Vraag over de boardsoftware...(ascll tekens)

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik zal hem zo simpel mogelijk proberen te stelllen:

Als iemand een draadje begint, dan plaats je als eerste in "subject" waar het over gaat, daarna ga je verder met "message" in beiden moet iets staan voor je iets kunt beginnen, al staat er maar een .

Maar nu het volgende, "ABN" de streepjes en de puntjes op de e, a of u, daar zijn bepaalde codes voor nodig, en die werken niet in het vakje subject! Althans dat denk ik...

Ik noem maar 1 voorbeeld: ( zet er even spaties tussen of kijk even onder "Quote" dan ziet men waar het volgende voor staat) Het naar links wijzende streepje op een E...

è of dit: ® (oeps dat zijn er twee.. ( met spaties ertussen & # 2 3 2 ; )

Waarom werkt dit niet? ;)

Ik ben gewoon eens benieuwd wie hier op antwoord... ;)

Ik ga uit van beveiliging.

De tekstgedeeltes zijn gewoon als stuk info opgeslagen. De subjects van de threads als apart veld. En om te voorkomen dat er php-code of sql statements worden meegestuurd, zijn die gefilterd op karakters die vreemd (ongewenst) gedrag kunnen gaan vertonen.

Omzetting van dbfield naar forum gebeurt niet met htmlspecialchars(), maar wordt gefilted op standaard letters, voor het de db in gaat. Mogelijk om er makkelijker in te zoeken. De threads staan waarschijnlijkin een aparte tabel, met subject. De postings in een eigen tabel, met een eigen primary key.

Wanneer een posting gezocht wordt, wordt er gechecked op deze bij de aangegeven thread hoort. Dus zonder maintabel, kom je niet bij de gewenste posting. Die maintabel moet dus goed beschermd worden tegen foutieve code. Dus heel misschien mogelijk problemen worden daar bij voorbaat geweerd.

Maar ik denk dat er hier wel een eend rondloopt die meer over kan vertellen over de exacte reden

Geen eend, wel een tijger, en die kan het verhaal bevestigen.

KK en BT, Fr1 weet nu voldoende, maar vindt het wel jammer ;)

©

µ

¤

Œ

™

:draai:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan