Vragen van een beginner over DB

M

mayo02

Hey gents,

Ben al langere tijd aan het denken en informeren over een dreambox. Staan zoveel onderwerpen online dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik moet beginnen. Om te beginnen heb ik eigenlijk een aantal hele simpele vragen welke mijn beeld mbt de dreambox hopelijk kunnen verhelpen.

1. Wat kan een dreambox eigenlijk?

2. Wat is er illegaal aan een dreambox?

3. Is het voor een persoon als ik, welke onwetend is op het terrein van dreamboxen, mogelijk om uiteindelijk volledig goed om te kunnen gaan en gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten van een DB?

4. Indien ja, wat staat mij te wachten en wat MOET ik weten, wil ik hier aan beginnen?

5. Waarom zou ik een dreambox moeten aanschaffen?

Voor nu denk ik genoeg vragen.

Alvast dank voor de tijd/moeite/hulp/antwoorden.

:biertje:

Welkom op het board.

1.Een Dreambox is een satontvanger net als elke andere alleen heeft hij een netwerkaansluiting waardoor meer mogelijk is overigens net als vele andere ontvangers.

2.Een Dreambox zelf is niet illegaal maar er worden nergens rechten voor betaald ook kun je door de netwerkaansluiting stoute dingen doen.

3. Als je je er goed in verdiept kan iedereen het leren het besturingssysteem is Linux maar alle progs werken ook in Windows.

4. Wat je moet weten is dat hij veel duurder is als vergelijkbare ontvangers.

5. Zou er absoluut geen één aanschaffen er zijn meer merken ontvangers.

Hoi Mayo,

Wat aart aangeeft is absoluut waar, ben het helemaal met hem eens om geen dreambox aan te schaffen want er zijn tegenwoordig op Linux gebaseerde ontvangers die een stuk beter zijn en een eind goedkoper.

Voor de rest kan ik je melden dat alles wat je van zo een soort ontvanger moet weten echt wel te leren is, maar je hebt het niet even in een paar dagen geleerd.

Heb je eenmaal de beginselen van zo een box echter onder de knie dan heb je zo een leuke hobby te pakken.

De vraag is wat wil je met deze ontvanger, wil je gaan hobbiën of wil je alleen kunnen kijken zonder poespas.

Thnx voor de reacties. Doet me goed om te horen dat er ook andere mogelijkheden zijn dan de DB. Tijdens het oriënteren viel het mij namelijk al op de de DB erg duur is. Op je vraag wat ik met de ontvanger wil doen, kan ik zeggen dat het een combinatie is van hobbiën en daarnaast ook lekker kunnen genieten van de techniek (gebruik maken van de mogelijkheden, zoals tv kijken, internetten, films/series/documentaires opnemen etc). Misschien goed om te vertellen, voordat ik vragen ga stellen.

Ik zou het willen kunnen bewerkstelligen, dat de ontvanger via de computer (internet) en schotel zowel Nederlandse als buitenlandse zenders kan ontvangen. De volgende eisen moet de ontvanger aan voldoen.

1 HD moet mogelijk zijn (zowel de zenders als de aansluiting, hdmi)

2 Opnemen terwijl ik een andere zender aan t bekijken ben of als ik bijvoorbeeld aan het werk ben

3 Meerdere televisies moeten kunnen worden aangesloten (woonkamer + slaapkamer + eventueel nog een tv)

4 Het apparaat moet er fraai uitzien

5 De ontvanger moet van goede kwaliteit zijn en leuke extra opties zijn welkom.

6 Moet er ook muziek op kunnen afsprelen + surround sound system op kunnen aansluiten.

Op basis van de bovenstaande eisen wil ik een ontvanger aanschaffen. Nu mijn vragen.

1. Nu ik mijn eisen clear heb, hoe kan ik weten welke ontvanger aan deze eisen voldoet?

2. Wat zijn, naast DB, nog meer goede ontvangers?

3. Waar begin je mee, wil je aan een ontvanger/schotel beginnen? (eerst spullen kopen, moet ik mij nog meer informeren?)

4. Hoe krijg je de beginselen onder de knie (is dit een soort handleiding die je krijgt of is dat gewoon uitproberen en je zelf steeds weer beetje bij beetje bij leren)?

5. Hoe zijn jullie begonnen met deze hobby?

Laatst bewerkt:
Mijn antwoordt op al je vragen is ga eens naar een goeie satelliet installateur en geef je wensen aan de vakhandel kan je verder helpen.

Je stelt ook onzinnige vragen zoals vraag 3 elke TV moet een ontvanger op aangesloten worden dus woonkamer en slaapkamer op dezelfde ontvanger kan al niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het dan zo dat je gewoon verschillende ontvangers moet aanschaffen en deze op het thuis netwerk kan aansluiten of moet elke ontvanger opnieuw ingesteld worden. Ik heb namelijk geen idee hoe het werkt. Het werkt volgens mij niet zoals de tv kabel werkt.

Eigenlijk denk ik dat je helemaal niet serieus geïnteresseerd bent je vraagt alleen dingen over de ontvanger daar wil je alles van weten.

Bij satellietontvangst is het belangrijkste heb je vrij zicht op de satelliet en met welke schotel en welke lnb kan ik ontvangst hebben.

En ja het werkt hetzelfde als digitale kabel bij elke TV heb je een ontvanger nodig, analoge kabel kun je de kabel doortrekken digitaal elke TV een ontvanger.

En ja wat moeten we met:

4 Het apparaat moet er fraai uitzien
Wat de één mooi vind vind de ander niet mooi.

En zo zijn er nog een aantal vragen die zo niet te beantwoorden zijn.

Dus ik blijf er bij ben je geïnteresseerd ga naar de vakhandel laat je voorlichten en zoek iets uit.

Om heel kort op je laatste vraag antwoord te geven en dan spreek ik voor mezelf.

Ik ben begonnen met een destijds DB 7025 met 0,0 kennis van de werking.

Hoe heb ik het geleerd, vriend google heeft veel gedaan, maar nog meer de mannen hier.

Dingen uitgeprobeerd, de box tig keer in de soep laten lopen, uren aan de telefoon met oa BT en vragen stellen hier op het forum.

Kortom zoeken uitproberen, vallen en opstaan, nu drie jaar verder kan ik er behoorlijk meer overweg maar de techniek schrijdt voort en ik kom er achter dat ik weer verder moet leren om verder te kunnen komen.

Wees je er van bewust dat dit een hele leuke hobby is maar eentje die heel veel geduld vergt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx voor de info. Wordt denk ik tijd dat ik maar wat spullen ga aanschaffen en langs een vakhandel ga en mij daar laat vertellen welke spullen ik nodig heb voor mijn wensen. Dit wordt zeker een:'wordt vervolgd"

Cheers!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan