Vreemd probleem Outlook expres.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb even een vraag waar ik afgelopen middag niet uitgekomen ben:

Zwager van mij kon al een tijd geen post meer ontvangen, en nu ik er vanmiddag was heb ik even gekeken wat dit zijn kon.

Alles wat ingesteld moet staan onder opties en account staat ingesteld zoals het moet staan, doch bij het openen van outlook expres gaat deze niet automatisch kijken of er post is?

Alles dubbel gecontroleerd en geprobeerd, ook even de pc gescand voor eventueel ad/spyware maar dit heeft ook al niet geholpen.

Maar als ik op het knopje verzenden/ontvangen klik, en ga dan naar alles ontvangen wordt de post wel ontvangen. ( testmails naar zichzelf gestuurd )

Wat kan er ondanks dat alles op de normale instellingen staat toch nog fout staan?

Ohja firewall en dergelijke is ook geprobeerd.

Ohja 1 ding viel me wel op, dat er bij iedere mail een paperclipje stond, maar dit heeft volgens mij niets te maken met het ontvangen van post?

Wie weet raad?

Vanmiddag dacht ik hier niet aan, maar nu je dit schrijft schiet me wel nog iets te binnen.

Er zijn twee plaatsen waar je nog kunt kijken.
Extra->Opties en dan "berichten verzenden en ontvangen bij opstarten" moet aangevinkt staan.

Als dat aangevinkt staat ga dan eens kijken op deze plaats:
Extra->accounts en ga dan naar de eigenschappen van het email account.
Op het eerste tabblad "algemeen" kijk dan eens onderaan of "account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie" ook aangevinkt staat.

Ik kan nu niet meer kijken want ik ben nu weer thuis, maar ik ga zwager deze week even bellen, en anders blijft dit antwoord hier toch staan ( daarom stel ik de vraag, kan ik het altijd terugvinden... ;) ) , zodat ik de volgende keer even kan kijken als ik weer daar ben.

wordt vervolgd.

Black Tiger;182268 zei:
Vanmiddag dacht ik hier niet aan, maar nu je dit schrijft schiet me wel nog iets te binnen.

Er zijn twee plaatsen waar je nog kunt kijken.
Extra->Opties en dan "berichten verzenden en ontvangen bij opstarten" moet aangevinkt staan.

Pfoeh, ik denk dat er meer aan de hand gaat zijn!

Ik had vanmiddag al een vermoeden maar wat jij nu aanhaalt, die regel staat er volgens mij helemaal niet?

Ik ga zsm toch een terug.

Extra->Opties en dan tabblad "Algemeen" daar kun je de tijd instellen tussen 2 verzenden/ontvangen zoals BT al opmerkte ook kun je daar opgeven of er verzonden/ontvangen moet worden als je outlook express opstart

XP in dit geval, maar zoals ik al aangaf, volgens mij is alles goed ingesteld?

Maar ik zit nu niet achter deze pc, maar de gegeven antwoorden hier kunnen voor de volgende keer als ik naar mijn zwager rijdt hun handigheid al doen.

Dus alvast bedankt voor de wellicht gegeven oplossingen. ;)

ooit gehoord van "Hulp op afstand"

Bert

Ooit van gehoord, daarom had ik jou gebeld en BT. ;)

Maar ik had liever in het zonnetje gezeten aldaar, maar het is iedere keer wat... :confused:

Ooit van gehoord, daarom had ik jou gebeld en BT.;)
HAHAHAHA, dat vindt ik een goeie. :biggrin:

Maarja, da's feitelijk ook een hulp op afstand ja... hahaha.:)

Ja inderdaad maar dan anders! Freggel Bert50 bedoelde eigenlijk wat anders.
Ik doe dat ook regelmatig bij klanten, ik neem dan het systeem even over! zeer handig dan hoef je er ook niet naar toe.

The Wizzard;182300 zei:
Ja inderdaad maar dan anders! Freggel Bert50 bedoelde eigenlijk wat anders.

hulp op afstand

Hihi, dat wist ik wel. ;) Maar eerlijk gezegd had ik daar even geen zin in...

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan