Vreemd????

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Sinds gisterenavond gebeuren er vreemde dingen met mijn pc...

Ik was vannacht wat mp3's aan het downloaden, en tevens een programma om ze te bewerken, maar ik kreeg ineens heel de avond vastlopers, normaal heb ik hier zelden of nooit last van, maar nu de ?ne naar de andere.

Ik denk het zal wel aan mij liggen, want ik was met nogal wat dingen tegelijk bezig.

Ineens zie ik dat al mijn snelkoppelingen die op mijn bureaublad staan zijn veranderd in winrar bestanden...vreemd, ik kreeg ze ook niet meer veranderd.

Nu vanmiddag met opstarten is ineens de bios teruggezet naar de originele staat, hij start ineens weer met het logo van packard bell op, terwijl dit al meer dan een jaar niet zo was.

Na de opstart lijkt alles het gewoon te doen, alleen bijna al de programma's die bij start programma's staan, geven ineens de melding dat ze opnieuw geinstaleerd zijn, ook voor mij wederom een vreemd iets. Ik heb zelf totaal geen herstelbewerking gedaan!

Wel ben ik bezig geweest met het instaleren van gedownloade programaatjes, en ook weer verwijderen, er zou dus ook iets in het register zijn blijven hangen? Maar daar heb ik dus totaal geen verstand van.

Nou is dus de vraag: kan het zijn dat mijn pc zich om ??n of andere reden hersteld heeft naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb zelf nog twee gedachtengangen van wat het zou kunnen zijn:

Is wellicht alle stroom van de pc geweest (batterij bijna leeg)?

Of zit er weer zo'n verrekt virus in de pc wat w??r maar eens niet tegen gehouden wordt door Norton? ( Ik moet de boel nog scannen vanavond).

De virusscanner houdt het meeste wel tegen, maar geen trojans. Als echter plots weer het packard bell logo in je beeld komt terwijl dit eerst niet het geval was, dan denk ik dat je pc even een hickup heeft gehad, bios batterij leeg of iets van dat soort dingen.

Het zou kunnen zijn dat deze even je HD niet helemaal juist benadert heeft en windows is daar heel gevoelig voor, een reactie kan dan inderdaad zijn dat je iconen opeens allemaal strange eruit zien.

In eerste instantie zou je eens kunnen proberen TweakUI te downloaden die staat ook op de microsoft site.
Deze heeft ook een optie erin zitten "repair icons" en de kans is vrij aardig dat als je deze gebruikt, alles weer in orde is.

Het kan ook zijn dat er toch ergens een trojan doorgeslopen is die de snelkoppelingen wijzigt, maar dat is gemakkelijk uit te vinden. Als je bijv. ergens nog een txtfile of een .doc file hebt staan en je klikt er dubbel op, en je krijgt dan een melding dat c:\program.exe niet te vinden is bijv. dan zou dat een trojan kunnen zijn.

Maar het kan dus meerdere oorzaken hebben. Ik zou het volgende eerst proberen:
1.) Zorgen dat het systeem weer goed staat zoals het stond
2.) Schijfcontrole en defragmentatie doen (en opnieuw herstarten daarna)
3.) Systeem scannen op virussen
4.) TweakUI downloaden van microsoft en de icons repareren

Dan zien of het probleem nog bestaat, zoja:
5.) The Cleaner downloaden van moosoft en updaten en dan deze je systeem laten controleren, da's een scanner specifiek gericht op trojans.

Hoi,

Ik heb gisteren ook hetzelfde probleem gehad, heb in totaal zo'n kleine 15 mails gehad met allerlei virussen van bekende"klanten"van mijn bedrijf waarvan ik de adressen op mijn laptop had staan.

Het is momenteel heel erg daarmee ja, op dit moment krijg ik ook per dag zeker 30 a 40 emails van ge?nfecteerde pc's, met diverse teksten, meestal 2 woorden bijv. "what's up" of zoiets.
Enorm veel mensen blijken ondanks de waarschuwingen geen virusscanner of geen up2date scanner te gebruiken.

Een ander probleem is dat er toch veel virusscanners zijn die wel up2date zijn, maar het mailsysteem totaal niet scannen of in de gaten houden.
En dat schiet dus ook niet echt op.
Het is niet zeker dat dit probleem hier ook aan te wijten is, maar men wete maar nooit.:)

@ Black tiger, wat jij zegt dat de bios batterij bijna leeg is en dat de pc een hickup heeft gehad, daar denk ik zelf ook aan dat dit zeer waarschijnlijk het geval is geweest.

Ik zal inderdaad even tweak even downloaden om eens te kijken of ik de snelkoppelingen hiermee goed krijg, en ook eens even de pc eerst eens goed scannen, alvoor dat ik ga zorgen dat alles weer op zijn plaats terecht komt.

Want verder werkt momenteel alles weer perfect, maar ik begin toch een beetje bang te worden dat het een hardware probleem aan het worden is richting de harde schijf, want ik heb de ervaring dat er dan plotsklaps ook ineens zeer rare dingen gebeuren en als je denkt dat het over is dan gebeurd het weer, daarom was ik gisteren op "voorgevoel" al aan het ruimen en aan het opslaan van belangrijke bestanden en links, want ik had gewoon een voorgevoel.

Het feit dat ik denk dat dit zo is, is gewoon vanwege het feit dat er op dit moment bij mij meer dingen aan het kapot gaan zijn, zoals mijn cd speler, mijn dvd en als dit meestal bij mij gebeurd dan volgen er op korte termijn meer dingen.

Maar afijn, bedankt voor de tips, ik zal eens gaan zoeken wat dit nou weer kan zijn.

Nou snap ik er helemaal de ballen niet meer van...

Zit ik net eens te proberen met tweakui alles eens terug te zetten, scan gedaan en niks gevonden...zie ik ineens dat mijn klok op 13:00 staat in plaats van 01:00, zet ik dat ding bij,

WAT ZIE IK TOEN: Staat dat ding op 14 september 2001???????

Pfffff... bijgezet, en toen weer maar eens terug opgestart en alles staat weer terug zoals het stond, al mijn snelkoppelingen weer op zijn plaats, ineens geen meldingen in mijn start programma's van nieuw geinstaleerde programma's.

Vreemd, vreemd en nog eens vreemd.

Ik weet niet wat me nog meer te wachten staat, maar ik denk dat ik vanaf morgen maar een helm op ga zetten en mijn telefoon alvast klaar leg met het 112 nummer:biggrin::biggrin::biggrin:

Tenminste dat hebben er al wel eens gezegd...

Maar om het toch nog even te laten weten wat nou het vreemde probleem geweest is, want dit kan een ander volgens mij ook overkomen, zet ik het toch nog even weg hier.

Afgelopen nacht kwam ik er achter dat mijn klok op de pc niet bij stond, deze stond om 1 uur 'snachts op 13:00 en op 14 september 2001...

Toen ik deze bijzette naar de goede tijd en datum, waren direct de problemen opgelost, want er waren bijvoorbeeld ook meldingen van beveiligingscertificaten die verlopen waren als ik mijn bankzaken ging doen of zo iets dergelijks.

En nou deze morgen, na een goede nachtrust, schoot mij ineens iets te binnen: Toen ik muziek aan het downloaden was en hier mee gestopt was kreeg een tijdje later een melding dat de date en time manager geinstaleerd was en gereed voor gebruik?????

Er was dus bij ??n of andere download een programma er bij geslopen waar ik niet om gevraagd had, ik heb deze dus ook direct verwijderd, en nu achteraf zijn hier voor mij de problemen begonnen.

Ik neem aan dat er hier wel meer zijn die bijvoorbeeld muziek downloaden zoals op sites als bijvoorbeeld vrije mp3, die dit met anti-leech doen, daar heb ik deze problemen dus "volgens mij" opgelopen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan