vraagje over spyware

S

stephopper

hallo
bij deze heb ik een vraagje over een spyware killer of spyware blaster of iets dergelijks.wat meeloopt indien mogelijk met internet.heb ad-ware wel aan boord .maar mijn vraag is welke spy- ware prog .ik moet gebruiken.
mvg:sathopper

Gebruik zelf Spybot search & destroy, dit is freeware en te downloaden via bijvoorbeeld tucows.
Maar of deze ook voor jou geschikt is kan ik niet bepalen.

Greeetzzz Grizmo

hallo grizmo
ik snap niet echt waarom hij niet geschikt zal zijn voor mij.wat zijn de voorwaarden waaraan zou moeten voldoen.het gaat er toch om zoveel van die rommel te onderscheppen.ik begrijp wel er zijn zovele van die proggies.op denduur zie je de bomen niet meer door het bos.maar goed ik zal een af ander even proberen.

Met een goede firewall (zonealarm pro) en een goede virusscanner (norton 2003) zul je nergens last van hebben.
En natuurlijk niet alles downloaden wat je tegenkomt! ;)
Gebruik hetzelfde hier en geen last van spyware en dergelijke!

hallo thafreak
het probleem zal wel zitten dat ik er geen firewall op heb zitten norton 2003 pro.heb ik wel .dus ik zal even kijken naar die firewall (zonealarm pro) waar ik hem even kan slurpen.
alvast vriendelijke dank .sathopper

Met een goede firewall (zonealarm pro) en een goede virusscanner (norton 2003) zul je nergens last van hebben.
Dit is geen garantie om geen last te krijgen.
Veel spyware word via cookies verspreid bijvoorbeeld en daar kijkt een firewall niet naar en ook niet je virusscanner. Naja, met norton 2004 word er wel naar gekeken.

Dus Spybot Search & Destroy erbij hebben is immer goed.
Ik laat dat hier ook regelmatig eens draaien en uiteraard is het wel zo dat je met een goede zoals bovengenoemde bescherming werkt, het vele malen minder is en het hoofdzakelijk nog uit cookies bestaat en vrijwel niet meer uit programma'tjes die zich in je browser geinstalleerd hebben ofzo, maar het kan zeker wel nog voorkomen.

Er zijn dus geen voorwaarden verbonden aan het draaien van Spybot. Het is voor iedereen geschikt.

Ik haal hem zelf altijd van de site van de makers.
http://security.kolla.de

Originally posted by Black Tiger
Dit is geen garantie om geen last te krijgen.
Veel spyware word via cookies verspreid bijvoorbeeld en daar kijkt een firewall niet naar en ook niet je virusscanner. Naja, met norton 2004 word er wel naar gekeken.

Hmm zone pro kun je toch echt instellen kwa cookies, zal dus wel ergens goed voor zijn ;)

hallo black tijger&thafreak
heb reeds zone allarm geinst. moet alleen alles nog even conf.tevens die link die jij mij gaf werkte niet.maar er was genoeg te slurpen op het web.tevens norton 2004 heb ik ook wel maaaaaaaar dat is een andere verhaal. ben ik nog niet uit.
mvg/sathopper

Ik weet niet over wiens link je het nu hebt maar die van mij werkt wel, ik klik er net op en de site opent zich.

Mocht je nog vragen hebben dan stel ze maar, een van ons is er altijd wel om antwoord te geven.:biggrin:

hallo black tijger.
ik bedoelde jou link.verder waren er volgens mij geen links in deze topic.maar doet er niet toe ik had nl twee keer er op geklikt en hij zij toen een pepaalde kreet en probeer het later.toen ik later weer klikte werke hij wel dus ik was even te snel met commentaar te leveren.sorry tevens voor norton 2004 is dat een andere verhaal dan 2003.als je me daar een beetje op weg kon helpen zou ook heel mooi zijn.
mvg sathopper

Geen probleem, zo gek veel verschil zit er niet in behalve dat in 2004 nu ook trojans, spy en hackware gedetecteerd wordt.

Van de andere kant heb ik het probleem met de cd-rom van mijn buurman nog niet kunnen oplossen. Het ligt 100% aan de virusscanner want als ik die de-installeer werkt de cd-rom weer perfekt.
Heb vandaag een firmware upgrade van de cd-rom (nja, eigenlijk een cdwriter) gedaan en ook dat hielp niet dus ik denk toch echt een bugje van antivirus2004. Het is wel zo dat buurman Windows 2000 draait en ik XP en ik heb er geen last van bij mij was alleen het luidsprekertje van de taakbalk af maar dat heb ik weer terug kunnen zetten.

Norton geeft overigens zelf wel aan dat het niet zal werken met de Server versies van 2000 en XP onder andere.

oke als het verschil alleen maar in de trojans .spy&hack zit laat ik gewoon 2003 pro draaien.ik had nl 2004 van het donkere net afgehaald maar kreeg hem niet aan de praat.werk hier ook met xp pro. goed dan laten we het maar voor als gezien. voor spy&hack draaid er al genoeg hier.

Als die blijft draaien zou ik die blijven gebruiken, ik vind de 2004 op sommige systemen toch nogal buggy.

Het probleem van mijn buurman heb ik niet opgelost gekregen. Nu heb ik 2004 eraf gekiept en prompt was het probleem met de cd-rom ook voorbij.
Aangezien hij toch een goede virusscanner met updates moest hebben, heb ik hem nu de freeware versie van AVG erop gezet dat werkt ook prima.

Ben benieuwd of Norton dit probleem ook ontdekt en dat er een bugfix release komt.

@ bt
welk merk cdrom is het??
ik heb het zelf met mijn 2de pc waar een plips in zit!

In geval van mijn buurman betreft het een Aopen cd-writer.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan