vraagjes aansluiten video

T

thewhale

ik heb de topics gelezen maar kom er niet helemaal uit

ik heb een techview ontvanger.

hoe sluit ik die aan zodat ik prog. kan opnemen op mijn videorecorder

waar voor dient "lnb uit" op de ontvanger

alvst bedankt

richard

Normaliter kun je een satelliet ontvanger via de scart kabel aan een videorecorder hangen.

Om op te nemen zet je dan de videorecorder op het AV kanaal en dan moet ie het beeld krijgen van de satellietontvanger.

De LNB uit is bedoeld om een eventuele tweede (analoge) ontvanger op aan te sluiten. Doch met die kun je dan alleen kijken naar de frequentie waar de Techview op staat op dat moment. Normaliter word zo'n lnb uitgang ook vrijwel nooit gebruikt.

bedankt video is geluykt perfect beeld

ander vraagje mijn ontvanger kan ik doorlussen waar is dat nuttig voor?

kan ik doormiddel van doorlussen ook schotel kijken in mijn slaapkamer op het kanaal waar de ontvanger op staat ?

gr

richard

Theoretisch is dat mogelijk. Maar ik weet niet hoe dat zit i.v.m. de lengte van de kabel en de sterkte van het signaal wat op die uitgang staat.

Daarnaast weet ik niet of dit alleen een analoog signaal of een digitaal signaal betreft.

Misschien dat Mas3 of iemand die dat eens getest heeft hier wat meer licht op kan laten schijnen?

Meestal is het zo dat je kunt meekijken met de polariteit waar de eerste ontvanger op staat.

Maar daarvoor moet je dan wel de LNB spanning op de "meekijk" ontvanger uitzetten.

Het is afhankelijk van je ontvanger waar je dat kunt instellen.

De meeste ontvangers met een doorlus uitgang schakelen zichzelf namelijk naar standby op het moment dat ze zien dat de doorgeluste ontvanger de LNB spanning aanzet.

Dus als je ontvanger in de woonkamer op RTL4 staat, kun je in de slaapkamer naar Ned1, of SBS6 of RTL4 en diens familie leden kijken.

De meeste NL zenders op Astra1 dus.

ik begrijp dus dat er in de slaapkamer WEL een ontvanger moet staan

kan hem dus niet koud ansluiten op de tv op de slaapkamer

gr

Richard

Nee koud aansluiten gaat niet, of je TV op de slaapkamer moet een ingebouwde DVB-S tuner hebben en dat zijn er maar bitter weinig.

Dus je zult er inderaad ook een ontvanger moeten hebben. Maar als je dat gaat doen zou ik toch eerder een twin-lnb adviseren. Da's 1 kop met 2 uitgangen, dan kun je onafhankelijk van elkaar schakelen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan