W 8.1 naar opnieuw w10 instlleren

rolsat

Active member
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
82
Hallo Luitjes
Mijn vorige bericht Mail ging niet open op w 10.
Maar nu toch opnieuw W 8.1 moeten installeren. .
Thunderbird ging prima en Ook alle e mails  binnen kwamen via w 10.
Hoe kan nu W10 weer installeren.
mvg
rolsat :confused:

https://www.microsoft.com/nl-nl/accessibility/windows10upgrade
Nog steeds Gratis

Succes

Normaliter kun je gewoon weer upgraden met de Windows Upgrade Tool. Als je het serienummer van W10 genoteerd hebt na de upgrade, kun je ook gewoon een verse installatie doen, zolang je maar dezelfde versie gebruikt (bijv. Home Premium en 32bit). Dat serienummer zou ik sowieso noteren en goed bewaren voor de zekerheid, altijd handig.

Of je gebruikt de link van The Matrix, is nog eenvoudiger.:)

Hoe krijg je dat serie nummer na een upgrade van bv.8.1

Volgens mij moet je dan een util gebruiken bv produckey.

Maar ik heb dat eens gedaan en hij verdomde het om die key te gebruiken.

Heb toen mijn 8.1 die ik officieel ooit gekocht heb voor 9 ? een daarna de link gebruikt om w 10 te installeren.

Het kan zijn dat produckey niet koosjer is. Wie weet daar meer van.

Ik heb zoeven een, door mezelf vernielde win.10 moeten herinstalleren.
Ik had geen idee waar te beginnen, of hoe.
Echter, door gewoon te googlen, met directe vraag, krijg je overal antwoord op.
Je moet alleen voorzichtig zijn, dat de aanbieder van het advies jou niet iets laat installeren, wat schadelijk of vervelend is.
Ik had reg. no. bij de hand, maar heb ik niet meer hoeven invoeren.
Ik had Win 10 binnengekregen, zoals Matrix beschrijft, Win 7 voor ?7,-, en ge- update naar Win 10.
Succes, gr. George

Let er wel op dat je de originele link hierboven gebruikt bij upgraden van7 of 8 als je de upgrade tool niet meer hebt zodat je een offici?le installatie Windows 10 krijgt.
Iedere aanbieder van een Windows 10 versie die je ergens van laat downloaden voor enkelev ? daarin zit een activatie tooltje gebakken. Ook hier hoef je geen nr in te vullen. Maar dan is de installatie  die wel gewoon  functioneert verre van authentiek. Meestal wordt er een mapje waar de activatie gedaan wordt ook ge?nstalleerd herkenbaar aam msspico oid.

Deze Windows10 versies kun je ook downloaden uit de nieuwsgroepen. Maar blijven niet authentiek.

Volgens mij moet je dan een util gebruiken bv produckey.
Ja die of Speccy of .... ben even de naam kwijt van die andere tool. Maar hoorde laatst van een kennis dat ie de key ook niet kon gebruiken.
Nu las ik dit ergens:
Gebruik geen software die beweert de productcode te kunnen achterhalen, want dergelijke programma's geven vaak een generieke activatiecode voor Windows 10 waar je niets aan hebt.
Dus er schijnen toch verschillen in die tools te zitten.

Van de andere kant is het zo dat ik ook las dat een eenmaal geupgrade en bij MS geactiveerd Windows 10 geen key meer nodig heeft voor een nieuwe installatie. Men zou geen key meer hoeven invullen en bij activatie zou deze op de MS servers automatisch herkend worden. Dus geen activatie tooltje nodig.

Vanuit Windows updaten middels de update optie was hier niet meer mogelijk, hij gaf aan dat de gratis update periode voorbij was. Ook eigenlijk weer raar gemaakt omdat het beoogde systeem al een de update gedaan had en dus feitelijk recht heeft op gratis update.
Maar gelukkig is de Media Creation Tool waar ik het eerder over had, gewoon te downloaden bij Microsoft en daarmee kun je zowel een W10 cd maken voor je systeem alsook opnieuw upgraden vanaf je Windows 7 of 8.1 installatie.
En dan heb je het gewoon lekker officieel, geen geneuzel met misschien onbetrouwbare tools of cracks.

Een ding was ik vergeten te vertellen, maar jij benoemt het, B.T., ik heb onze Win 10 van zelfgebrande CD geinstalleerd...gr. George

Ik heb een laptop van Medion met recover CD w8.1 64bits.
Ben voorzichtig geweest dacht ik via W10, via opnieuw te herstellen. dat ging in eerste instantie goed tot 80%.
Toen het bericht oude versie herstellen.
Heb de recover w8.1 geinstalleerd en later via tip matrix weer W 10 geinstalleerd. Toen weer het zelfde liedje tot 80% en weer terug.
Ga de gegevens precies noteren van de laptop en later als ik denk, doe w 10 installeren.
mvg
rolsat

Heb net Microsoft.com gebeld, hoe zou het kunnen dat de opnieuw geinstalleerde W 10 versie. Terug ging naar W 10. Je moet nu betalen.
mvg
rolsat

Heel vreemd ik heb afgelopen zondag nog mijn laptop voorzien van w8 pro en daarna via mijn opgegeven link Windows 10 pro ge?nstalleerd. Zonder enig probleem..

Enig verschil is dat ik een officieel Windows 8 Pro licentie heb en niet een die pre installed is/wordt.

Staat er een 25 alpha nummeriek w8 nummer onder de laptop? Zodat je een echte licentie hebt. Is het de home versie of Pro versie van w8?

Heb je ook gecontroleerd na installeren van w8 of deze daadwerkelijk geactiveerd is voordat je w10 installeert

Hallo Matrix,
Ik heb een 20 stuks alpha nummer, Een oem versie van Medion
rolsat

Hmm vreemd product Keys van Windows producten zijn altijd 5 groepjes van 5.

Kan zijn dat een oem versie niet zomaar te upgraden is , maar dat weet ik niet zeker.

Hallo Matrix,
Ga ook Medion bellen hiervoor. Waarom het herinstalleren voor W 10 niet ging.
Je nog van me.
rolsat

Mijn product key voor Win 10 zijn 4 maal 5 cijfers, alleen in laatste groep ook 2 letters.. gr. George

Dat is volgens mij niet de  product key maar het product id en daarmee kun je w10 niet mee installeren.

Tenzij een officiele Windows 10 pakket tegenwoordig daarvan afwijkt.

Ik heb een upgrade w10 ge?nstalleerd over een offici?le w8 pro met 25 karakters en weet dus niet of een directe w10 installatie daar van afwijkt. Ik betwijfel het microsoft kennende . Zelfs office heeft 25 karakters nodig voor installatie.

De install key voor W10 maar ook andere versies bestaat inderdaad uit 5x5 getallen/cijfers ook voor de OEM versie.

@Matrix en Parabolica: Jullie hebben gelijk.
Bij Windows 10 schijnt de product key, na de eerste installatie waardeloos te zijn, volgens de duidelijke uitleg, die deze mevrouw geeft.
http://www.pcworld.com/article/2970075/windows/why-you-cant-find-your-product-key-after-upgrading-to-windows-10.html

Vr.gr. George

Er zijn er nog veel meer dan die vrouw noemt, maar inderdaad is de key voor de Pro licentie die ik had genoteerd die VK7JG sleutel.
Maar zoals ik al eerder aangaf heb je geen product sleutel nodig, dat wordt in dat verhaal bevestigd. Eenmaal geupgrade en geactiveerd zal dat ook weer automatisch gebeuren de volgende keer als je gaat installeren, ook met een full install.

Vermoedelijk kan dat ook maar een beperkt aantal keren en moet je daarna MS bellen en dan een reden geven waarom het nog eens moet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan