Waar staan nou eigenlijk precies die satelieten (astra 1, 2 en hotbird)

Je hebt een schotel met meerdere lnb's. Dan moet je je eerst een voorstelling maken, hoe de signalen terug reflecteren. Bij een normale schotel is dat kruislings: hoe oostelijker de sat staat, hoe westelijker de lnb moet staan (en andersom). Bij een schotel zoals de Wavefrontier, die het signaal nogmaals reflecteert, staan de lnb's in de volgorde zoals de sats in de lucht zitten.

Een van de Astra's is heel makkelijk te vinden. Controleer of het inderdaad de Astra op 19,2 graden Oost is. (Komt vaker voor dat per abuis de 28,5 geprokt is, met allemaal Engelse zenders). Maar dat had je al prima gedaan.

Zoek nu met een (analoog) satfindertje naar andere sterke satellieten. De andere Astra is ook erg sterk, dus dat moet lukken. Pak dan je kaartje er nogmaals bij, en je weet al heel aardig waar je dan de Hotbird op 13 graden Oost kan verwachten.

Ik dacht dat er iemand voor langs zou komen. Is het niet door gegaan? Of wil je die trots van het afstellen liever zelf houden? (Of heb ik mij vergist? :))

hm, dus als ik achter de schotel staat, komt eerst hotbird dan astra 1 en daarna astra 2 (laatste iets hoger ingesteld) ?

montage van de winkel is volledig de mist in gelopen, de 'installateur' kon niet meer ontvangen dan ik (ook weer uren bezig geweest)

vroeg wel poen voor de 'dienst' maar dat heb ik hem niet overhandigd omdat het nog slechter was afgesteld dan toen ik er mee bezig was.

het was mij eigen schuld, "je hebt geen vrij uitzicht, er staat een 'schuurtje' in de weg" (3 etage, noemt hij een gevel een schuurtje, maar goed) "wel geprobeerd maar niet gelukt, niet onze schuld" terwijl ik dit toch echt nadrukkelijk in de winkel een paar dagen toen ik het spulletje kocht, heb nagevraagd "schotel is groot genoeg, je hoeft je niet druk te maken, komt goed"

schotel is volgens 'installateur' te klein.. leuke winkel om je spulletjes te kopen, niet al te duur, en je krijgt veel gratis als je een set koop (moet je wel de juiste verkoper hebben) had een gemoedelijke sfeer, alleen 'die' installateur wil je liever niet aan je schotel hebben hangen.

als je achter de schotel staat (en aangenomen dat je naar het "zuiden kijkt") en je "kijkt" van links naar rechts dan kom je eerst Astra 2 dan Astra 1 en vervolgens Hotbird tegen.

Originally posted by the matrix
als je achter de schotel staat (en aangenomen dat je naar het "zuiden kijkt") en je "kijkt" van links naar rechts dan kom je eerst Astra 2 dan Astra 1 en vervolgens Hotbird tegen.

dus als op 12:45 de schotel op de zon staat gericht, dan staat Hotbird 'later" als ik het goed begrijp?

dus met een bisateliet, de 3 nlb's (van links naar rechts) astra 2, astra 1 en hotbird rechts (laatste moet omhoog worden gesteld) ?

Originally posted by Loek
dus als op 12:45 de schotel op de zon staat gericht, dan staat Hotbird 'later" als ik het goed begrijp?
Yep. Het signaal komt in de schotel, en spiegelt dus. Astra 1 in het midden, dan staat Astra 2 ongeveer 10 graden naar links. Via de schotel komt het signaal dan dus iets naar rechts bij de lnb. En voor de Hotbird andersom: staat ongeveer 5 graden naar rechts aan de hemel, en gereflecteerd door de schotel komt ie iets links in je lnb binnen.

Als je achter de schotel staat en kijkt richting het zuiden en je "kijkt" van links naar rechts dan kom je eerst Astra 2 dan Astra 1 en vervolgens Hotbird tegen.

Echter is de lnb volgorde van achter de schotel gezien net weer andersom zie voor de duidelijkheid deze afbeelding: www.humaxsettings.nl\images\helptopics\visiosat.jpg

EDIT :)

dan is het dus precies andersom Kerstrabbit. De nlb's : eerst hotbird dan astra 1 dan astra 2 (van links naar rechts) want dat zie ik in het tekeningetje (bedankt daarvoor)

maar goed, monteur komt kijken of ik genoeg 'zicht' heb

oef nog een vraagie dan issie echt klaar : nlb op hotbird moet meer omlaag (heb een houder die je kunt draaien)

\ of /

ach het doet er niet meer toe :)

installateur is geweest en wist na een half uurtje dat het zeker niet nodig bleek om verder te proberen, hij heeft de installateur van Kramer gebeld en die zei dat het met deze schotel absoluut niet mogelijk.

advies was vervolgens een rotor met grotere schotel, dan word het geinstalleerd voor 50 euro, rotor kost 80 en schotel 55 = 185 euro totaal.

dit is wel netjes van Level (van deze monteur) neemt alles mee voor me.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan