Wat is dat toch met MSN???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik weet niet meer wat microsoft van plan is, maar bij mij komen er om de haverklap meldingen dat er een nieuwere versie beschikbaar is, en ik wil dat niet, dus 1 en ander uitgezet, maar het blijft komen...

Ook als ik mezelf afmeld of het programma afsluit, start het zichzelf ineens weer op, of er roept mij iemand terwijl ik helemaal niet online ben???

Nu vanmorgen bij het opstarten van de pc, een melding midden op het scherm dat er een nieuwe versie beschikbaar was, en of ik die wilde downloaden, ik zei nee, maar niet denken dat msn zich nog aanmelde!

Tot drie keer toe geprobeerd, maar van aanmelden geen waar...

Dan maar de nieuwe versie binnengehaald, en duwt men je windows live messenger in je "strot"...

Ik heb het er maar weer op laten staan, maar wat is dat toch dat men een update 'verplicht"?

Microsuf wil af van de oude MSN versies.
Het is gebleken dat Microsoft stiekum iedereen van een windowsupdate voorzien heeft, ook degenen die windows updates niet op automatisch of zelfs geheel uit hebben staan.

Het blijkt dat het hier om een of andere windows update/fix van msn en daar komt het probleem vanaf.
Lees hier het verhaal maar. Ronduit belachelijk en voor mij de bevestiging dat ik er goed aan gedaan heb gewoon ICQ te houden.:)

Hier bij mij start msn gelukkig niet automatisch met de pc mee, ik start hem handmatig dus heb geen last van dat geneuzel.

@Black Tiger: bedankt
Ofschoon we er geen last van hebben (we gebruiken een nieuwere versie) is het toch raar dat Microsoft bepaalt wat ze op/met jouw systeem doen door nieuwe update meldingen te blijven geven. We hebben begrip dat ze hun netwerk e.d. willen beveiligen maar stuur dan een bericht naar degenen die met een oudere versie van MSN of WLM inloggen en blokkeer hun bij het inloggen totdat ze de juiste (een veiligere) versie gebruiken. Het is dan aan de gebruiker of die een upgrade accepteert of niet.

Gebruik trillian.
Dat is een universele client die dus geschikt is voor zowel MSN, ICQ en andere messaging systemen.
Ben je gelijk verlost van de door reclame aangedreven clients.
Nadeel (voor zover je daarvan kunt spreken) is dat je niet van die te installeren smilies kunt gebruiken.
Maar aangezien die dingen heel vaak de bron van virus infecties zijn heb ik daar ook geen probleem mee.

@Mas3: Trillian heb ik er een tijdje geleden vanaf gekiept of liever gezegd bij de herinstallatie van de pc niet opnieuw geinstalleerd.
Het is mooi voor logins op een aantal van die msn-alike clients zoals ook ICQ, maar mist opties zoals in icq om je onzichtbaar te zetten en een visible list aan te maken.
Als je daar niets om geeft en niets om die aparte smileytoestanden (wat ik zelf ook onzinnig vindt en vaak zelfs de zaak onleesbaar danwel zeer onduidelijk maakt) dan is Trilian wel een goede oplossing.

@Bert50:
Dat werkt prima Bertje, maar het probleem is dat je toch een stuk van je pc gevoel verliest en ook minder hebt aan bepaalde postings van freggel1.

:biggrin:

Zegt msn dat je mail hebt, maar de pagina laadt gewoonweg niet! :confused:

Wat een soepzootje dat livemessenger, ff kijken of het eraf kan.

mja je kan dr vanaf maar ze hebben nu dus de rest geblokkeerd en je word nu bijna verplicht om live mesenger 9.0 te gebruiken!! microsoft zuigt echt hard!!

Geen idee, ik heb hier nog 8.0 of 8.5 draaien, kan er gewoon op, krijg niet eens de melding dat ik moet upgraden ofzo.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan