wat is beter NOD32 of Kaspersky ?

F

format c:

Ik weet dat er nog veel meer virus scanners zijn die ook goed zijn.
Maar welke van deze 2 is beter?
Op dit momment gebruik ik NOD32.
Ik heb in het verleden wel eens Kaspersky gehad.
Maar ik kan het verschil tussen beiden niet merken.
De NOD32 geeft me ook steeds updates.

Tips hoor ik graag.

Tja, beiden zijn eigenlijk zowat even goed vind ik zelf.
Alleen viel mij bij het gebruik van Kasparsky op dat ie soms fake meldingen gaf, dus iets te veilig is, en dat hij ook soms de pc wat trager maakte en dat heb ik met Nod32 niet, dus blijf ik daar maar bij.

Inderdaad ben het helemaal eens met BT Kapersky maakt je pc wat trager en komt wel eens met fake meldingen.

Daarbij komt nog dat NOD al jaren op meerdere testsites als beste betaalde scanner getest word.
Kaspersky scoort ook hoge ogen en steekt steeds vaker als ontdekker van diverse nieuwe viri de kop op, maar voorlopig lijkt NOD ze nog voor te zijn.

Ik heb deze ook en ben er tevreden over, heeft zich al een paar keer gemeld bij een bezoek op 1 of andere site waar een virus van verzonden werd.
Komt maar zelden voor bij mij.

bij mij nod geinstaleerd en msn gaat nietr meer valt steeds uit
nadat nod verwijdert was ging msn weer

groeten tendoryu

Tja Tendoryu, geen idee wat dit veroorzaakt heeft. Misschien een driver probleem of een ander probleem?
Ik heb Nod32 draaien, daarnaast ICQ en MSN, Skype, Voipbuster en Voipstunt, Ventrilo en Teamspeak.
Geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb er ook geen enkel probleem mee en heb ongeveer net zo veel spul open staan als BT inplaats van MSN gebruik ik Trillian ingelogd op 3 netwerken met daarin 2x msn ingelogd.

dat is raar
bij mij lukt het dus niet veel geprobeert maar keer op keer sluit msn af nadat ik nod32 geinstaleert had en de foutmelding was gewoon
msn wordt nu afgesloten.
dat was alles zonder te zeggen waarom

maar het is niet erg
ik had en heb nu nog norton en deze bolt nog goed

groeten tendoryu

Sorrie tendoryu maar dat is geen virus scanner maar een directe virus doorlater.

Dan kan je beter kiezen voor AVG , Avast , Antivir of een andere maar betaalde scanner Kapersky

Daar moet ik The Wizzard gelijk in geven, niet dat het een virus doorlater is, maar dat je wel zelfs beter af bent met de gratis AVG of Avast ofzo als je de zaken kwalitatief gaat bekijken.
Daarnaast vertraagt Norton enorm.

Had je bij de installatie van NOD32 ook wel eventuele fixes en updates geinstalleerd?
Misschien kan het helpen msn actief te hebben als je Nod32 installeert, of als je die actief had... deze af te sluiten want meestal word geadviseert alle programma's te sluiten. Dat zou net het verschil kunnen zijn.

Panda Platinum is trouwens ook uitstekend.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan