Vreemde mededeling en wat nu???

T

the matrix

Om de haverklap krijg ik deze medelding en klik die steeds weg zonder bevestiging , wat moet ik hiermee ik vertrouw de zooi niet?

Mede omdat ik een verwijzing vind naar een niet microsoft url.

Important windows security bulletin.
Buffer overrun in messinger service Allows
Remote code executon,Virus infection and unexpected computer shut down.Affected software:
Microsoft Windows NT workstation
,, nt server 4.0
2000 xp win 98 server 2003
Non affected- Millennium edition
www.updatepatch.info
Your systeems is affected, download the patch from the address below into your internet Browser, then klik ok
the address will disappear once you clik ok

(text is overgetypt copy and paste werkt niet)

Als ik eerlijk mag zijn?

Heb je de boel al gescand @Matrix, want het "riekt" naar Spyware?

De rest van de vragen die erbij horen stel ik maar niet ;)

Deze waarschuwing is terecht.
En dat je deze waarschuwing ziet is het bewijs ervoor.
Je hebt inderdaad een vorm van spyware te pakken, of eerder gezegd malware.

Iedereen met XPpro: ZET MESSENGER UIT !!

Messenger heeft niets met MSN messenger te maken !
Als je XP pro hebt, dan kun je het volgende doen:

Start - uitvoeren
Type in services.msc
Zoek in het schermpje dat je krijgt naar de text messenger.
De omschrijving (links) is vertelt dat het met de alerter service te maken heeft.
Dubbelklik op messenger (rechter schrem).
Op het schermpje dat nu verschijnt kun je in het midden het opstarttype instellen.
Maak hiervan "uitgeschakeld".

De waarschuwing zal nu niet meer verschijnen, maar waarschijnlijk zal je buroblad achtergrond nu ineens een dergelijke opmerking gaan vertonen.
Je kunt in het register gaan zoeken naar een sleutel run, en runonce.
Beide sleutels komen twee keer voor in het register.
Daar kun je zoeken naar zaken die je onbekend zijn en die dus worden opgestart tijdens de start van windows.
Ook moet je in win.ini gaan zoeken naar het [run] gedeelte, en daar hetzelfde doen.
Alles wat je vind moet je noteren en weghalen.
Let wel op dat alles wat je weghaalt uit het register direct verdwenen is, en er dan geen weg terug is.
Bestanden die verdacht zijn zijn .exe en .dll bestanden met een willekeurige lettercombinatie als naam.
Zoals fsfsahgs.dll (geheel willekeurig dus).

Tot slot kan het zijn dat dit alles niet voldoende is omdat betreffende malware op dat moment draait, en zelf weer waardes toevoegt op het moment dat je windows afsluit.
Dit kun je opvangen door naar de safe mode te starten (F8 indrukken tijdens het opstarten), en dan de bewerkingen die boven vermeld zijn te herhalen.

Als je de verdachte bestanden hebt genoteerd die je uit het register en win.ini hebt gehaald, kun je die verwijderen door naar dos te starten (weer middels F8) en dan in dos mode het spul eraf te gooien.

Succes hiermee !

Het buroblad nog (eventueel).
Wanneer je inderdaad als buroblad achtergrond een bepaalde text ziet en je muis verandert als je m erboven hangt, dan heb je dus een webpagina als achtergrond.
Dit kun je wijzigen.
Ga naar start - configuratiescherm - beeldscherm, en open dit.
Ga naar het tabblad bureaublad.
Klik op bureaublad aanpassen, en daarna op de tab website.
Verwijder de vermelde website, en sluit alles af door telkens op ok te klikken.
Je bent nu ook van de laatste melding verlost.

tering messenger was er al bang voor.

Overigens als ik op de link klik kom ik op een leuke site alwaar ik voor je raad het al 19 dollar nogwat een progje kan aanschaffen.

Mi onschuldig en na het uitzetten van messenger komt die zooi niet meer terug.

Thnxs voor de tips

Grappig. Zo zie je meteen wie geen SP2 heeft draaien en ook niet echt op waarschuwingen c.q. computernieuws let.:biggrin:

Duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Ik heb EN SP2 en Alle mogelijke waarschuwingen etc bijgehouden.

Maar ik merk de laatste tijd dat je meer en meer bezig bent om ipv lekker te computeren je alleen bezig bent om de hele santemekraan werkend te houden.

Vb1 Ik installeer MS OFFFICE en wat denk je WORD klapt direct na opstarten eruit.

Reden: na uren zoeken kom je tot de ontdekking dat de netwerkprinter op de hoofdPC beide uit staan en omdat er geen printer lokaal is geinstalleerd verdomd Word te werken

Oplossing installleer een standard printer.

Vb 2

Na het plaatsen van een grotere HD kan de externe USB HD in de ijskast.

Je start EXCEL op en wat denk je je kunt niet meer saven op je vertrouwde plek omdat de "drive" waar de Autosave Directorie verwijst niet meer bestaat. Dus verander je het pad maar

Probeer dat dan maar eens in EXCEL te wijzigen. Wijzigen is alleen toegestaan als het pad nog bestaat (hoe verzin je dit)

Oplossing: Rename de D drive even naar hwat er in EXCel voorheen stond , maak de juiste directory aan wijzig in EXCEL het pad voor Autosave ed. naar C:

Rename de drive weer naar D: en dan kun je Excel weer naar je hand zetten.

Vb 3) probeer maar eens een externe modem goed aan de praat te krijgen die het keurig altijd onder W98 gedaan heeft.

Vb 4) en ga zo maar dopor.

Dat van die Messenger was me helemaal ontschoten en waarom,

Omdat ik tijdens alle "reparaties" een te oude backup terug gezet had en daarin vergeten had die klote messenger uit te zetten.

Dit alles is een grote tekort koming van die hele tering troep van MS.

Ik heb EN SP2 en Alle mogelijke waarschuwingen etc bijgehouden.
SP2 zet automatisch de messenger service uit. De laatste tijd zijn er vele waarschuwingen geweest omtrent deze messenger service en het advies deze uit te schakelen.

Indien je wijzigingen aan je systeem aanbrengt en je vergeet het daarna, dat is een heel andere zaak dan waar ik op doelde. Ik ging uit van normaal gebruik. En dan word ie automatisch uitgeschakeld bij de installatie van SP2.

Het officeprobleem zal wel aan de nieuwere office liggen (met die printer), geen idee.

Dat echter een wijziging alleen mogelijk is als het pad nog bestaat is wel erg vreemd te noemen. Zal wel een bug zijn.
Voor zover ik weet was dat geen probleem met Office97.

VB3 ligt niet aan windows maar aan de gebrekkige support van je modem. Al sinds NT 3.51 (win3.11 tijd) werkte windows NT anders met poorten dan 3.x en 95 en had je voor NT altijd aparte drivers nodig. Dat is ook zo met je vgakaart en nog wat dingen.
Het probleem ligt hierbij dus aan de gebrekkige support van je modem.

In feite heb je dus 1 probleem en dat is een probleem met MS Office (waarin ook Word en Excel zitten). Maar dat kan best een bug aan de versie zijn.

Het is uiteraard ook begrijpelijk dat je als je deze twee dingen meegemaakt hebt, je iets anders even kan ontschieten, logisch.

Ik ging bij mijn reply dan ook uit van gewoon normaal gebruik zonder dat je aparte dingen gedaan had zoals terugzetten van een backup of soortgelijke dingen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan