Vreemd...

D

Ducom

Vanmiddag bij een kennis een Moteck SG2100 geplaatst (Triax 88cm op een Hyundai HSS 1000).
Paaltje waterpas, Moteck op 52 graden, schotel er recht op en de zaak op 0 uitgericht op Sirius 5E.
Latitude en Longitude ingevoerd op 52.1N en 5.5E, naar Sirius laten draaien en netjes uitgericht, naar Turksat 42E laten draaien, even nagekeken maar stond gelijk goed.

Het vreemde is dat alle satelieten in het oosten prima ontvangst geven, maar geen enkele in het westen...
Sirius 5E is 98%, maar op Thor 1W (6 graden westelijker) geen signaal...

Ik niet verder afstellen omdat zij weg moest, maar ik vraag me af hoe dit kan..., als alle Oostelijke posities goed staan moet de baan van de motor toch redelijk goed zijn, en moet ik zeker Thor kunnen pakken volgens mij...

Of doe ik iets verkeerd...

Ik heb een keer net zoiets aan de hand gehad,ik werd er bijna wanhopig van had de schotel al iets meer naar het westen gezet,iets hoger dan weer lager etc. echt van alles nog ff en er kon een ufo worden waargenomen en dat op klaarlichte dag.Wat bleek de motor en de schotel stonden niet exact in ??n lijn dit luistert zeer nauw.Als ik zo kijk dan zit voor jou het exacte zuiden 0,3 ? 0,5 graden oostelijk van sirius

Bedankt voor je advies Sandokan, je kunt best wel eens gelijk hebben...
Op een stab motor staat altijd netjes een streepje, dat heeft de SG2100 niet.
Wel een soort van lasnaadje wat ik maar als mikpunt heb aangehouden, zal volgende week eens uitzoeken wat het is, en het laten weten.

gr,
Ducom

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan