VPN help!

S

satlinkies2

Ik ben bezig om een VPN op te zetten. De VPN server draait.

Het is de bedoeling dat mijn zwager via internet op mijn netwerk komt, zodat we kunnen gamen en wat schijven kunnen delen.

Als hij een VPN connectie maakt (Windows XP prof.) komt ie er helemaal door, maar ik zie hem niet en hij kan niets in mijn netwerk pingen.

Als ie ipconfig doet, ziet hij bij subnetmask: 255.255.255.255 staan, terwijl ik een subnetmask van 255.255.255.0 heb.

Moet wel zeggen dat ik een beginneling ben wat VPN betreft.

VPN Server draaid op Linux.

Wie weet raad!

Zou je de volledige ipconfig van je zwager dan eens kunnen laten zien? Alleen maar /32 is een beetje mager!

Voor de rest zou jij op je linuxbak eens tail -f /var/log/secure moeten doen terwijl je zwager aan het inloggen is, misschien kun je daar iets uit opmaken. Je mag de output natuurlijk ook ff hier posten :tong:

Succes

Het is belangrijk om als eerste te weten welk ip adres hij krijgt. Deelt jouw server hem dat adres toe of is het static.

kan hij wel naar jouw vpn server pingen?

255.255.255.255 is heel normaal want hij gebruikt jouw vpn server waarschijnlijk als default gateway.

Mijn gok: Je hebt je vpn server vergeten in te stellen dat hij voor router moet spelen en de pakketten doorgeeft aan jouw netwerk.

satlink heeft klaarblijkelijk niet erg veel haast met z'n vpnnetje

Thanx voor de reacties. Was effe druk met andere dingen!

Maar heb nu iets anders bedacht.

Binnen XP kun je nl een host aanmaken voor VPN.

Maar heb nog steeds het zelfde probleem. Geef ook aan de IP range die toegewezen wordt, maar kan nergens een subnetmask opgeven.

Heb bij microsoft rond gekeken, maar wordt niet echt beschreven, alleen als je connectie wilt maken met een VPN server!

Het gaat er eigenlijk om dat we een pc kunnen sharen en kunnen gamen!

Weet iemand een goede beschrijving hiervan, of kan iemand mij die geven!

Alvast bedankt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan