Wat heb ik nou aan mijn broek hangen? Pc doet erg raar!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Nou heb ik volgens mij grote problemen met mijn pc hier, als ik hem opstart dan lijkt alles goed te gaan, bureaublad komt mooi tevoorschijn, startbalk en alles...

Maar als alles nog niet is opgestart, verdwijnt alles weer en zit enkel mijn bureaubladachtergrond, plus een tabbladje van Norton met een melding:

Nortin antivirus autoprotect is ingeschakeld en beveiligd uw systeem

Nou na drie keer opnieuw opstarten heb ik snel een paar dingen aangeklikt in de startbalk die eventjes verschijnt zoals de webbrowser, en deze computer, en Norton...

Ik dacht een scan te doen, maar bij het minimalisren van dat tabblad, is ook dit niet meer te vinden, het enige wat er blijft staan is dat kleine tabbladje van norton???

Waar ik nou ook weer niks mee kan, want dit klik ik zojuist ook weer weg. :confused:

In veilige modus opstarten lijkt ook niet te gaan, want ik krijg geen reactie.

De gewoonlijke toetsen zoals het Windowsstartlogo voor de start programma's en de internettoetsen reageren ook totaal niet, maar een bericht als dit gaat weer wel, hier snap ik dus niks meer van???

Iemand enig idee wat dit zijn kan?

Ok? ik praat tegen mezelf nu, maar voor nu werkt hij weer, maar vreemd blijft het toch!

Want in de veilige modus ging niet, toetsenbord gaf geen gewenste reactie...

Via een tip met de telefoon, werd mij aangeraden een ander toetsenbord te nemen, een gewoon, en dan eens te proberen.

Maar ik heb zelf, zo dwars als ik ben toch eerst nog eens iets anders gedaan, en dat is nogmaals opnieuw gestart, en voor dat eventjes dat ik in startprogramma's kon, snel naar bureauaccesoires en systeemherstel gegaan, en verrek na wat geduld kwam hij met het systeemherstel, en nu een paar dagen teruggezet na een oud controlepunt, en voor nu draait hij weer.

Maar iets in mij zegt dat dit niet de oplossing is! :confused: ( Nee G en KK, op deze zet ik geen linux! :biggrin: )

Zou het er toch niet een beetje mee te maken kunnen hebben dat ik met een andere pc die er naast staat, die al dagen staat te downloaden en te uploaden, dat de pc waar ik nu problemen mee heb moeite gaat krijgen met opstarten, omdat deze ook meteen met enkele programma's online gaat? ( t'is maar een gedachtspinsel)

Gooi die Norton rommel er nu eens vanaf en installeer een fatsoenlijk programma wat ook deugdelijk werkt.
Als virusscanner is bijv. NOD32 een uitstekende scanner en je weet waar je die halen kunt.:)
Wil je er perse een firewall bij, gebruik dan bijv. Zonelealarm of Sygate, beiden gratis voor thuisgebruik.

Het heeft altijd goed gewerkt BT, en volgens mij heeft het niks met Norton te maken, het is volgens mij gewoon een Windowsfout...

Da's de vraag ja!
Heb ook system works er nog eens opgezet.
Want norton utilities zijn altijd aardig geweest.
Maar moest eerst wel zowat alles uitzetten dat standaard aangezet wordt.
verder loopt het dan wel.
Grtz.

Ben het geheel met BT eens gooi die norton troep er eens af en installeer een echte virus scanner er zijn gratis virus scanners die veel beter zijn als die symantec troep macfee wil je ook niet.

Nod32 is een goede probeer die is of Avast of AVG of Antivir en wil je dan echt een betaalde probeer dan ook is Panda.

Maar hoe kan het nou dat ineens na drie jaar dit gebeurt, ik heb echt nog nooit problemen gehad met NC 2003 bij mijn weten...

Ik wil er toch nog eerst iets aan toevoegen: Als een pc opstart, kun je toch voordat de draaiende OS zich start toch met de toets f8 andere opstartopties nemen?

Dit ging dus ook niet!

Hoe kan het dan met Norton te maken hebben? Dit programma geeft/gaf enkel aan dat hij zijn werk deed, want het was actief, de pc liep gewoon niet verder...

Lijkt mij dan toch dat de fout eerder zit in het draaiende OS dan in de beveiligingsprogramma's?

ja ik weet het ik ben een dwarskop...

Effe iets rechtzetten!
Ik gebruik ook AVG als scanner/shield.
En ook zonealarm als FW.
Echter, zoals ik zei zijn de utilities goed en zeer bruikbaar.
Ik bepaal inderdaad zelf wel wat ik van wie gebruik.

Die f8 zou het inderdaad echt moeten doen.
Je hebt ook (athans in w2k) de mogelijkheid de recovery console te installeren als startup keuze/optie.
Kun je ook nog eens proberen.
Grtz.

Kennis van mij heeft hetzelfde probleen na het opstarten als de iconen op het bureaublad staan moet hij binnen 10 seconden iets opstarten anders gaat de pc uit of is dit een ander probleem??
Windows xp sp2
geen norton! maar avg.

@Dustie, da's een ander probleem, dus het beste kun je daar een ander topic over maken.

@Freggel1, inderdaad heeft dat niet met Norton te maken, maar het niet hebben van problemen met Norton 2003, wil nog niet zeggen dat hij daarom niet vertraagt, door de inmiddels vele updates (waaronder de wmi update) geen problemen zou kunnen hebben, en gezien het herziene updateschema niet meer adequaat genoeg is om fatsoenlijk als virusscanner te werken, al lijkt dat wel zo. Het ding is gewoon door een aantal updates en door een beleidsbeslissing betreffende de automatische updates achterhaald.
Maar oke dat moet je dan zelf weten.

Het met F8 niet kunnen booten wijst eerder op een fout met de HD of een fout met het operating system zelf inderdaad.
Zou echter ook kunnen wijzen op een geinfecteerde bootsector en indien dat het geval is, dan zou het wel weer.... :biggrin:

Goede tip: Ga eens op internet met dat ding als dat nog kan, open google en zoek op "panda online scan" en dan laat je panda eens een online scan uitvoeren, eens zien of die iets kan vinden.

Dat is een goeie tip Black Tiger, zal ik eens doen dit weekend, maar ik ga ook meteen aan de slag om alle nuttige dingen maar even van mijn HD te halen zoals foto's e.d. want ik zelf zit eigenlijk meer te denken aan een harde schijf die ver aan het einde van zijn latijn is...

Want er gebeuren met dat ding de laatste tijd wel meer rare dingen, en het lijkt mij stug dat het met norton te maken heeft, ondanks dat ik het er helemaal mee eens ben dat de updates opzich niet alles beter maken...

Ik heb in de torrents nog een aantal leuke virusprogramma's zien staan, zoals bijvoorbeeld Kapersky...

Dit was eigenlijk 1 van de redenen dat ik mezelf aan het verdiepen was in Linux. ;) Ik zal er toch eens een beetje meer vaart achterzetten... :biggrin:

maar even van mijn HD te halen zoals foto's e.d.
Gezien je gedachtengang, zou ik dat maar doen ja, en al helemaal als het hier een Maxtor HD betreft zou ik daar spoed achter zetten.

Brrrrrrrrr zoals BT al vermelde ik moet ook weinig hebben van dit merk gezien de hoge uitval van dit merk en zou inderdaad ook maar snel een backup maken van alles op je hd wat je wil bewaren.

En inderdaad de online scan van Panda is goed en vind heel veel wat ook een leuke online scan is http://housecall.trendmicro.com vind ook heel veel.

Maar kijk uit sommige providers sluiten je af als je virussen via poorten op het internet zet.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan