wachtwoord windows xp

S

stephopper

Mijn vraag is de kinderen hebben gerommeld met het paswoord om in windows te komen. de vraag is bestaad er een mogelijkheid om daar achter te komen. ik wilde windows er opnieuw opzetten maar dat verrekt hij ook heb nog in bios de drive voor instal als eerste maar helaas. misschien dat iemand hier een truuk voor heeft. dat is van harte welkom.

MVG Sath.

Configuratiescherm->systeembeheer->logboeken en daarin "beveiliging" daarin zou je moeten kunnen zien dacht ik als er met de wachtwoorden wat geprobeerd was.

Je andere vraag kan ik niet beantwoorden zonder meer informatie, bijv. waarom xp dan niet wil installeren, foutmeldingen etc.?

OKay ik begrijp dat ze het Administrator password hebben gereset.
Ga op het insternet opzoek naar een BartPE cd, deze kun je gebruiken om op testarten zonder de HD te gebruiken.
Ga ook opzoek naar een programma die passwords kan wijzigen.
Doe dan het volgende, Boot met de BartPE cd.
Wijzig de Administrator password.
Maak een nieuw account en maak die lid van de Administrators groep.
Boot de PC met dat nieuwe Account, dit is een admin account.
Rename de Administrator in een nieuwe naam die jij alleen kent.

Maak je kinderen gewone users, dan kunnen ze niet meer verkloten.
Moeten ze zelf spelletjes installeren, maak ze dan Powerusers, dan kunnen ze ook da Admin account niet verkloten.

Groetjes Bert

goeden avond @BT ik kom niet in windows dus kan niet in config instellingen .

en xp er overheen lukt ook niet met cd want hij leest niet van cd rom terwijl hij in bios als eerste staat. maar wil steeds windows opstarten geeft geen fout melding wil gewoon dat ik het wachtwoord invoer. mits het beheerders wachtwoord goed is maar helaas is deze veranderd door de kids. dusssss. noppe

@Bert50 zal ff zoeken naar naar proggie maar ben bang dat hij niet wil lezen van cd rom omdat hij xp ook niet wil installen van cd rom.

Tevens tja had ik maar de beheerders wachtwoord voor mij zelf gehad en de kids haar eigen account laten aanmaken dan kon ik ten allertijden in windows komen. maar helaas dit is niet gebeurt. maar een leer voor de volgende keer.

Maar goed ga even naar dat proggie zoeken en hopelijk start hij van cd rom heb nl geen floppy drive er in zitten .

dus heb eerst weer wat stof om wat te proberen in ieder geval jullie twee tot zover eerst dank mocht het gelukt zijn met iets laat ik het zowiezo ff weten.

mvg sath.

@BT en Bert50 ik ben weer in windows d.m.v om hem op te starten in veilige modes en via adminestrator aan te melden zonder wachtwoord .

mvg sath.

Da's mooi. Op die manier ingelogt kun je ook gemakkelijk de wachtwoorden van de gebruikers wijzigen.:)

Het is gewoon geluk hebben gehad om al die andere elende te besparen dacht ineens start hem ff op in veilige modes en zag tot mijn verbazing adm.strator staan. . met mijn kennis qa pc vind ik dit al heel wat kan nl iets in bios veranderen i.v.m opstart volgorde maar dan is het ook gezegd.maar goed weer iets geleerd. hoe het niet moet met accounts.

Mvg.sath.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan