waar zit die Sirius

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
7
Punten
18
Ik heb vaste opstelling op Astra + HB en probeerde vanmiddag Sirius op te zoeken, maar heb nog niets gevonden.
Moet ik de schotel soms ook nog kantelen???
En zo ja achter- of voorwaarts?
Blijf anders heen en weer lopen zo om te kijken of er contact is

Volgens mij naar een graad of 34 a 35.

Ik weet het niet exact want mijn schotel hangt aan een Stab.

Succes,

Cliff

humzz hier dus niet
hier eerst sirius dan hb dan astra
ik hoef niets te kantelen
de sirius zit een fractie van een paar milimeter links van de hb hier
(regio eindhoven)
ik doe nog ouderwets hahah met de hand draaien
heb streepjes op mijn schotel en op de ophanging gezet
en zet zo in een keer op de goede sat :)
met de tijd wel een keer een motortje er op :)
zit je met een dual op astra en hb is het mischien makkelijker om er een extra schoteltje los bij te hangen met een switch voor de sirius :) tis maar een idee
suc6

ps als je wil uitrichten doe dat niet op de fta kanaal (viasat info)
die werkt duidelijk niet meer zo :) maar op bijvoorbeeld op reality tv of een van de tv 1000 kanalen of meteen hot hot hot op de ticket 2 :) lol

als je achter de schotel staat dan draai je hem een paar graden naar rechts dan moet het lukken je hebt wel een 80cm schotel nodig veel succes

@LeJaWe
je heb gelijk :) klopt een graad of 8 rechts van de HB zit de sirius
:)

Ik heb een 90 cm schotel met twee LNB's.
Als ik naar de ene kant draai vind ik Eutelsat 2, Astra 3A en 2, (verder draaien kan niet, want hij hangt tegen de muur) maar als ik de andere kant opdraai vind ik niets ; geen Eutelsat 1 en3 en dus ook geen Sirus.
D'r hangt niets in de weg en ik woon in de kop van Noord-Holland.
Vandaar mijn vraag over kantelen; ik dacht dat ik daar ooit iets over had gelezen.

Als je van achter de schotel kijkt met welke lnb wil je dan sirius ontvangen?Als het goed is neem je de linkse dat is degene die nu op hotbird gericht staat en dan is het vanaf hotbird 8graden naar west mischien moet je je schotel dan nog een beetje naar boven bijstellen.

Originally posted by Sandokan
Als je van achter de schotel kijkt met welke lnb wil je dan sirius ontvangen?Als het goed is neem je de linkse dat is degene die nu op hotbird gericht staat en dan is het vanaf hotbird 8graden naar west mischien moet je je schotel dan nog een beetje naar boven bijstellen.

Ja, dat klopt met de "vaste" LNB die dus recht voor de schotel hangt.
En van achter de schotel gezien is dat inderdaad de linkse.
Tis nou wel erg donker; morgen maar weer verder pielen.

OK dan een transponder van de sirius kiezen die je zeker kunt ontvangen (bijvoorbeeld die waar ajax-feyenoord opkomt) en dan maar rustig met de schotel naar het westen draaien dan moet je 'm vanzelf tegenkomen.Gebruik wel ff een satfinder of zoiets.

Originally posted by Sandokan
OK dan een transponder van de sirius kiezen die je zeker kunt ontvangen (bijvoorbeeld die waar ajax-feyenoord opkomt) en dan maar rustig met de schotel naar het westen draaien dan moet je 'm vanzelf tegenkomen.Gebruik wel ff een satfinder of zoiets.

Tja een satvinder. Da's nou net de grap, die heb ik niet.
Ik heb alleen een benenwagen.
Maar 't is vandaag gelukt met hulp van de buurman, want ik werd gestoord van dat heen en weer lopen.
De schotel moest dus inderdaad toch iets rechterop.
Typisch, dat ik wel o.a. de Astra's in die stand kon vinden en de Sirius niet , na het voetballen maar eens kijken of nou de Astra's nog wel beeld geven of dat ik de schotel weer moet terugkantelen.

Tja het signaal van de astra's is sterker dan dat van de sirius en dat word inderdaad terugkantelen.Veel plezier morgen met de wedstrijd al hoop ik toch dat ajax wint.

Originally posted by D-SQUAD
@LeJaWe
je heb gelijk :) klopt een graad of 8 rechts van de HB zit de sirius
:)
Ik heb iets gelezen over de sirius, en over de kop of noord-holland. Ik ga even uit van Alkmaar. Deze stad ligt op 4.750 gr oost en 52.633 noord. meet maar na. T.o.v Alkmaar (en niet tov de 0-meridiaan) ligt de sirius 0.183 gr oost. De elevatie is 29.91 gr (schotel tov het vertikaal) Als de zon schijnt staat deze om 12.28 uur exact achter deze satelliet.

Helaas scheen de zon vandaag niet...

Conclusie, een goede hobbyist, kan niet zonder satfinder, of goede buurman..hehehe

GR Fred.

hier in leeuwarden ook geen beeld
op de sirius,heb de schotel 64cm op
30 graden omhoog staan en kan draaien wat ik wil maar geen beeld op de sirius

Originally posted by rossum
Ik heb iets gelezen over de sirius, en over de kop of noord-holland. Ik ga even uit van Alkmaar. Deze stad ligt op 4.750 gr oost en 52.633 noord. meet maar na. T.o.v Alkmaar (en niet tov de 0-meridiaan) ligt de sirius 0.183 gr oost. De elevatie is 29.91 gr (schotel tov het vertikaal) Als de zon schijnt staat deze om 12.28 uur exact achter deze satelliet.

Dit begrijp ik niet helemaal.
Mijn schotel hangt zo goed al recht en heb ( had, hij is weer terug in zijn oude stand) dus beeld op Sirius.
Maar e.e.a geeft wel te denken, dus ik denk, dat ik maar zo'n schotel koop, met een zooitje LNB's d'r voor. (kan ff niet op de naam komen.

Originally posted by twilight
Helaas scheen de zon vandaag niet...

Conclusie, een goede hobbyist, kan niet zonder satvinder, of goede buurman..hehehe

GR Fred.

Was met de buurvrouw ook wel gelukt hoor.
Het enige wat ze hoeft te doen is steeds "nee" roepen en slechts ??nmaal jaaaaaaaaaa.

Originally posted by Mr Blue Sky
Tja een satvinder. Da's nou net de grap, die heb ik niet.
Ik heb alleen een benenwagen.
Maar 't is vandaag gelukt met hulp van de buurman, want ik werd gestoord van dat heen en weer lopen.
De schotel moest dus inderdaad toch iets rechterop.
Typisch, dat ik wel o.a. de Astra's in die stand kon vinden en de Sirius niet , na het voetballen maar eens kijken of nou de Astra's nog wel beeld geven of dat ik de schotel weer moet terugkantelen.

hehe ik heb ook geen satvinder ik zet gewoon mijn geluid van de tv loeihard en ff het raam open :) als ik geluid hoor weet ik dat ik zeer goed in de richting zit :)
..
ik hoef mijn schotel niet te kantelen voor de sirius ik heb hb astra en sirius op 1 lijn !!!
hoe kan het dat anderen wel moeten kantelen en ik niet ??

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan