield niet verwachten. Dan wordt het toch al wat moeilijker want aan die Inverto zou ik ook niet beginnen.

De keuze is uiteindelijk gevallen op een Dreambox 7025+ (toch maar geen blackbox...).

Ik moet de boel nog installeren, dat is iets voor dit weekend, want ik heb nog een schijf nodig en de satelliet staat nog niet op...

Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor alle reacties

Graag gedaan, en leuke keuze, daar ga je nog wel plezier aan beleven.

Het installeren is niet zo heel moeilijk, let wel even op, want je hoeft geen 350 gig schijf ofzo er in te leggen, maar het is misschien wel handig om er eentje in te leggen van een goed merk en als het kan een stille als je van stilte houdt.:)

We zien je ervaringen graag tegemoet.

Iemand nog tips hoe ik verder ga?

Zaterdag plaats ik de satelliet.

Voorlopig heb ik de ronaldd image op de dreambox gezet, de kaart van TVV zit erin, en een harde schijf zit erin.

Alle tips (plugins, extra codexes,...etc) zijn welkom.

Succes met het plaatsen van jou satelliet, mocht hij in de lucht hangen zeg dan even welke richting, kunnen wij ook wat kijken. :biggrin: ;)

Nee joh, hang eerst jou schotel maar, dat is wat ik denk dat je bedoelt, zoek de zenders maar eens, gooi er desnoods de settings van pet123 in, en stoei dan maar eens verder met jou nieuwe aanwinst.

Als emu CCcamd 2.04, da's makkelijk voor het lezen van de kaart.

Veel succes!

Helaas, de eerste dag bracht niks op.

Satelliet is geïnstalleerd geraakt, maar de dreambox vindt geen enkele zender...

Morgen ga ik nog eens goed nakijken of de satelliet goed is gericht, maar kan iemand mij de eigenschappen doorgeven die ik in de tuner-instellingen moet zetten? Want ik was even het Noorden daarin kwijt... (ik weet het, ik ben hier echt een newbie in, sorry...)

Jabadoo added 5 Minutes and 21 Seconds later...

Maakt het trouwens iets uit welke coax ik in welke tuner steek?

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan