VU+ is gewoon het merk, er is ook VU+ Solo of VU+ Duo. In plaats van VU hebben ze als merk VU+ gekozen, misschien om aan te geven dat het een heel goed merk is.
En ja daar draait ook CCcam op zonder problemen, althans op de VU+Duo want dat is een Enigma2 machine.
Nu moet ik eerlijk zeggen de VU+Triple nog niet gezien te hebben, dus ik ga er bij deze even van uit dat hij hetzelfde is qua opzet als de VU+Duo, alleen dan met een tuner meer. Ik ben een beetje te lui vandaag om het op te zoeken, dus die vergelijking mag je zelf maken.
Als je 3 satellieten wilt kijken ga je een diseqc switch gebruiken. Dan gaat het verhaal om op verschillende satellieten te kijken op te nemen standaard al iets lastiger worden.
Om dat te bereiken zul je inderdaad 2 tuners moeten hebben, dus ook 2 kabels naar binnen, 2 diseqc switches en 3 duo-lnb's (lnb's met 2 uitgangen).
Dan kun je al op 1 satelliet kijken en van een andere sateliet opnemen.
In de situatie met 3 satellieten zal er altijd 1 satelliet uitvallen. Je kunt met een diseqc immers niet naar 2 satellieten tegelijk switchen.
In de praktijk zal het ook kunnen dat je bijv. 2 of misschien zelfs 3 programma's kunt opnemen (van satelliet) en naar een 4de programma kijken.
Dat ligt er een beetje aan waar je naar kijken (horizontaal of verticaal) en welke satelliet.
Met de kabel erbij zul je dan ook bijv. naar kabel kunnen kijken en 2 satellieten opnemen.
Feitelijk moet je dus uitgaan van het theoretisch minst mogelijke. Alles wat meer is, dat is meegenomen.
De beste constructie? Ligt er aan welke satellieten je wilt ontvangen.
Ik neem aan Astra 1, 3 en hotbird? Dan lijkt me een opstelling met een Triax 80 cm en 3 stuks duo-lnb met een diseqc het meest geschikt.
Als je ergens woont met veel wint zou je ook voor de Waverfrontier T55 kunnen kiezen. Dan kun je eventueel ook een 4 diseqc er aan hangen en dan de 28 oost nog meenemen.