vraagjes omtrent ontvangst

T

thewhale

hallo

wij zijn aan het kijken of satelliet ook wat is voor ons omdat wij ons ziggoabo willen stopzetten.

maar wij willen graag blijven kijken naar sci fi en 13street

watvoor provider of hoe heet zoiets hebben wij dan nodig behalve de apparatuur

alvast bedankt voor het antwoord

gr

richard

@thewhale

Welkom op dit board!

Helaas zendt CanalDigitaal deze zenders niet uit.

Er is wel een soort Carrousel-kanaal dat iedere maand een andere zender laat zien (toevallig is deze maand 13th street en was vorige maand Sci-Fi aan de beurt), maar dit zijn dus roulerende kanalen.

Als je in duitsland woont kan het wel via Premiere, maar dan heb je duits geluid.

Maar satellite-ontvangst vind ik persoonlijk geweldig, bij mij komt de kabel er nooit meer in! (en Digitenne neem ik ook niet vanwege de slechte beeld-kwaliteit)

Alleen al op de Astra 19,2 graden oost heb je zoveel zenders -omdat deze sat heel Europa bestrijkt- dus je hebt ook heel veel duitse zenders die je kan bekijken;);); en andersom is het ook: de duitsers kunnen ook de Nederlandse zenders bekijken die vrij te ontvangen zijn; als de duitsers willen kijken naar Nederlandse zenders (zoals Film1, en de commercieelen die gecodeerd uitzenden) hebben ze een Nederlandse smart-card nodig;);)

Groetjes,

Bones

dus ik begrijp dat ik vast zit aan canaldigitaal?

gr

richard

@thewhale

Als je een abonnement wilt voor de commercieelen die in Nederland uitzenden en/of Film1/Sport1/Eredivisie/Themakanalen, kortom..daar moet je voor betalen.

Maar als je de Premiere-zenders (is een duits-pakket) wilt zien -waar ondermeer dus ook Sci-Fi en 13th street op uitzenden- is dat officieel niet mogelijk als je in Nederland woont.

Je hebt een smart-card nodig, zowel voor het Nederlandse pakket alsmede voor het duitse Premiere pakket. De betaling gaat meestal maandelijks.

Misschien heb je een goede vriend in duitsland, dan valt er iets te regelen, vast staat dat die duitse vriend dan de betalingen moet doen, en de kaart moet op zijn naam en adres staan.

Er zijn nog andere manieren, maar daar kan ik niet over praten want dan breng ik dit board in diskrediet en mezelf ook.

Ik raad je aan om dit board een beetje door te spitten, en goed na te denken wat voor soort ontvanger je wilt (ook hiervoor raad ik je aan om dit board goed door te spitten, want er staan waardevolle tips hier)

Groetjes,

Bones

Hoi Thewale en welkom op Satellite Fun.

Ik zie dat je een naamgenoot van me bent, ik heet ook Richard.:)

Vaak kun je de Premiere zenders ook in de Engelse taal. Ondanks het Europese open handelsverkeer geldt dit helaas niet voor de vele pakketten die voor satellite TV te verkrijgen zijn.

Een Premiere World pakket kan echter in Nederland wel verkregen worden als je niet kunt beschikken over een adres in Duitsland. Dus de illegale weg die Bones bedoelt hoeft niet perse bewandeld te worden.

Er zijn divere handelaren die je ook aan een Premiere abonnement kunnen helpen. Aangezien zij dan ook aan een contract vast zitten is het wel zo dat je zo'n abonnement voor 12 maanden moet vooruitbetalen.

Er zijn diverse winkels waar je dit kunt krijgen.

Een Premiere World pakket kan echter in Nederland wel verkregen worden als je niet kunt beschikken over een adres in Duitsland.

Er zijn divere handelaren die je ook aan een Premiere abonnement kunnen helpen. Aangezien zij dan ook aan een contract vast zitten is het wel zo dat je zo'n abonnement voor 12 maanden moet vooruitbetalen.
Hoi BT!

Dat wist ik niet:o; ik heb weer wat geleerd.:)

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:39 uur ----------

@thewhale

Zie de posting van BT hier boven.

Dan raad ik je aan om een ontvanger te kopen die 2 Common Interfaces kan hebben -dus 1 Common interface voor Seca3 (voor Nederland), en de andere Common Interface voor Premiere World (van duitsland)-. Dan koop je 2 kaarten (1 van CanalDigitaal en 1 van Premiere World) en klaar is kees.

Zoals ik al eerder had vermeld is er een goedkopere -en makkelijkere- manier, maar zoals ik ook al eerder schreef, geef ik daar geen info over (ook niet via PM!) Informeer hier eens over bij je kennissen die b.v. een Dreambox hebben, die weten precies wat ik bedoel.

Het laatste klinkt allemaal erg geheimzinnig, maar het mag gewoon niet, ik geloof zelfs dat als je hiermee wordt gepakt dat je een grote boete moet betalen. Zelf kijk ik gewoon legaal.

Nogmaals, goed informeren!

Succes en groetjes,

Bones

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wat betreft een ontvanger kan Thewale misschien het beste even het lijstje invullen c.q. aangeven wat hij graag wenst.

Zie daarvoor de sticky thread in dit forum.

Het kan immers zijn dat een ander soort ontvanger beter geschikt voor hem is, genoemde kaarten werken immers ook in diverse ontvangers met interne kaartlezers. Het is derhalve het beste even af te wachten wat de exacte wensen zijn, alvorens een advies voor een ontvanger te geven.;)

Je hebt helemaal gelijk BT.

Groetjes,

Bones

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan