Wat heb ik precies nodig?

Q

qwyrp

Hoi,

Ben op satelliet-gebied een newbe maar wil graag een satelliet en toebehoren aanschaffen.

Het volgende wil ik:

* Op 2 plekken tv kijken (onafhankelijk van elkaar)

* Op 1 plek kunnen opnemen

* Zo min mogelijk last van ruis, weersomstandigheden etc

Daarom zat ik te denken aan het volgende:

* 54 cm schotel (of is kleiner ook goed of is een grotere toch beter)

* 1x DM7025 en 1x DM500+

Klopt het dat ik dan een triple LNB-kop nodig heb (2x voor 7025 en 1x voor 500)

Is dit wat of heb je tips voor verbetering dan lees ik dat graag !

Hoi qwyrp, welkom op het Satellite FUN Board !

Mooie naam heb je, ben je een kikker ofzo ? ;)

Je zal erg lang moeten zoeken naar een triple LNB.

En dan nog ga je die niet vinden.

Dus dan kom je uit op een quad (niet een quattro !) LNB.

In ons FAQ (klik!) forum vind je een uiteenzetting over LNBs, waarin het verschil uit de doeken word gedaan.

Ik raad je aan om dan een Duo LNB in quad uitvoering te nemen.

Je hebt dan ook de regionale zenders en de kans om alles wat op NL gericht is te ontvangen.

Van ruis zul je erg weinig last hebben, want dat is niet waarneembaar in een digitaal signaal (tenzij je extreem veel ruis hebt, waardoor je uitval krijgt).

Van weersomstandigheden kun je wel last hebben.

Bij een zomerse stortbui ben je je beeld kwijt, zelfs als die bui in Luxemburg plaatsvindt (want daar gaan de signalen omhoog).

De kans dat dat gebeurt word een stukje kleiner als je een groter schotel neemt, maar het loont niet om daar een enorm apparaat voor aan de gevel te gaan hangen.

Advies zou dan zijn om voor een 80 centimeter schotel te gaan.

Ik kan en wil je niet adviseren over de keuze van ontvanger, want das iets persoonlijks.

Wel kan ik je vertellen dat je met deze ontvangers, opgenomen in een netwerk en met enig hobbyen op beide plaatsen kunt opnemen (waarbij de opnames op de 7025 terecht zullen komen).

Heb je ook het bovenste (weer klik!) item in dit forumdeel gelezen voor je je vraag stelde ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan