T
The Green Hornet
Wie kan en wil mij vertellen wat we nodig hebben om een VPN verbinding tot stand te brengen ? ..
Cya ..
Cya ..
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Nope. -snif-Originally posted by deliyurek007
Antwoord op je vragen collega:
[...]
Ik hoop dat je nu wat duidelijk wordt.
Ik meen toch zeker te lezen dat ik het hier over modems had. Met een uitleg van de term modem om er geen misverstand over te laten bestaan.Welk type modulators/demodulators (modems) gaat het over?
Routers die [...]
Wel knap, zoveel proza, maar wat is hier nu het protocol? En wat een algoritme???Is pptp niet een protocol (point to point tunneling protocol) en DES, DES3 en Blowfish enzo versleuktelingsalgoritmen?
Met ISA Server 2000 [...] Met de serverpublicatieregels van ISA Server 2004 kunt je IP-protocollen [...] intelligente PPTP-applicatiefilter van ISA Server 2004 voert het beheer van complexe verbindingen [...] Windows Server 2003 NAT-T L2TP/IPSec VPN-server eenvoudig [...][/b]
Ik vraag geen uitleg over wat NAT, PAT, NAPT of wat dan ook is. Ik ben niet infantiel. Klik voor de zekerheid even op <profile> onderaan deze posting.NAT, routeren en firewalling zijn toch aparte zaken?
NAT staat voor Network Adres translation. [...] Omdat PRIVATE ip adressen niet PUBLIC zijn, kun je hiermee ook niet [...] Dit heet principe heet dus NAT. [...] Deze functie zit tegenwoordig al in bijna alle routers en firewalls. [...] kan opgelost worden door Port Forwarding ook wel PAT [...]
Ik heb het antwoord er niet uit kunnen halen. Wel lief, zo'n stukje windows problem fix promotie, maar daar zit ik niet op te wachten. Buiten het feit dat wins mij niet onbekend is. Kan je nogmaals mijn vragen goed doorlezen? En dan daar een antwoord op geven? Dat is waar ik benieuwd naar ben. Ik stel juist deze vragen omdat dat precies is, waar ik iets nieuws meen te kunnen leren.Wins is toch compleet passe?
WINS is ontworpen om [...] zoals vastgelegd in RFC 1001 en RFC 1002. [...] Een WINS-omgeving heft dit probleem op; WINS zorgt namelijk voor [bla bla bla bla bla bla]
Tegenwoordig zijn veel modems ook tevens routers. Ik ga er van uit dat hij dat soort modems bedoelt en dan toch "routers" zegt.Ik meen toch zeker te lezen dat ik het hier over modems had. Met een uitleg van de term modem om er geen misverstand over te laten bestaan.
Originally posted by deliyurek007
Antwoord op je vragen collega:
Welk type modulators/demodulators (modems) gaat het over?
Routers die VPN hebben zoals Zyxel Prestige 334W router
Nee. Een modem is geen router.Originally posted by Black Tiger
Tegenwoordig zijn veel modems ook tevens routers.
Ja, eerlijk gezegt snap ik niet wat NAT en WINS (wat overigens 2 compleet verschillende dingen zijn) met VPN te doen heeft.Originally posted by Black Tiger
Ik heb je vragen wel gezien, er zijn 2 duidelijke en eigenlijk 2 waarvan ik vind dat ze retorisch moesten zijn voor jou (omtrent NAT enzo en WINS).
1.) Over welke modemtypen gaat het?
Hoeveel typen ken je? Ik ken adsl modems, telefoonmodems, isdnmodems, als modems die gebruikt kunnen worden voor internet. Is dat wat je bedoelt met deze vraag?
2.) Is pptp niet een protocol en DES en Blowfish versleutelingsalgorithmen?
Idd, IPSec is een protocol, en wel een IP Security Protocol (ipsec).
bij mijn weten is IPSEC ook een protocol.
Originally posted by Kerstkonijn
Klik voor de zekerheid even op <profile> onderaan deze posting.