Wat is Preventie van gegevensuitvoering (DEP)?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Dit gebeurt mij nu al een paar keer, als ik stop met internet, dan krijg ik de melding dat windows dit programma afgesloten?

Ik lees dan wel in de help 1 en ander, maar waar heeft dit mee te maken, en wat is de bedoeling dat er aan gedaan wordt?

Het staat erop.

In je draadje over Firefox verwees je naar dit draadje, en of het misschien aan Firefox of een plugin gerelateerd is.

Ik kan je eigenlijk alleen vertellen dat ik deze melding nooit eerder heb gezien (maar ik wist wel dat er een dergelijke functionaliteit in XP is voorzien).
Wat je je kan afvragen is of je dit probleem hebt sinds installatie van Firefox of een plugin daarvoor.
Verder is een plugin vrij eenvoudig (tijdelijk) te verwijderen zodat je kunt kijken of dat de oorzaak is.

Natuurlijk, wanneer M$ patch #9367918736391973629132 je probleem ook oplost hoef je er verder geen moeite meer voor te doen.

Wij gebruiken Internet Explorer en hebben Win XP SP2 geinstalleerd. Wij hebben die DEP melding nog nooit gezien. Moeten we ons nu zorgen maken en/of moeten we iets nakijken/installeren?

Door hardware aangestuurde DEP maakt gebruik van processorhardware om geheugen te markeren....etc.
Lijkt me niet dat je je zorgen moet maken, heb je een processor die dit onderteund dan? En de melding komt dacht ik ook alleen als ie fouten ontdekt.

Doch dat is gissen mijnerzijds want echt bestudeerd heb ik dit ook niet.

Ik zal toch eens op gaan letten wanneer deze melding precies komt.

Ik weet wel dat er de laatste tijd hier aan de pc ook hardwarematig iets verandert is, moederboard enzo, wellicht dat het dat is???

Het gebeurd wel eens na gebruik van direct X met active x op een internet pagina bij mij zelf heb ik het ook nog nooit gezien maar wel bij diverse andere mensen.

dat verhaal van MS kende ik en de updat werkt 9 van de 10 keren ik zeg dan ook altijd mensen hou je pc uptodate met wintendo update, ook als je geen geldige key heb kan dit.

in al die gevallen zou ik zeggen download autopatcher dat werk prima, alle update's tot en met oktober staan erin.

Wat je vermeld freggel zou zomaar kunen controleer je drivers is allemaal.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan