Wat is nu op dit moment een goede software voor een tv kaart?

F

format c:

Hallo,ik heb al het een en ander gelezen over progies over tv kaarten. bv met ...dscaler.
Maar op welke site, of welke software is echt mooi om mee te kunnen spelen. (met teletext)
ik heb, een pineacle tv kaart.
ik hoop dat het goed staat geschreven.!

wie wil me effe verder helpen.

Volgende keer zou het fijn zijn als je hem meteen zelf in het juiste topic plaatst, ik heb hem nu nog even voor je gemoved.:)

Voor op te nemen is virtualdub erg goed, maar die maakt gebruik van de drivers van de (hardware) kaart. Veel info kun je vinden op de site van nickles.de Meestal wordt om te kijken echter de bijgeleverde software gebruikt.
Grtz.

DANK JE.
voor je tip.
ik zoek ook nog een site waar je veel verschilende tv software van kunt proberen.
dus bv wat demos of zo.
ik heb zelf een pinnacle tv kaart,maar wet nog niet precies welke instellingen ik moet hebben,bv ....pal b....enz enz,,ik heb nog geen 1 tv zender kunnen vinden met auto scan.
weet jij nog iets,????
ik heb ook al met xp cable crypt geprobeerd maar zonder succes.

tips zijn via pm altijd welkom.
alvast bedankt.

Prima tv kaart. Verder heb je alleen xawtv nodig. Zit bij vrijwel elke recentere distributie. En veel beter beeld dan met welk betaald progje dan ook op windows! Ook op de Knopix cd's.

Het ligt eraan welk video-IC erop zit. Op veel zit die van Brooktree, en die hebben de btxx drivers nodig afhankelijk van het type IC. Ook de meeste software programma's werken met die drivers. Het instellen gebeurt meestal automatisch, maar je moet inderdaad PAL B/G hebben. Ik vind het vreemd dat het nog niet bij je werkt. Je moet de (kabel-tv) antenne kabel naar je tv splitten, en dan naar op de tv-tuner connector van je kaart zetten en zenders zoeken. De cvbs video van je tv op de video-in van de kaart zetten en in het programma composiet kiezen, maar dan kun je natuurlijk geen zenders zoeken.
Groet & suc6 met karneval!!

dank je.
weet je waar ik die kan downloaden.
en welke instellingen ik moet hebben. bv.
groetjes.
marc.

o ja bijna carnaval.
in de zoepkoel, in venlo.
lol.
groetjes,, alaafff

Originally posted by format c:
dat programma xawtv ,is voor linux geloof ik alleen.
En voor BSD. Dat scheelt een boel gedoe met allemaal drivertjes en progjes. En het scheelt een windows installatie.

En voor BSD? Wat is BSD voor iets dan?

Ook een UNIX versie. Zoals SunOS, HP-UX, Tru64, Linux, AIX, etc. En BSD draait ook op de pc. Er zijn drie uitgaven: NetBSD, FreeBSD en OpenBSD.

Nou, BSD is zeker geen UNIX versie! Er is maar ??n UNIX, en dat is UNIX! Linux is daar een afgeleide van en er is maar ??n Linux.
BSD kun je eerder onder de SQL talen zetten.
Grtz.

@Kilroy
Zou je eerst eens je kennis willen checken, voordat je weer zoveel onzin in zo weinig regels stopt. ;)

UNIX is de naam die pas gebruikt mocht worden, als daar licentiekosten voor betaald waren. En Linux en BSD hebben geen geld, dus mogen ze officieel niet zo genoemd worden. Maar technisch zijn ze het wel degelijk.

Die laatste regel van je over BSD zal ik maar negeren :biggrin::biggrin::biggrin: (Sorry, het wil niet lukken!:biggrin:)

Uit wat je schrijft maak ik op dat je niet goed beseft wat een OS is. In elk geval reageert iemand met kennis van zaken en vooral verstand niet op een manier zoals U! En zeker niet zo onbeleefd!
U bent bedankt en ik ga hier verder niet meer op in.
Groet.

Even iets meer info voor wie er nu geen hout meer van begrijpt, maar wel xawtv wil proberen voor tv-kaarten met een BTxx chipset (ook al heten ze niet meer zo, omdat ze nu door een andere fabrikant gemaakt worden).

Linux hebben de meesten wel van gehoord. Er zijn verschillende distributies. Maar de kernel is waar het om gaat.
De 2.0 kernel: al wat ouder, maar nog veel gebruikt bij embedded software, vanwege de efficientie en grootte.
De 2.2 kernel: iets nieuwer, nog wel in embedded apparaten te vinden die wat meer ruimte hadden. Verder niet veel meer in gebruik.
De 2.4 kernel: deze zit momenteel bij bijna alle distributies. En deze is ook uitstekend om xawtv te draaien.
De 2.6 kernel: de nieuwe kernel, welke vanaf zomer 2004 in de distributies te verwachten is. Ook uitstekend voor multi-media toepassingen.

BSD is geen Linux.
  • FreeBSD is an advanced operating system for x86 compatible, AMD64, Alpha, IA-64, PC-98 and UltraSPARC? architectures. It is derived from BSD, the version of UNIX? developed at the University of California, Berkeley.

The OpenBSD project produces a FREE, multi-platform 4.4BSD-based UNIX-like operating system. OpenBSD supports binary emulation of most programs from SVR4 (Solaris), FreeBSD, Linux, BSD/OS, SunOS and HP-UX.

NetBSD is a free, secure, and highly portable UNIX-like operating system available for many platforms, from 64-bit AlphaServers and desktop systems to handheld and embedded devices. Its clean design and advanced features make it excellent in both production and research environments, and it is user-supported with complete source.
BSD draait onder een heel andere licentie dan Linux.

Maar laten we nog even op een reactie van Kilroy wachten. Misschien heeft hij er nog iets zinnig aan toe te voegen. (Liefst ivm xawtv???)

[SIZE=-3]{BSD is een geregistreerd handelsmerk van Berkeley Software Design, Inc.}[/SIZE]
[SIZE=-3]{UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.}[/SIZE]

Waarom moeten toch sommigen altijd het laatste woord hebben? Het is intussen een hollandse ziekte geworden! Ik heb weinig zin om te reageren, daarom maar een kort woord.
Als ik zeg dat er maar ??n Unix is klopt dit als een bus, daaraan is niets toe te voegen.
Als ik zeg dat bsd geen unix-versie is klopt dit ook: je citeert zelf: een "unix-like operating system". En dat is wat ik wilde zeggen.
En xawtv gebruik ik ook in mijn suse-linux. Voor windows gebruik ik de btxx drivers die op diverse sites te vinden zijn.
Groet.

@kerstkonijn:
Bedankt voor de toelichting. Ik denk dat de meesten het nu begrijpen en dat de kernel ??n van de belangrijkste dingen is.

De toelichting over Free-, Open- en Net Berkeley Software Design is ook duidelijk.

Dat gekissebis over Unix e.d. zal iedereen worst wezen, feit is dat linux en bsd in technische zin gelijk zijn aan Unix maar dat wisten de kenners al lang.

@kilroy:
het is helemaal niet interessant of het nu wel of geen Unix is. De oorspronkelijk vraag ging over software voor een tvkaart en daarna werd door iemand gevraagd wat BSD is. Daar heeft kerstkonijn goed op geantwoord.

@allen: het is geen kwestie van het laatste woord hebben. Desondanks en ter voorkoming van ... sluiten we dit draadje

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan