Vraag aan l.oosterhoff over BADR4

N

naomi

ik zie dat oosterhof zeer op de hoogte is, misschien dat je mij een advies kunt geven, ik heb nu een schotel van 120cm,met 1 lmb,moter heb ik verwijderd,gericht op arabsat 2b ,maar wil graag mbc1 tm 4 ,in de lijst met satelieten kan ik allen uit arabsat 2b kiezen, dus badr 1 en 2, 3 en 4 niet,hoe moet ik het nu doen?

moet ik mn schotel eenpaar graden draaien? ik had een moter maar heb die eraf gehaald omdat die steeds scheef draaide,met de hand ging het makkelijker,al kan ik nu niet verschillende satelieten opvangen....

tips??

Hoi naomi, welkom op het satellite FUN board !

Zoals je ziet heb ik je vraag naar hier verplaatst.

Hij sloot origineel aan bij het onderwerp over badr4 van l.oosterhoff.

Maar vanwege zijn zeer gewaardeerde bijdragen van hoge kwaliteit, houden we die bijdragen graag "schoon".

Nu inhoudelijk op je vraag:

Je hebt het een en ander verteld over je schotel, maar niet over je ontvanger.

Wel dat je in de lijst niet kunt kiezen voor de satelliet BADR, maar that's it.

Zoals je in l.oosterhoff's onderwerp hebt gezien, is die satelliet relatief nieuw.

Daarom is dat de meest waarschijnlijke oorzaak van het ontbreken van die satelliet.

De tegenvraag is dus: over welke ontvanger (merk en type) hebben we het, en hoe oud is 'ie ?

Sommige ontvangers kunnen namelijk voorzien worden van nieuwe een satelliet lijst.

In deze lijsten staat niet alleen de naam en de positie van die satelliet (want dat brengt niet veel toegevoegde waarde), maar vooral ook welke transponders en frequenties er gelden voor die satelliet.

En das wel belangrijke informatie.

Wanneer het hier zou gaan om een ontvanger waarvan de satelliet lijst niet zomaar kan worden aangepast, kan het nog zijn dat een software update dit oplost.

En wanneer dat ook de truuk niet is, kan je ook nog proberen om handmatig een van de door l.oosterhoff opgegeven frequenties in te vullen, en dan op netwerk te laten zoeken (zie het kanaal zoek menu van de ontvanger).

Dus: om welke ontvanger gaat het, hoe oud is ie en welke firmware (software) zit er in ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan