Vreemde taal in google search, marktplaats etc.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
761
Punten
113
Leeftijd
74
De laatste tijd zie ik bv op marktpaats vreemde taal advertenties.

Ook in google search kom ik zulke hits tegen.

Zoiets als:

הלקוחות יראו אתכם כשהם יחפשו עסקים כמו שלכם בחיפוש Google ובמפות Google. אתם משלמים רק על תוצאות, כמו קליקים באתר או שיחות לעסק.

Blijkt AFRIKAANS te zijn.

Wat is dit voor onzin en hoe kan dat? En hoe te verwijderen

taal.JPG

Hallo Luitjes,
Ik heb zo iets met W 10 pro na de updates van Juni+Juli .
Met de emails elke dag de WW zijn verouderd. Deze allen 2x vernieuwd. De vragen blijven hetzelfde.
Ook met sommige apps in Ned, komen half Ned. en half Eng.
Heb 5 verschillende e-mails.
Heeft een ieder ideetjes.
Mvg
Rolsat  :confused:

Afrikaans? Dat ziet er helemaal niet uit als Afrikaans maar eerder als hebreeuws.

Ben het even verder gaan onderzoeken en bij Google translate krijg je dezelfde vertaling als je afrikaans of hebreeuws gebruikt. Klopt dus niet.
Het is echter hebreeuws want Afrikaans lijkt enorm op het Nederlands.

Draai eens adwcleaner en ook malwarebytes daarna, eens zien of dat verbetering brengt. Check ook even de taalinstellingen in Windows.

WINDOWS?  wat is dat nou voor een systeem????
Ik surf hoofdzakelijk  met mijn Ipad.

the matrix zei:
WINDOWS?  wat is dat nou voor een systeem????
Ik surf hoofdzakelijk  met mijn Ipad.

Daar kom je nu mee. :) :)

Black Tiger zei:
Afrikaans? Dat ziet er helemaal niet uit als Afrikaans maar eerder als hebreeuws.

Ben het even verder gaan onderzoeken en bij Google translate krijg je dezelfde vertaling als je afrikaans of hebreeuws gebruikt. Klopt dus niet.
Het is echter hebreeuws want Afrikaans lijkt enorm op het Nederlands.

De vertaling van Hebreews naar Nederlands:

Klanten zien u wanneer ze zoeken naar bedrijven zoals het uwe in Google Zoeken en Google Maps. U betaalt alleen voor resultaten, zoals siteklikken of zakelijke oproepen.

Dit lijkt mij een commerci?le kennisgeving/advertentie van Google zelf gericht aan bedrijven. Door alle boetes die Google krijgt gaan ze steeds meer adverteren en apps worden straks alleen nog toegankelijk als je inlogt met je Google account.

Je zou misschien even op jouw Google account kunnen inloggen om te kijken of je daar iets aan privacy settings kan wijzigen.

Ga eens het een en ander checken.

Mss gehackt??? Vannacht ging mijn iwatch spontaan piepen en  zojuist kreeg ik via mail bericht dat mijn iwatch een geluid heeft afgespeeld. Daarnaast is er om ca 2u een mail via mijn account verstuurd naar de meest vreemden en nog vreemder schijnbaar heb ik ook via MP op een item een bericht gestuurd dat ik het voor de vraagprijs wel zou willen hebben.

???????????????????????

De combinatie van e.e.a. met name ook dat je gereageerd hebt op MP lijkt het er inderdaad op dat je account gehackt is.

Google chrome op al mijn devices , laptops ,ipads, iphones, hadden voor ?google search? Israel als land ingesteld.

Als ik de search taal wijzig naar Nederland en ik zoek naar ?google.nl? dan krijg id de melding google wordt aangeboden in Engels en Frysk.

Zet ik de search taal op lokaal dan wordt google aangeboden in Israel en melding is
Google aangeboden in:English עברית العرب

Iets mis met lokatie op zowel apple devices als windows 10 of met mijn account.

Snap het nog niet helemaal.

Alle google instellingen naar lokaal nederlands en dat werkt.

Alleen onder marktplaats verschijnen nog steeds bij een zoekopdracht de extra advertenties uit Israel???
Uigelogd app verwijderd en opnieuw ingelogd en nog steeds die vreemde advertenties.
Zowel op Ipads als windows 10 laptop.
Stop ermee.

Heb al mijn account passwords vervangen en mijn apple id gecontroleerd

Zooi.

Het blijft vreemd. Normaliter als de land instellingen in Windows 10 zelf goed staan, zou dit ook niet voor mogen komen.
Blijf het nogal vaag vinden. Temeer omdat het op alle devices gebeurt.

the matrix zei:
Iets mis met lokatie op zowel apple devices als windows 10 of met mijn account.

Raar dat MP eigenlijk stug die advertenties blijft tonen. Zo zie je maar weer dat alles gedeeld wordt tussen verschillende partijen.
Ik moet zeggen dat in de nieuwe Edge browser en de privacy instellingen die je kan wijzigen stukken beter is geworden voor zover het ook werkt. 

the matrix zei:
Mss gehackt??? Vannacht ging mijn iwatch spontaan piepen en  zojuist kreeg ik via mail bericht dat mijn iwatch een geluid heeft afgespeeld. Daarnaast is er om ca 2u een mail via mijn account verstuurd naar de meest vreemden en nog vreemder schijnbaar heb ik ook via MP op een item een bericht gestuurd dat ik het voor de vraagprijs wel zou willen hebben.

Heb je hier nog een verklaring voor of was het misschien een bericht wat met een flinke vertraging binnen kwam?

Heb met MP  GECHAT via messenger en dit was hun antwoord.
Het betreft hier geen advertenties van marktplaats gebruikers, deze advertenties worden uitgekozen op basis van de zoekgeschiedenis.
Kortom omdat Google vond dat mijn lokatie ingesteld stond op Israel worden de extra advertenties in MP gerelateerd aan Israel.

Het is mij een volkomen raadsel waarom mijn lokatie door Google geinterpreteerd wordt als Israel

Heb nu alle devices de taal op Nederland gezet ipv mijn lokatie. En mss moet het tijd hebben voordat MP dat doorkrijgt.

Heb het vermoeden dat die lokatie gekoppeld was aan mijn google account en die is op alle devices eender. En door synchronisatie allemaal eender.

Maar ook de laptop van moeders met een ander account heeft hetzelfde probleem Google met Israel als land .

Er zit toch toevallig geen stad met Almelo in Isra?l???

the matrix zei:
Heb met MP  GECHAT via messenger en dit was hun antwoord.
Het betreft hier geen advertenties van marktplaats gebruikers, deze advertenties worden uitgekozen op basis van de zoekgeschiedenis.
Kortom omdat Google vond dat mijn lokatie ingesteld stond op Israel worden de extra advertenties in MP gerelateerd aan Israel.

Ik denk dat als jij bijvoorbeeld de Telegraaf bezoekt hetzelfde gebeurd. Daarom schakel ik alles uit wat mijn locatie betreft in W10 en ook op mijn IPhone. En uBlock en AdBlock doen hun werk goed. 100% dicht krijg ik het nooit maar alle kleine beetjes helpen.

Niet zolang geleden kreeg ik nog een bericht van Google Maps dat ze mijn locatie gebruikte aan de hand van mijn zoekopdrachten, best wel vreemd want ik zoek meer buiten Nederland in Google Maps dan in mijn eigen buurt.

Ik log ook nooit in op Google want er was een periode dat als je inlogde op bijvoorbeeld je e-mail dat je meteen overal was inlogt wat van Google was. En ook al logde je weer uit bij je email, op andere apps bleef je gewoon ingelogd en daar is Google toen op aangesproken. Ik synchroniseer ook niks op andere apparaten zeker niet van Google en eigenlijk gebruik ik bewust geen enkele app meer van Google. 

Google search gebruik ik steeds minder want Google is overal veel te veel aanwezig maar ook met Microsoft gaat het niet de goede kant op. Microsoft wil de (privacy) settings na een update regelmatig terugzetten zo dat het hun beter uitkomt en zij ook gerichte advertenties kunnen aanbieden.   

the matrix zei:
Er zit toch toevallig geen stad met Almelo in Isra?l???

Niet dat ik weet maar de Mossad heeft tot in Almelo invloed. ;)

He wat ern gekloot.

Instellingen Huidige regio van google  bleefvmaar Israel als regio geven.
Eindeloos liggen puzzelen.

Toen heb ik mij ipad via vpn nl ingesteld en  warempel dan komt in google bij keuze huidige regio wel nederland te staan.
En werkt MP weer zoals het hoort de extra advertenties komen nu uit NL.

nu eens kijken of als ik terig ga naar het ipadres van caiway of dit zo blijft. Momentje.

Vpn NL uitgezet en daar hebnje huidige regio Israel weer.

Dus mijn ip adres van caiway sicks

Vandaag eens babbelen met caiway betrefende ip probleem

K&t caiway. Database is van slag en men is bezig ipadressen te migreren.

Duurt een paar dagen voordat alles is omgezet. Heeft iets te maken met de samenklontering van caiway en Delta Fiber.

Zit ik me kapot te zoeken of ik gehackt ben en mijn bank apps wel veilig zijn.
Slechte zaak. Heb mijn ongenoegen geuit. En ja dan krijg je sorry we hebben begrip voor uw probleem maar we werken er hard aan om euvel zo snel mogelijk op te lossen. Goedemorgen nog een fijne dag gewenst.

Het vervelende is dat reclame-id's vaak wel gekoppeld worden met ip adressen ja. Dus dan is de kans groot dat alle cookies verwijderen van je device niet gaat helpen.
Dat verklaart ook waarom het zich op alle apparaten voor doet en weg is op alle apparaten als je een vpn gebruikt.

Het is allemaal flut dat geneuzel. Ik zet altijd die persoonlijke reclame id's uit voor zover dat mogelijk is. Dan krijg ik minder persoonlijk gerichte advertenties maar is er ook minder kans dat dit soort grappen gebeurt.

Zit ik me kapot te zoeken of ik gehackt ben en mijn bank apps wel veilig zijn.
Dat lijkt me toch wel het geval te zijn geweest, anders waren er geen mail via jouw account verstuurd midden in de nacht en een reactie uit jouw naam naar een verkoper is gestuurd.

Ja das ook zo is me toch een raadsel , bij.controle of mijn emailadres gehackt was bleek deze brandschoon..

https://haveibeenpwned.com/

Good news ? no pwnage found!

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan