vu solo ontvanger hoe flashen?

mercury2001

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
Hallo,

ik wil mijn vu solo opnieuw flashen, maar dit lukt met niet, heb het geprobeerd via dit protocol, maar het lukt niet:

Dit is wat ik van het flashen middels usb vernomen heb:

1.) Neem een USB stick en maak een directory aan en noem deze "vuplus". Open deze directory en maak daarin een nieuwe map aan met de naam "solo".

2.) Download de USB versie van een image en pak deze uit als deze in zip of rar ingepakt zit. Het boot, kernel en root bestand zet je in de directory "solo" die je eerder hebt aangemaakt.

3.) Plaats nu je USB stick in de usb poort aan de voorkant! Duw daarna op de achterkant van je VU+Solo op de reset knop.

Als de VU+Solo nu start zal het standby lampje rood zijn. Het lichtje op je usb stick zou nu moeten knipperen. Dit betekent dat de ontvanger van de usb stick aan het lezen is.

Na enige tijd zie je dat het lichtje op je usb stick gestopt is met knipperen. Dit betekent dat je VU+Solo klaar is met lezen en nu bezig is zijn interne geheugen te flashen. DOE NOG NIETS!

4.) Zo gauw je standby lampje groen wordt, is het flashen klaar en kun je de USB stick verwijderen.

5.) Druk nu de reset knop op de ontvanger nogmaals in en dan zal de VU+Solo het Enigma2 installatie proces starten.

wie helpt mij verder?

mvg,

Alain

Beste Alain.

Allereerst welkom op Satellite Fun.

Ik zie dat je de juiste procedure gevonden hebt.

Kijk even hier (klik) in onze eigen handleidingen sectie, daar staat nog iets meer informatie hierover, die wel belangrijk is om te weten, er staat bijv. bij welke bestanden aanwezig moeten zijn.

Probeer het eens met onze handleiding, als het niet lukt, kun je dan aangeven vanaf welk punt het mis gaat?

Hallo mannen,

Nou de dingen die ik wilde meegeven staan al in de handleidingen verwijzing.

Great, :)

Ok mochten er nog vragen zijn, laat maar weten, VU is mijn ding ;)

Groeten,

Wing

Hallo,

er gebeurt dus niks als ik de usb stick in de vu stop en de reset knop indruk, een heel minime flikkering van de led op de usb en de groene led op de vu blijft knipperen, heb de inhoud van de stick gecontroleerd, map vuplus, onderliggende map solo, inhoud cfe_cfe_auto.bin

alvast bedankt,

Alain

inhoud cfe_cfe_auto.bin
Dan ligt daar je probleem. Dat is niet de juiste firmware om je VU mee te flashen.

Zoals in onze handleiding staat heb je meerdere bestandjes nodig op je usb stick.

Je zult dus even naar andere firmware op zoek moeten, die geschikt is voor usb flashen.

Want wat jij er nu op gezet hebt is de bootloader, dus dat kun je wissen.

Hier (klik) staat de software die jij moet hebben, neem de bovenste maar.

hallo Black Tiger, heb dus die andere rar geprobeerd, en 'tis gelukt. De led veranderde van rood naar knipperend groen, openpli werd geinstalleerd,

bedankt hé,

mvg,

Alain

Geen dank, graag gedaan hoor! Daar zijn we hier voor.;)

Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier met de ontvanger!(Y)

Fijn dat het gelukt is, ik vermoed dat je getracht hebt om een nfi bestand via de usb te flashen in plaats van een firmware die geschikt is voor installatie via USB

Gr.

Wing

Nee, kijk even naar de eerste filenaam, zoals ik al aangaf werd er een bootloader geflashed in plaats van een firmware.;)

goede avond ik heb een probleem ik heb een vu solo met blackhole erop en wilde openplii erop installeren.

wat heb ik gedaan:

1.) ik heb de nieuwste bootloader geïnstalleerd

gedaan

2.) Neem een USB stick en maak een directory aan en noem deze "vuplus". Open deze directory en maak daarin een nieuwe map aan met de naam "solo".

gedaan

3.) Download de USB versie van een image en pak deze uit als deze in zip of rar ingepakt zit. Het boot, kernel en root bestand zet je in de directory "solo" die je eerder hebt aangemaakt.

gedaan

4.) Plaats nu je USB stick in de usb poort aan de voorkant! Duw daarna op de achterkant van je VU+Solo op de reset knop.

gedaan

Als de VU+Solo nu start zal het standby lampje rood zijn. Het lichtje op mijn usb stick is blauw knippert niet.

het rode lamje op de vu+solo wordt oranje dit duurt ongeveer een minuut.

daarna wordt hij terug rood.

hierna begint de vu+solo groen te knipperen.

herstarten doet niks blijft alleen knipperen

iemand die kan helpen paniek:[:huilen:

terug opgestart en er gebeurt niks groen lampje brand maar reageert nergens op

Laatst bewerkt:
Hoi Naco, allereerst welkom op Satellite Fun!

Het ziet er naar uit dat je usb stick niet wordt gelezen. Want dan zou het lampje moeten gaan knipperen. Heb je echt een VU+Solo of een VU+Uno? Da's namelijk ook een verschil.

Exact welke bootloader heb je er op gezet en precies welke firmware probeer je er op te zetten?

De reset knop nog eens geprobeerd terwijl de usb stick er niet in zat?

ik heb idd een vu solo de usb stick wordt wel gelezen in mijn andere vu solo.

ik probeer de openpli-3.0 beta erop te zetten.

http://openpli.org/forums/topic/21446-bootloaders-vu-duo-en-vu-solo/ deze bootloader erop gezet

idd proberen te resetten maar doet niks

in ieder geval al bedankt voor de reactie

---------- Post added 22-10-2012 at 00:27 ----------

andere usb stick erin reset

oranje lampje

wordt rood

na 1 minuut ongeveer terug rood

dan na een 20 seconden een groen lampje dat begint te knipperen

reset en een groen lampje maar doet niks:grrr2:

Laatst bewerkt:
Heb je ook al gecontroleerd of je geen clone hebt, voor de zekerheid?

Hier kun je de verschillen zien en zelf controleren.

Ik denk zelf dat er iets met de bootloader mis is gegaan. Je kunt eens andere firmware proberen, als het daar ook mis mee gaat, dan zal het inderdaad wel de bootloader zijn.

Je moet in elk geval de cfe_solo_2.0.zip hebben, ik neem aan dat je die wel genomen hebt.

Misschien helpt het als je probeert die er nog eens op te zetten.

Werkt dat niet, probeer dan terug te gaan naar de oudere versie bootloader.

Hallo,

Je zou het als volgt eens kunnen proberen.

De oude SW weer erin flashen en kijken of die dan wel werkt, dan weet je namelijk zeker dat het je bootloader is.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je in Zuid Holland woont kan je hem bij me langs brengen, wil ik wel voor je kijken of we hem aan de praat krijgen voor je

Gr.

Wing

txs voor het aanbod maar ik woon in belgie dus niet direct naast de deur

@black-tiger volgens mij heb ik toch echt een orginele

Heb je mijn andere tips ook geprobeerd? Andere firmware, oudere firmware, oudere bootloader?

@black tiger

ik heb de bootloader terug gezet, een blackhole fw erop proberen te zetten maar niks werkt

Phew... da's minder. Dan weet ik het zo vlug ook niet meer. Ik ga er wel van uit dat je de USB flash firmware genomen hebt en dat de USB stick in FAT32 geformatteerd is.

Tegenwoordig kan NTFS wel, maar FAT32 werkt altijd. Dus als je NTFS had kun je bootloader en firmware nog eens proberen als je hem FAT32 geformatteerd hebt.

Evt. andere stick op FAT32 proberen, niet te groot. Probeer dit ook eens, stond op het Openpli forum, had daar ook iemand geholpen:

1.) Uitsluitend de bootloader op USB stick laden (niets anders dus)

2.) De box helemaal uitschakelen

3.) USB stick er in (aan de voorkant)

4.) De box aanzetten

5) wacht op text in display "USB verwijderen....", dat is vrijwel meteen.

6) box uitschakelen en ook uitlaten (dit was mijn valkuil)

7) bootloader van USB stick verwijderen

:cool: image op USB stick

9) USB stick in de box

10) en nu pas de box weer aanzetten!

11) wacht op text in display "USB verwijderen....", dat duurt nu iets langer.

12) box uitschakelen en USB stick er uit.

13) box weer aanzetten

Het belangrijke hierbij is dat de box echt uitgeschakeld wordt met de schakelaar en de stroom er 10-20 seconden af blijft.

Anders is het misschien handig om ook nog eens op het OpenPli forum te vragen.

Op het VUPlus support forum waren er ook een paar mensen met dit euvel maar was er geen antwoord op te vinden.

Probeer eens een USB aansluiting op de achterkant.

Mijn VU+duo laat alleen de stick aan de voorzijde knipperen en doet er verder niets mee.

Plaats ik de stick aan de achterzijde dan voert hij keurig de opdracht uit.

In het begin moest hij wel aan de voorzijde. Nadat ik pli gebruikte moest hij aan de achterzijde. Of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar is zeker het proberen waard.

Klein vraagje. Heb je misschien een andere USB stick aan de achterkant in de VU+ Solo zitten. Met mijn Vu+ Duo heb ik dat gehad. Dan leest hij de USB stick aan de voorkant niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan