Weet je hoe een pomptang werkt? Die 'pompt' de plug aan de coax kabeleinden.. Aan de LNB connector e.d. komt ie niet aan hoor....
Ik heb die benaming nog nooit gehoord voor een dergelijke tang (ik hoor ook echt niet alles hoor), en alleen met heel veel fantasie kan ik me voorstellen dat je een plunjerbeweging ziet, en daarmee een relatie met een vorm van pompen.
Voor mij is dat nog steeds een krimptang.
Dit is voor een hobbyist die alleen de installatie thuis in beheer heeft ook nauwelijks te adviseren.
Omdat je de pluggen bij merknaam genoemd hebt, weet ik welke je bedoelt.
Dat is een professionele aanpak met bijbehorende prijzen.
Deze pluggen zijn inderdaad superieur, omdat ze waterdicht aan de kabel bevestigd worden en ook een werkelijk goede mechanische verbinding maken met de kabel.
Dus de kans dat je de kabel uit de plug trekt is nihil, waar dat bij de bekende krimp connectoren heel gemakkelijk kan en na een tijdje bij de schroef connectoren ook mogelijk is.
Spreekt voor zich dat ook hier je de juiste plug aan de juiste kabel moet zetten , en niet moet gaan liggen prutsen om een niet passende plug toch aan de kabel te krijgen.
Er moet ook nog waterdichtheid zijn tussen de plug en de LNB.
De rubber ringetjes die in sommige pluggen zitten zijn wat dat betreft ook niet zaligmakend, en daarom zal ik gewoon de vulkaniserende tape van connector aan LNB tot aan de kabel blijven gebruiken, en adviseren.