Vraag over Ami Mouse 250SP Wireless Optical

K

koos

Ik heb een nieuwe muis gekocht draadloos de Ami Mouse 250SP Wireless Optical . Het probleem is dat de muis goed werkt met besturing systeem windows XP prof. Maar als ik naar een tijdje gewerkt te hebben op mijn pc en de muis weer in de lader doe dan wil hij niet meer opladen. Even de voeding er uit van de lader van deze muis en dan laad hij weer op. Heb verschillende muizen van dit type nu getest op mijn pc maar allemaal het zelfde.

In totaal 5 muizen. Heel vreemd vind ik dit omdat ik er vanuit ga dat niet alle 5 die muizen stuk zijn. Het is een muis die alleen op ps/2 muispoort kan worden aangesloten. Nogmaals de muizen werken prima alleen moet ik steeds de voeding er uit trekken om weer te kunnen laden. Laden gaat dan ook prima. Wie heeft ervaring hiermee of weet nog een tip?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Zou het misschien zo kunnen zijn dat er een soort chippie in je oplader zit, die hem alleen oplaad als de accu bijna leeg is?

Ik zou eens proberen die muis nog 1x op te laden, vervolgens de muis net zo lang gebruiken tot hij het niet mee doet (accu leeg) en hem pas daarna weer in de lader zetten. Als de lader dan nog niet laad, is er wat mee aan de hand.

suc6,

Matrix

Zou het misschien zo kunnen zijn dat er een soort chippie in je oplader zit, die hem alleen oplaad als de accu bijna leeg is?
Ik zou eens proberen die muis nog 1x op te laden, vervolgens de muis net zo lang gebruiken tot hij het niet mee doet (accu leeg) en hem pas daarna weer in de lader zetten. Als de lader dan nog niet laad, is er wat mee aan de hand.

suc6,

Matrix
Het probleem zit hem daar niet in omdat ik een zelfde muis met lege accu het ook niet meer doet. Het is namelijk zo dat ik hem alleen weer kan activeren door de stekker van de opladen er even een keer er in en de uit te doen en dan doet hij het weer. Heb inmiddels door een e.mail te sturen naar Trust ook deze vraag gesteld. Ben benieuwd wat zij te zeggen hebben hierover.

Ook wat jij zegt denk ik dat hij gewoon niet goed is. Maar ja zeker weet ik dit niet. Heb 2 jaar garantie dus ik heb nog even.

Dik 2 jaar terug kocht ik tijdens de HCC beurs voor goed geld hetzelfde ding van het "wereldberoemde" merk maxxtro.

Draadloos, optisch, oplaadbaar en hij werd geleverd met de bijbehorende batterijen.

Toen nog voor net geen tachtig piek, was het al een koopje.

Hij werkt perfect, absoluut geen probleem ermee.

Ook niet met het opladen.

Dus toen ze het afgelopen jaar met die dingen (nu van het merk sweex, ik had het kunnen weten) voor €10 nog niet kwijt konden, dacht ik ach ik ken ze voor dat geld gewoon meenemen.

Ik heb m net in gebruik genomen omdat ik eergens anders een muis nodig had, en deze dus bij de laatste aanwinst ben gaan gebruiken.

Nou, ik kan je vertellen: het lijkt erop alsof het ding hetzelfde probleem heeft.

Als ik m in het ladertje zet, gaat het bijbehorende rode ledje niet aan.

En dat doet die "oude" wel.

Ik heb er geen zin an om iedere keer de stekker eruit te trekken en dan weer te kijken of muis en ontvanger elkaar weer zien.

Dat hoeft bij die andere ook niet dus waarom bij die nieuwe wel.

Ik ga matrix's tipje even uitproberen, en tegelijkertijd de bon van het ding opzoeken.

Want als ie niet goed werkt, mag de leverancier het probleem mooi op gaan lossen.

Ook al kost ie maar 10 euro, hij moet het gewoon goed doen.

Ik ben bang dat er een serie van die dingen is die gewoon niet werken zoals ze horen te werken.

Dus goed dat je me er op gewezen hebt...

Ha die mas,

Ja vervelend om steeds te moeten opletten of hij wel laad. Dit is ook mijn probleem. Hij was inderdaad goedkoop, maar ja inmiddels 5 uitgeprobeert en allemaal het zelfde probleem. Ik heb alles goed bewaard van die firma, plus het boekje dat ik 2 jaar garantie heb. Wat ik al vermelde (zie andere tread) is dat ik een e.mail heb gestuurd naar Trust. Ze stuurden mij een e.mail terug dat ze binnen 72 uur zouden reageren. Heb nog niets vernomen.

Wacht wel af.

Het is wel zo dat de muis prima werkt en alles doet wat hij moet doen.

Maar ja je moet de muis wel weer eens opladen. En dat is juist het probleem.

Stekkerje er uit en dan er weer in.(de voeding dus) en ja dan laad hij.

Ben benieuwd wat ze antwoorden.

Wordt vervolgd.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan