Voor Vaillant combi gasboiler moet tcp/udp poort open maar wat als je geen internet hebt

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.268
Waarderingsscore
55
Punten
48
Leeftijd
122
We hebben een smart Vaillant 32kw ecoPlus gascombi boiler. Heeft altijd goed gewerkt en via de app, maar ook via de draadloze thermostaat kon je de temperatuur instellen. Nog niet zo gek lang geleden werkte opeens de app en de thermostaat niet meer (de gateway van de gascombi kon niet meer worden verbonden). Van alles geprobeerd maar werken ho maar. Vaillant gebeld en wat bleek: ze hebben - om wat voor reden dan ook - de boel veranderd en je moet nu port 25050 openzetten, anders werkt het niet.

Nu vragen we ons af: als je nu geen internet hebt dan werkt zo'n combi opeens niet meer via de app en thermostaat. Dat is toch uiterst vreemd of zou er een publiek bekende oplossing/bypass zijn....
 
Als het eerder werkte zonder web verbinding dan zou je denken dt valiant ongevraagd een firmware update heeft gedaan.
Kun je die niet terug draaien?
Optie 2 zou naar mijn id een andere opentherm thermostaat binnenshuis verbinden
 
Ik heb al jaren een van Salus de RT310I.
Daar regelde mijm pellet cv kachel mee.
Werkt uitstekend.
 
Ow hij is fijn.....
Brink is er nog zo een alleen noemt die opentherm zelf anders maar werkt wel.

Lees in dat stuk ook een andere print in BE dan in NL

Naar mijn weten kun je altijd een aan/uit thermostaat er op hangen alleen gaat de ketel dan niet moduleren.
Heb net even snel gezocht en een ta do zou moeten werken met ebus heb geen id of dat is wat je zoekt trouwens.
Beetje vergezocht ( denk nog wel eens krom)...
nl ketel op zoeken en print over jassen lol.
Maar dit met een beetje dollen gezegd hebbende... De volgende ketel vast geen valiandinges
 
Ik heb niet gelezen wat wat er bij jullie hier boven stond eendenteam.
Maar als je de ketel aan kan sturen op een potentiaal vrij contact dan kun je met een app weer de temperatuur instellen met de salus.
 
Na heb je ooit zoiets meegemaakt. Ik had al tig keer gebeld en ge-emaild met de consumentenservice van Vaillant en dat heeft niet het gewenste resultaat gehad. Uiteindelijk bij de Duitse Vaillant uitgekomen en wel via de App-steuerung van de Kundendienst mijn probleem uitgelegd en ingediend. Deze hebben mij prima geholpen en hebben er voor gezorgd dat er een monteur bij ons kwam die precies wist wat hij moest doen. Hij heeft met een apparaatje met een schermpje iets op de printplaat/moederkaart gedaan en nu werkt alles en zelfs zonder die open poort.
 
Zo zie je masr dat de aanhouder wint.
Rest de vraag hoeveel mensen in de problemen blijven zitten na die aanpassing.

Groet en Fijne jaarwisseling.
 
Toch bizar dat via een duitse divisie de oplossing wordt aangedragen, is er dan totaal geen kennis in Nederland of willen ze je gewoon niet helpen?
 
@Tech
Het is maar wie wat wil doen en wie niet.
Denk trouwens dat in dit geval belgie was maar goed.
Heb zelf al eens een duitse leverancier op z,n donder gegeven via de Engelse fabrikant.
 
Ik denk alle twee Tech.
Met de nieuwe regels mag een iemand met 100 jaar ervaring niet meer sleulen aan een cv ketel zonder papiertje van een dag een lul verhaal aan te horen.
 



Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan