Vreemd probleem

B

blokr

Als ik covers wil opslaan van diverse coversite's lukt dat opeens niet meer. Dus Image save as en dan later terugkijken blijkt dat het bestand helemaal niet is opgeslagen. Valt vreemd genoeg samen met een ander probleem: als ik een .xls bestandje wil openen als aanhangsel in een email, lukt dit niet meer. Krijg een foutmelding met iets over een 'sourcefile', aiaiaia!! Zou volgens de melding aan de mailserver moeten liggen. Wat is hier aan de hand? Ik hoop dat iemand deze 2 problemen met elkaar in verband kan brengen!!!!

1) misschien zijn ze wel gedownloaded maar staan ze in een "vreemde" directory.

Zoek eens op *.jpg , wellicht wordt ie wel gevonden.

2) Kan het zijn dat je Outlook express gebruikt kijk dan eens of het vinkje weg is bij :
extra-->opties-->beveiliging-->opslaan of openen van bijlage die mogelijk een virus bevatten.
Zo niet wegvinken

1) bestanden zouden in een map moeten komen waar ze altijd komen, maar daar staan ze niet. Ook met 'zoeken' zijn ze niet te vinden!

2) ik gebruik Netscape, maar IE draai ik soms ook.

Wat meer info: als ik via Netscape bij mijn hotmail account een bijlage wil openen komt de melding:

c:\docume~1\name12~1\locals~1\60bmphuh could not be saved, because the source file could not be read.

Als ik bij Tools/download manager kijk dan is die niet aan te klikken. Ik hoop dat dit opgelost kan worden, want het is verrekte lastig!

Weer wat gevonden: via IE werkt het allemaal wel, dus kennelijk ergens een bug of instelling in Netscape waar het probleem ligt. Het gaat om versie 7.1. Wie kan verder helpen?

netscape???

Ik wist niet dat die nog bestond

, waarom gebruik je niet de opvolger van netscape Mozilla firefox ??? inmiddels weer versei0.9 en bovendien ogratis te downen bij Mozilla

Tsja, een experimentje op zijn tijd! Wat heeft Mozilla als voordeel boven Netscape? Overigens is het probleem opgelost inmiddels.

Geen idee ik ken netscape niet maar ik weet dat Mozilla firefox Netscape "opgeslorpt" heeft .

Voordelen t.o.v. IE is legio.

Enkele voorbeelden

Ingebouwde popup killer
Ingebouwde google bar.
Geen open deurtjes voor kwaadwilligen.

Nadelen.

Sommige sites die specifiek zijn hebben problemen , @home webspace bv is niet te benaderen met firefox waarom , ik weet het niet.

Ik ben van IE afgestapt en het bevalt me prima, Soms heb ik IE even nodig voor mijn webpagina bij @home

Firefox is gratis overigens

Tsja, IE is helaas een browser waar we niet helemaal omheen kunnen. Zo kwam ik op Netscape, ook omdat ik die in het verleden al eens naar tevredenheid gebruikt heb. Kennelijk nu toch kennis gemaakt met een bug in het programma en naar ik mag aannemen zal er geen opvolger meer komen voor versie 7.1 of verspreiding van update's. Dan zou Firefox een goed alternatief kunnen zijn. En hoe zit het met Opera? Gezien de grootte van het downloadbestand moet dit een snelle browser zijn! Wie heeft daar ervaring mee? Netscape vind ik persoonlijk niet sneller dan IE, dus zal Firefox ook niet echt supersnel zijn. Ik ben benieuwd naar wat reacties! Netscape mag dan verouderd zijn, het is en blijft een stabiele browser!

Ik heb Mozilla 1.7 en Mozilla Firefox 0.9 inmiddels geinstalleerd. Zal eens wat gaan testen met beide browsers!

Mooi... ik ben zelf met Netscape gestopt na versie 4.75 want toen kwamen er eerst storingen en daarna werd ie veel te groot en te log, dus nee, die is inderdaad niet sneller dan IE.
Tijdje terug had ik hier "fastbrowser" geinstalleerd, die was wel echt sneller.
Firefox zou ik deze week eens gaan proberen dus dat komt ook nog wel. Alleen ben ik persoonlijk niet zo kapot van de Sun VM, ben van mening dat de MicrosoftVM beter werkt en derhalve zal er hier ook nog altijd IE gebruikt blijven worden als reserve, mocht het al zijn dat ik zou overstappen op FireFox.

Mozilla 1.7 is inmiddels afgevallen. Is net zo log als Netscape. Firefox is een heerlijk rap browsertje, zonder al te veel overbodige toeters en bellen. Een mailprogramma heb ik niet nodig (hotmail), maar is er ook nog: Mozilla Thunderbird. Opera heb ik niet geprobeerd, vanwege de reclame erin.

Thunderbird heb ik geprobeerd en valt me momenteel nog tegen. In feite is dat nog in een soort testfase, althans zo noem ik het, want je moet truken gaan uithalen om de mail voor alle mail-accounts tegelijkertijd binnen te halen.

Verder maakt ie voor elk mail account een apart mapje aan met onderliggende mapjes.
Sommigen kunnen dat prettig vinden, anderen niet, en om het nu naar een manier om te zetten dat gewoon dat ook gaat zoals bij OE is ook niet echt meteen handig.
Kan wel, alles in 1 inbox, maar wordt al afgeraden dus dan moet je die truuk weer combineren met de truuk om alle mail in 1x binnen te halen, nah... ik vind hem nog niet af, maar het ziet er wel leuk uit en er zit ook al een spamfilter ingebouwd dus Thunderbird is zeker op de goede weg.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan