Waar en met wie is de housemuziek begonnen???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
684
Punten
113
Leeftijd
59
Confetti's!!!!

Hier net over de grens, een dorpje in Belgi?, Brasschaat....

C-Day.

Nou..... niet echt. Dat is van Amerika komen overwaaien.
In Nederland was dat al wat eerder dan de Confetti's die met C-Day pas in 1989 kwamen, maar er waren er al eerder bijv. Theme from S'Express uit april 1988. :)

Even los van wat Jean Michel Jarre daarvoor al aan disco muziek had uitgebracht en ergens 1983-1985 was er ook nog ergens een verdwaald house nummer in de hitparade, maar ben nu te moe om dat te gaan opzoeken, maar C-Day was in elk geval niet de eerste.

En in 1989 wordt A Men Pay the Piper gezien als eerste in Nederland geproduceerde house nummer.

Pfoeh, nou moet ik toch gelijk gaan geven denk ik, house is idd eerder begonnen, maar ik ben verder gaan denken, nog niet lezen, maar iets in mij zegt dat de Confetti's een nieuwe beat gaven aan de muziek in die tijd.

Die nieuwe beat was toen New-Beat en Acid, en echt ik dacht en denk dat hun de eerste waren met die muziek en de daarbij behorende dans?

Wij gingen in die tijd naar die discotheek in Brasschaat, en man als je dat volk zag dansen op die beat.... 

This article needs attention from an expert in music genres. (November 2008)
This article needs additional citations for verification. (October 2018)
LoL... Maar als jij wilt... in Belgie dan.

Toch is dat wat mij betreft allemaal komen overwaaien uit de VS. :)

Ik weet dit natuurlijk ook niet helemaal zeker, maar The sound of C begint in het nummer met "this a new style of music" .

De reden waarom ik dit dacht, is dat die discotheek bij ons in de buurt was, en dat dit toen in het nieuws was, en daarom zijn wij toen in die tijd daar naar toe gereden en als een stel halve gekken stonden te zuipen ( als enige groep) terwijl de rest daar een beetje gek stond te springen. :biggrin: 

Je moet maar eens Jingle Bells van Confetti's Google is een zeer goede.
Trouwens was er een fan van die groep.

Ik ben er niet zo'n fan van dus als je het niet erg vindt dan Google ik die even niet. :biggrin:

Black Tiger zei:
Ik ben er niet zo'n fan van dus als je het niet erg vindt dan Google ik die even niet. :biggrin:
"
Mee eens! Zal ik deze threath dan maar eens om zeep helpen ?:jow:

Huh, ik dacht dat juist jij van deze muziek hield?

Nee joh, disco is toch echt wat anders als house:biggrin:

Je hebt house en house in Nederland.
Maar idd. wat BT schrijft klopt de oorsprong lag in Chicago in the Warehouse (house music) waar dj Frankie Knuckles draaide.

In Nederland was er een 2 strijd tussen A'dam(Mellow, Happy House) en R'dam(Hardcore, Gabber house) persoonlijk vond ik toen de Happy house het leukst, tegenwoordig kan ik de Parkzicht muziek meer waarderen maar dat komt ook omdat ik veel van de R'dam DJ's ken.

Parkzicht
NPO 
Rotterdam :jow:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan