Voordeel voor de kijkers???

N

nollie

Dit lees ik net ,Bekend bij jullie????

Thursday, February 22nd, 2007 at 7:06 pm
Canal Digitaal: Abonnee heeft voordeel bij overname
By Jarco Kriek

Vandaag werd geheel onverwacht bekend dat de eigenaar, Airbridge Investments, van de digitale televisieaanbieders Canal Digitaal en TV Vlaanderen voor het merendeel in andere handen is gekomen. Airbridge Investments is in handen van Hans Wolfert en Cees Bohnenn. Het merendeel van de aandelen van Airbridge Investments zal worden overgenomen door de Amerikaanse investeringsmaatschappij Providence Equity Partners. Wolfert en Bohnenn blijven na de overname nog wel een minderheidsbelang in Canal Digitaal en TV Vlaanderen houden. Onbekend is hoeveel procent het belang van Providence Equity Partners in Airbridge Investments zal gaan bedragen. Ook is niet bekend gemaakt welk bedrag met de overname van het aandeelpakket gemoeid is.

De onderhandelingen zijn op redelijk korte termijn succesvol afgerond. Airbridge Investments en Providence Equity Partners zijn ongeveer 6 weken geleden serieus begonnen met onderhandelen over de overname van het aandelenpakket. De overname heeft voor het personeel van Canal geen nadelige gevolgen. "Er zijn geen personele consequenties verbonden aan deze transactie. Het management blijft zitten en al het andere personeel ook." aldus Martijn van Hout, woordvoerder van Canal Digitaal, tegenover Satellietnieuws.nl Daar was ook geen aanleiding voor volgens de nieuwe eigenaar van Canal Digitaal. ?Het management team heeft een buitengewoon goed begrip van de zich snel ontwikkelende digitale televisie markt in Nederland en Vlaanderen. De focus op het vervullen van de toenemende vraag naar digitale TV ontvangst heeft zeer goed uitgepakt. We kijken uit naar het partnership om de groei van deze bedrijven te ondersteunen.? aldus J?rg Mohaupt, Managing Director van Providence Equity Partners.

Op korte termijn zullen abonnees van Canal Digitaan en TV Vlaanderen geen veranderingen ondervinden van de overname van de digitale televisieaanbieder. "Op de lange termijn moet het partnership met Providence voordelen opleveren. De doelstelling van de nieuwe eigenaar is het veroveren van marktaandeel op in ieder geval de Nederlandse en Vlaamse markt voor televisie distributie. Dit doen we door te blijven focussen op de meeste zenders in de mooiste kwaliteit voor de laagste prijzen." aldus Martijn van Hout.

Concreet houdt dit in dat er nu openlijk gesproken wordt over het aanbieden van HDTV via Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Waar eerst nog geen richtdatum voor HDTV gezegd kon worden gaat Airbridge Investments er nu van uit dat in het derde kwartaal van 2007 gestart zal gaan worden van een HDTV zenderpakket via Canal Digitaal en TV Vlaanderen. "HDTV zal niet voor de zomer geintroduceerd worden, in zoverre is er geen verandering. Maar het klopt dat we nu specifieker zijn over het moment waarop HDTV gaat spelen voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen klanten en dat is in het derde kwartaal van dit jaar." licht Martijn van Hout de HDTV plannen van de digitale televisieaanbieder toe.

Ook wat betreft zenderuitbreiding en het inzetten van extra satelliettransponders is er goed bericht uit het hoofdkantoor van Canal Digitaal. Op termijn zullen extra zenders worden toegevoegd en om dit mogelijk te maken zal extra transponderruimte worden ingehuurd. Overigens staat dit los van de overname door Providence Equity Partners. "De plannen die daar al voor klaar lagen worden ongewijzigd doorgevoerd." laat van Hout desgevraagd weten.

Bij de plannen voor de toekomst hoort voorlopig zeker nog geen duo of triple play. Airbridge Investments wil zich voorlopig blijven richten op zijn "core business", de verspreiding van digitale televisie en radiozenders via de satelliet. Er zijn op dit moment totaal geen plannen voor.

? 2006 SatellietNieuws.nl

Groet Nollie

Dan kan ik dit niet plaatsen??????

Tuesday, February 20th, 2007 at 8:55 pm
Canal Digitaal: Abonnementsverhoging noodzakelijk voor compensatie gestegen kosten en investeringen in toekomst
By Jarco Kriek

Canal Digitaal verhoogt de abonnementsprijzen van diverse zenderpakketten voor digitale satelliettelevisie per 1 april 2007. Dit blijkt uit een advertentie die het bedrijf in het nieuwe nummer van de satelliettelevisiegids TVSatellite heeft geplaatst. Dit nieuw nummer is vandaag bij alle abonnees van TVSatellite in de brievenbus gekomen.

Canal Digitaal zegt in de advertentie dat het bedrijf continu bezig is zijn aanbod te verbeteren en de dienstverlening naar de consument uit te breiden. Het bedrijf zegt dat dit nodig is omdat de markt voor digitale televisie op dit moment sterk in beweging is. Met de komst van meerdere digitale televisie, en radio, uitzendplatformen is de concurrentie op de markt voor digitale televisie hevig geworden. Daarnaast staan steeds meer Nederlanders voor de keuze welk digitale televisie platform, en daarbij behorende aanbieder, men moet gaan kiezen.

Canal Digitaal woordvoerder Martijn van Hout laat Satellietnieuws.nl weten dat de prijsverhoging van het Set Top Box pakket mede komt om de gestegen kosten voor verspreiding van de zenders binnen dit abonnementspakket te compenseren. Daarnaast zal Canal Digitaal met de extra inkomsten toekomstige vernieuwingen en veranderingen gaan financieren. "Het totaal aan prijswijzigingen stelt ons in staat de gestegen kosten te kunnen compenseren en te kunnen blijven investeren in de toekomst, zoals bijvoorbeeld in de DUO LNB die over een aantal weken geintroduceerd gaat worden voor de gelijktijdige ontvangst van Astra1 en Astra3." aldus van Hout. Dit er aan toevoegd dat Canal Digitaal al enige ijd al haar abonnees het basispakket adviseert als instappakket voor digitale satelliettelevisie. Over het mogelijk stoppen van het Set Top Box pakket is van Hout ook duidelijk. "Het Set Top Box-pakket blijft vooralsnog beschikbaar."

Met de beantwoording van bovenstaande vraag laat de Canal Digitaal woordvoerder zich voor het eerst officieel uit over het voorgenomen gebruik van de Astra 3 satelliet positie door Canal Digitaal. Ondanks het feit dat het een publiek geheim was dat Canal Digitaal vanaf komende zomer de Astra 3 positie in combinatie met de Astra 1 positie zal gaan gebruiken voor haar zenderpakket liet Canal Digitaal tot voor kort weten nog geen beslissing hierover te hebben genomen. Vanuit de markt bereikte Satellietnieuws.nl de afgelopen weken al meerdere signalen dat de betaaltelevisieaanbieder echter intern wel deze beslissing al enkele maanden geleden had genomen. Zo wordt er op dit moment druk getest met nieuwe software voor de goedgekeurde Canal Digitaal satellietontvangers waarmee gelijktijdig ontvangst van de Astra 1 en Astra 3 satelliet, in combinatie met de DUO LNB 60, mogelijk wordt. En verder blijkt Canal Digitaal bij ??n van de fabrikanten van de DUO LNB 60 de gehele eerste batch van deze DUO LNB 60 voor eigen gebruik te hebben gereserveerd.

Opvallend aan de prijsverhoging is dat het basis en familiepakket gevrijwaard zijn van verhogingen van de abonnementsgelden. Met een reden aldus Martijn van Hout. "De prijzen voor het Basis- en Familie-pakket zijn op 1 augustus 2006 verhoogd en deze abonnees worden niet binnen 1 jaar twee keer in prijs verhoogd." Het antwoord houdt in dat verhogingen van de abonnementen die per 1 april 2007 ingaan niet eerder dan 1 april 2008 verhoogd zullen gaan worden. Het houdt echter ook in dat de kans op een prijsverhoging van het basis en familiepakket na 1 augustus 2007 tot de mogelijkheden behoort.

Ook de beeldkwaliteit van het uitgezonden product zal in het komende jaar door Canal Digitaal goed in de gaten worden gehouden. Vooral op dit punt zijn de meningen van Canal Digitaal en een aantal abonnees zeer verschillend. Abonnees zijn verbolgen over het feit dat Canal Digitaal op televisie, radio en geschreven media adverteert met "de beste beeldkwaliteit" terwijl dit volgens een steeds groter wordende groep abonnees niet het geval is. Hierbij kijken de meeste abonnees overigens vooral cijfermatig naar het aantal mbits waarin een programma uitgezonden wordt. In praktijk blijkt dit cijfermatig getal niet altijd doorslaggevend voor het uitzenden in de beste beeldkwaliteit. Door nieuwere hoogwaardige technieken te gebruiken zegt Canal Digitaal. ondersteund door satellietaanbieder SES/Astra, meer rendement te kunnen halen uit het uitgezonden aantal mbits om zodoende een betere beeldkwaliteit aan de abonnee aan te bieden. "Het bieden van de mooiste beeldkwaliteit met de meeste zenders tegen de laagste prijs heeft de continue aandacht van CanalDigitaal. Alles wat we doen is daar op gericht." is het korte en duidelijke antwoord van Martijn van Hout.

In bijna elke discussie over de prijsstelling van de abonnementen van Canal Digitaal wordt de, relatief, hoge verkoopprijs van de Canal Digitaal smartcard betrokken. In het komende jaar valt er op het punt van de prijs van de smartcard weinig te verwachten van Canal Digitaal. "De prijsstelling van de smartcard wordt niet gewijzigd. Deze inkomstenbron stelt ons onder meer in staat om ook aan klanten die geen abonnement bij ons hebben onze diensten aan te bieden. Daarnaast dient de beveiliging van de CanalDigitaal smartcard optimaal te zijn, en ook dat vergt investeringen. In tegenstelling tot andere platformen is het gecodeerde signaal van CanalDigitaal in heel Europa te ontvangen."

? 2006 SatellietNieuws.nl

Gr. Nollie

Het zal wel weer zo zijn dat de consument extra in de knip moet is ook geen wonder dan dat iedereen aan cs doet
gr frans

Pas nog een discussie gehad met iemand over de cd,dvd's ze zijn veel te duur dus wordt er veel gekopieerd
een cd in de winkel kost tussen de 1-2 euro de rest is WINST voor wie laat ik in het midden.

zo is het ook met Canaal+ abbo is veel te duur dus cs
Als ze het abbo goed koper maken nemen veel meer mensen er een,hoeven ze ook niet zo veel geld uit te geven aan al de beveiligingen.
Dus minder interessant voor cs ik heb bedragen gehoord van 25 euro per maand

Gr. Nollie

Ik vindt het sowieso belachelijk, verleden jaar hebben ze ook mede wegens dezelfde redenen de kosten verhoogt en toen waren er nog niet eens zenders bij gekomen.
Daarnaast werden de kosten feitelijk minder aangezien ze er toch een boel abo's bij gekregen hebben op o.a. de basispaketten.

De enige werkelijke reden voor deze jaarlijkse verhoging is dat ze gewoon de mensen willen dwingen om over te stappen op minimaal een basispakket en anders moet je maar duur betalen voor je kaartgarantie en je commerciele zenders.

We moeten allemaal opletten want ook ik kreeg vandaag weer een brief an die gasten dat ik weer mijn set top box pakket moet betalen 39,95 en dan zeg ik dacht het niet, ik heb ook nog een familie abo dus wordt dat een 1 euro abo.

Ook leuk die DUO lnb's van 55euri ik heb deze getest maar een 60cm schotel is echt te krap.
Het werkt echter wel ik kreeg het zelfs aan de praat met een 35cm schotel maar wel heelveel blokjes ook met een 54cm triax regelmatig blokjes dus geen rest ruimte met een 80cm Archsat en een 80cm SAB prima beeld, en voldoende rest ruimte met de Archsat ik heb het zelfs even achter enkel glas geprobeerd en daar kreeg ik ook nog beeld, dat was dus de rest ruimte die ik had met de schotel dus 80cm wordt de maat voor 19,2 en 23 oost de test is gedaan met een Sab CISC, Pace Puma en een Philips.

Tja de beeld kwaliteit is pure bagger lage bitrates zeker op een LCD 42inch ziet het er niet meer uit heel erg jammer.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan