VPN met XP prof.

S

satlinkies2

Heb gezocht maar niet gevonden.

Het gaat om het volgende.

We willen met elkaar kunnen gamen en files sharen over het internet.
Bijde ADSL aansluiting.
Bijde XP prof.

Om een VPN verbinding te maken kan er 1 de host zijn en de ander contact maken.

Binnen XP prof. kun je een VPN host aanmaken. Hierin geef je de user aan die mag inloggen en een ip range kun je opgeven.
De ander maakt dan connectie en logged in.
Dit gaat allemaal prima. De connectie is er.

Maar als er een ping wordt gedaan zien we elkaar niet?

Als er door degene die zich heeft aangemeld IPCONFIG doet, valt het op de er een subnetmask van 255.255.255.255 is op de VPN verbinding.
De subnetmask op de host is 255.255.255.0

Wie weet raad en/of waar kan ik hierover goede documentatie vinden (VPN connectie tussen 2 XP prof. machines).

is het niet net zo makelijk om met ftp te werken? het programma guildftp is zo'n programma. Het lijkt me veiliger dan op de manier zoals jij het wil......

Misschien dat BT hier een antwoord op kan geven.....

Gelijk heb ik zelf ook een vraag, als je op afstand files wilt sharen, ben je dan ten alle tijden gebonden aan de upload snelheid die je hebt om te sharen?

met FTP zou je inderdaad je files kunnen sharen, maar gamen over FTP?

Kun je bij een ftp server niet een max. hoeveelheid bandbreedte opgeven?

Nee sorry, ik weet niets over VPN, kan ook niet alles weten he.:)
Maar ik heb wel vaker wezen gamen over internet, ook met vrienden. Wat ik zelf doe is gewoon werken met port-forwardings. Dit heeft te maken met het feit dat ik dus niets van VPN weet. Maar het maakt het wel gemakkelijk.

Je geeft gewoon aan welk ip op welke poortrange naar binnen mag en zet die portrange ook naar buiten open, desnoods alleen naar dat ip en dan ben je ook klaar, toch?

Misschien dat Inca of Kerstkonijn nog iets kunnen betekenen in het VPN verhaal.

Tuurlijk wil ik helpen! Maar... ik heb geen ervaring met windhoos-vpn's.

Ten eerste: @rat: yep, de upload is de bottleneck.

@satlinkies: over die /32 (255.255.255.255 zoals jij het noemt): Stel je eens voor dat je met je laptopje op de zaak zit en een verbinding naar huis maakt over een vpn. Zou je dan willen dat al je collegae ook op jouw lannetje konden rondsnuffelen? Dit word voorkomen door een /32 toe te kennen, dus zo vreemd is dat niet.

Voor de rest is net als de vorige keer dat je dit onderwerp aankaartte je info zeer summier. Je zegt dat pingen niet wil; ook niet na een keer of wat proberen? En als je traceroute doet, worden de pakketjes wel gerouteerd naar de ipsec-interface? Bestaat er in windhoos uberhaupt zoiets als een ipsec-interface? Kun je eens een paar logfiles laten zien?

Info graag, want zo kunnen we je niet helpen.

Suc6

Originally posted by satlinkies2

Als er door degene die zich heeft aangemeld IPCONFIG doet, valt het op de er een subnetmask van 255.255.255.255 is op de VPN verbinding.
De subnetmask op de host is 255.255.255.0

Je subnetmask staat wel goed op de host en de client. Lijkt er meer op dat je een IP conflikt heb.

Zet hier eens een IPconfig en een net route van beide pc neer.

Verder als je een firewall op de PC's draaid zorg dat het IP adres van de tegenpartij als trusted is aangemeld. Anders zal een icmp gedropt worden.

Zal even de info verzamelen (gaat pas volgende week lukken > vakantie :))

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan