vraag van gisteren

T

tom

Bedankt voor de reactie gisteren. Ik heb nog wat verder gezocht achter een ander alternatief voor die belgacom-wagen:) Heb nog iets gevonden dat werkt volgens bgan (gannexion) speciaal voor 2 weg internet en kan op baterijen werken en op 220v lijkt op een zonnepaneel ter grote van een laptop en moet naar de sateliet worden gericht... het zou een volwaardige internet'aansluiting' zijn. heb weinig produktinfo gevonden en je kan ze ook huren dus ik veronderstel dat ze niet goedkoop zijn... groetjes

Hoi tom, welkom op het Satellite FUN Board!

Zoals je ziet heb ik je bijdrage verplaatst.

Ik vermoed dat je aan iemand per PM een berichtje hebt gestuurd, die je heeft verzocht om de vraag in het openbaar te stellen (dan heeft iedereen er wat aan).

Maar als je die eerdere vraag niet kent, is deze bijdrage bijna niet te volgen.

Wat wel zeker is, is dat ie niet in het nieuws gedeelte hoort waar ie wel terecht is geraakt.

Geeft verder niet, daar zijn de mensen voor die een oogje in het zeil houden.

Je vraag gaat zo te zien over (tweeweg) internet via de satelliet, en je bent georiënteerd op Belgie (vanwege Belgacom) .

Bgan en gannexion zeggen mij niets (maar who cares about that).

Google kent die twee wel dus daar kan men ook meer uitvinden over deze termen.

Ik zou zeggen: begin even opnieuw en stel je vraag even in zijn geheel opnieuw zodat iedereen 'm (hopelijk ;) ) kan volgen.

Het moderator team zal eventueel het onderwerp aanpassen wanneer noodzakelijk.

Hij heeft mij een bericht gestuurd.

Tom gaat ergens naar een gebergte, ver van de bewoonde wereld. Geen 220v, geen GSM/UMTS en uiteraard geen internet.

Wel heeft hij een laptop en wilde daarmee graag berichten en wat foto's sturen naar België. Zijn laptop kan alleen werken/opladen op zonne-energie.

Ik heb hem aangegeven dat dit volgens mij niet mogelijk was, omdat je een telefoonverbinding nodig hebt voor de uplink, of je zou al een uplink wagen van Belgacom ofzo bij je moeten hebben.

Zo te zien heeft hij toch vermoedelijk een mogelijkheid ontdekt. Alleen ben ik bang dat je dan tegen een behoorlijk hoog kostenplaatje gaat aan zitten kijken.

Verdere informatie omtrent Gannexion is me nu even niet bekend (tijdgebrek om het op te gaan zoeken), maar dan weet je in elk geval wat er speelt en wat de bedoeling is.

Misschien heb jij er nog een idee over Mas3?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan