voorstellen

M

motorhome

Hallo Allen

Ik wou me vooral eerst voorstellen.

We reizen veel met de camper rond.

Dit geeft als resultaat dat we eveneens veel gebruik maken van de satelliet om tv te kijken.

Momenteel hebben we een grundig drs 100 maar doordat hij regelmatig niet kan decoderen(na een tijdje waarschijnlijk door de warmte) hebben we een ander toestel gekocht.

Deze verwacht ik een dezer dagen (dreambox500+).

Met deze prachtige site kan ik reeds info opnemen.

Ik hoop dat ik van jullie gastvrijheid mag genieten

greetz Luc

Hoi motorhome

Welkom op dit board!

Groetjes,

Bones

Beste Luc, welkom op Satellite Fun.

Zeker mag je van onze gastvrijheid genieten, we zijn blij je erbij te hebben, elke hobbyist is er weer eentje extra.

Een Dreambox is een fijne ontvanger, de DM500 is geen HD ontvanger maar wel uitstekend geschikt om rond te reizen aangezien hij voorzien is van een 12v aansluiting. Dit maakt hem zeer geschikt voor een camper.

Een kennis van me heeft ook een camper en om die reden een DM500 gekocht dus ik ben benieuwd naar de ervaringen. Zorg in elk geval voordat je vertrekt dat je CCcam geinstalleerd hebt, zodat je kaart er ook in werkt.;)

Daarover staat al wat informatie in onze Dreambox sectie.

hallo

Ik zal waarschijnlijk het toestel dinsdag ontvangen.

Hoe kan ik zien of (Zorg in elk geval voordat je vertrekt dat je CCcam geinstalleerd hebt)dit aanwezig is.:auw::confused:

Zal ik deze eerst in de camper moeten ïnstalleren en verbinding maken met de satelliet?

Of kan ik deze ook op de pc aansluiten en via deze weg opzoeken?

Ik sta nog momenteel in mijn kinderenschoenen.Sorry!!:headbang::headbang:

greetz Luc

Hoi Luc.

Dat komt mooi uit, dat de ontvanger dinsdag komt.

Kun je je namelijk eerst van 't weekend nog even inlezen hier op het forum.

De ontvanger kun je inderdaad koppelen aan de pc en zo van andere software en / of uitbreidingen voorzien.

Wat BT hierboven bedoelde, is dat zulke ontvangers veel meer kunnen dat dat wat ze meekrijgen vanuit de fabriek.

Dan is het een "kaal" ding die niets met een kaart kan die je er in stopt.

Er zijn daarom ook bijzonder weinig van dit soort ontvangers die gewoon met de "af fabriek" software draaien.

Je kunt hier in het dreambox forumdeel genoeg informatie vinden over hoe je daarvoor te werk kunt gaan, en vandaar dus het inlezen.

Alvast veel succes daarmee.

Tip: Waar Mas3 op doelt is met name ook onze handleidingen sectie alwaar de nodige zaken in staan voorzien van afbeeldingen, hoe je bijv. software op die ontvanger zet.

CCcam kun je het beste installeren op het moment dat je ontvanger voorzien is van nieuwe software en tevens aangesloten is op internet.

hallo

Heb vandaag de dreambox ontvangen.

Handleiding is duits en engels,kan ik via deze site misschien een link bekomen voor nederlandstallige handleiding?

Hoe kan ik de dreambox aan de pc koppelen?

Achteraan zie in een internet aansluiting en een modem

Heb geprobeert om een kabel te plaatsen (Nr4 deze past blijkbaar) en via usb aansluiting op laptop.Doch geen reaktie op pc (word niet herk:[end).

Waar ken ik de sectie van handleiding vinden voor dreambox 500+ (op deze site):tong::p:p

Reeds bedankt

greetz Luc

Wij hebben een handleidingen sectie daar kun je al eens gaan kijken voor veel informatie.

Een Nederlandstalige handleiding van de DM500 ga je niet vinden op dit forum en ik ben bang dat het veel moeite zal kosten er überhaupt een te vinden.

Dat ligt er aan omdat je alleen wat basisdingetjes van de afstandsbediening daarvan kunt leren maar er toch alternatieve firmware in gaat in de meeste gevallen en dan heb je vrijwel niets aan die hele handleiding.

Daarnaast is het op een forum sneller uitgelegd.

Heb geprobeert om een kabel te plaatsen (Nr4 deze past blijkbaar)
??? Nr. 4 zegt mij niets, wat is dat voor een soort aansluiting? Een seriele aansluiting?

De Dreambox op de PC koppelen kan op 3 manieren, ofwel je hangt hem aan het netwerk dan kun je hem vanaf je PC bereiken.

Andere optie is met een crossover netwerkkabel rechtstreeks op de netwerkkaart van je pc. Dat is iets moeilijker aangezien je dan wel zelf ip adressen etc. moet invullen.

De derde methode is eigenlijk alleen bedoeld om er software op te zetten en dan verbindt je de Dreambox middels een seriele nullmodemkabel met een seriele poort op de pc.

Vaak is er geen seriele poort meer op de huidige pc's en wordt er een serieel naar usb kabel gebruikt, doch die is vaak niet als nullmodemkabel uitgevoerd en dat werkt niet altijd even lekker. Daarnaast kun je de Dreambox dan alleen benaderen middels DreamUp om er software op te zetten.

Het beste is dus gewoon de Dreambox op je netwerk te hangen met een UTP kabel.

Lees even een beetje rond, er is best veel info over te vinden in onze Dreambox sectie, de handleidingen sectie en de algemene sectie.

En als je vragen hebt, stel ze gerust.;)

hallo

Bedankt.

Heb ondertussen na 8 winkels te hebben afgeschuimd een Nul modemkabel gekocht.

En ga nu even op zoektocht

thanks

greetz Luc

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:01 uur ----------

hallo

Ik ben al uren aan het zoeken om dm500+ aan te sluiten op pc.

Tervergeefs:[:[ Heb ondertussen mijn zoon zijn pc aangeslegen om dat deze een aansluiting heeft om een nulmodemkabel aan te sluiten.

Heb reeds laaste versie dreamup op pc staan .

Maar deze zegt steeds dat hij de com1 niet kan openen??

Wat doe ok verkeerd:aanbid::aanbid:

Hoi.

Dat gaat nog een klus worden ben ik bang.

Maar niet getreurd, er is hier kennis genoeg om je te helpen.

Als de pc zegt dat hij com1 niet kan openen, betekent dat er 4 mogelijke problemen zijn:

[*]Een ander windows programma heeft de comport al in gebruik en blokkeert daarmee die port.

[*]Er is helemaal geen com1 aansluiting.

[*]Er is een probleem met de drivers.

[*]De com1 aansluiting is defect.

Aangezien de pc van je zoon zo'n comport heeft, ga ik er van uit dat deze een oudere windhoos versie heeft dan vista.

[noparse]

Ga eens naar taakbeheer (taskmgr) en kijk wat er allemaal draait aan software.

Zit daar iets tussen wat de comport nodig heeft ?

Je kunt dan naar start > configuratiescherm (klassieke weergave aub) gaan, dan naar systeem.

Vervolgens tab hardware > Apparaatbeheer.

Er verschijnt nu een nieuw venster met apparaatbeheer.

Wanneer alles OK is, zie je een mooie lijst met soorten apparaten in de pc.

Wanneer niet alles OK is, zie je die lijst ook, maar dan met items die uitgeklapt zijn, en een geel vraagteken of rood kruis erbij hebben.

Je ziet daar ook het item "Poorten (COM & LPT)" staan.

Klik op het plusje om dat item uit te klappen.

Je ziet nu een opsomming van de gevonden poorten.

Je hebt de Bluetooth en de LPT poorten niet nodig, das wat anders.

Kijk welke communicatie poorten je allemaal ziet, en schrijf dat even op.

Zie je hier bijvoorbeeld alleen "Communicatiepoort (COM5) staan, dan zit daar je probleem.

Probeer of het mogelijk is om in dreamup de te gebruiken comport in te stellen.

Wanneer dat niet mogelijk mocht zijn, is het ook mogelijk om het door jou benodigde comport nummer (COM1) aan het gevonden apparaat toe te wijzen.

Maar dat gaan we alleen doen als het anders niet lukt.

Wanneer je het vraagteken zag staan (mogelijk bij een "onbekend apparaat"), dan zul je de drivers moeten opsporen en downloaden.

Hiervoor moet je dus weten welk moederbord je gebruikt, en/of welke insteek kaart die comport biedt.

Lukt het niet om überhaupt een comport te vinden, dan is deze aansluiting waarschijnlijk defect, en heb je er niets aan.

[/noparse]

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Aanvulling: Er is ook nog een mogelijkheid 5.

Com1 staat uitgeschakeld in het bios van de pc. Alhoewel deze gekoppeld kan worden aan mogelijkheid 2.:)

Doch ik zou eerst even met de tips van Mas3 aan de slag gaan.

ok Mannen

Ik ga dit allemaal eens uitproberen.

Pc van mijn zoon werkt met XP.

Heb reeds dreambox even in de campers geïnstalleerd en deze blijkt te werken;

Kreeg melding dat hij ging (roteren??)naar hotbirn of zoiets (ben nog een grote leek).

Reeds bedankt :applaus::applaus::applaus::applaus:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:26 uur ----------

hallo

Na enige zoektocht heb ik wat gegevens gevonden(laptop xp nederlands pc zoon xp engels grrrrr).

Resultaat Ports(com en ppt) --Communications port (com1)

--ECP Printer Port 5ltp1)

Dreamup 1.3.3.6 laatste versie

Staat vooraf com1 ingesteld en kan deze niet veranderen.:huilen::huilen::huilen:

greetz Luc

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:29 uur ----------

heb eveneens in bios gekeken en daar stond de poort op AUTO dus heb ik deze veranderd naar com1

Moet de dreambox aangesloten zijn op de sateltietschotel en moet hij aanstaan om dreamup te actieveren??:headbang::headbang:

greetz Luc

Nee de Dreambox hoeft niet aan de satellietschotel te hangen om met Dreamup te kunnen werken.

Ik zie net dat de handleiding hoe je nieuwe firmware met Dreamup in je ontvanger kan plaatsen met DreamUp niet in onze handleidingen sectie te vinden is.

Da's vreemd, misschien is ie per ongeluk gewist.

Belangrijk is dat e.e.a. aangesloten is maar de ontvanger niet op de stroom hangt. Je start dan eerst DreamUp en daarna steek je snel de stekker in het stopcontact.

Je ziet dan een balkje lopen in DreamUp, de rest wijst zich in feite vanzelf.

hallo black tiger en mas3

Eindelijk in dreambox geraakt.

Niet via nulmodemkabel maar via internet.

greetz Luc

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan