Wat kan ik het beste nemen als een nieuwe satelliet kijker?

M

martan

Hi,
Ik ben van plan om ook mij toe te voegen als satelliet kijker.
Ik heb wel al een wens(je).
Het voornaamste is op meerdere kamers een sateliet ontvanger te plaatsen.
Zelf dacht ik aan een Wavefrontier t90 met een aantal LMB's en een versterkertje/switch waar ook cai op aangesloten kan worden. Een multiswitch geloof ik dat dit heet. Dan andere einddoosjes plaatsen (radio/tv/sat)
Advies is welkom. Wat kan ik het beste opzetten? Ontvangers weet ik ook nog niet maar ik vond de dreambox of topfield wel een goede optie.?
Reacties welkom.

Allereerst welkom op het forum alhier.

Je steld nu een beetje 2 vragen in 1, en je begint met de schotel, maar ikzelf denk dat jij jezelf beter eerst in een bepaalde decoder kunt verdiepen.

Het aansluiten van een wave-frontier, weet ik niet of dit zo'n "makkie" is, dat zullen jou degenen uit moeten gaan leggen die hier ervaring mee hebben, maar het zou wel handig zijn, en sneller, want draaibaar duurt iets langer, zeker nu de regionale zenders vanaf 1 september niet meer op astra 19,2 meer te ontvangen zijn, dus 2 lnb's het je zeker al nodig, en de 13 oost moet je er dan ook bij hebben.

En vwb een decoder, tja ik lees dat jij op meerdere kamers wil gaan kijken, en dan kom je al snel op een decoder waar een netwerkkaart inzit, zodat je binnenshuis kunt gaan sharen, zoals een dreambox anders zal dit niet gaan lukken.

Maar wacht eerst even maar wat andere reply's af, zodat de keuze wellicht makkelijker wordt.

Op de site van cardwriter staat bijvoorbeeld de:

EMP 17/08 Vantage topkwaliteit switch om met 4 quattro LNBs maar liefts 8 tuners aan te sluiten en volledig onafhankelijk van elkaar te laten werken om vier verschillende satellieten te ontvangen.

Ik weet alleen niet of deze switch een aansluiting heeft voor cai. Deze switchen zullen er vast zijn. Ik denk dat je met vier satellieten ook aan het maxium zit kwa mogelijkheden en een wave frontier is hier voor te gebruiken maar je zou ook een Visiosat Bi satellite schotel kunnen nemen met een 4 voudige LNB houder voor de 3 Astra's en Hotbird satelliet

Tja kwa ontvanger moet je de keuze maken gebruiksvriendelijk zonder poespas of een hobby ontvanger zoals de Dreambox. En natuurlijk de vraag wat je er voor wilt uitgeven want de switch hierboven kost al 399,-

Bij vier aansluitingen:

1x EMP 17/08 voor 4 satellieten op 8 ontvangers € 399,00
4x Inverto quatro voor GSO 0.2 db LNB € 29,95
4x Radio Televisie en Satelliet contactdoos € 9,95
4x Dreambox 500 Si € 198,00
1x WaveFrontier Toroidal T 90 € 119,00
1x Canal Digitaal Startpakket € 69,00

+ coaxkabel aansluit materiaal en bij interne sharing netwerk kabels

(prijzen per stuk)

Beste Freggel1 en per123,
Alvast bedank voor je input.
Ik wacht nog even af op verdere reacties.
En Whoo dat is best prijzig. (die switch dan)
Ik kan ook wellicht eerst beginnen met twee kamers te voorzien van sat. (woonkamer en slaapkamer) en dan geen singel LNB's te nemen maar dual. en dan uiteraard switches ertussen.

Hoi Pet123,
Ik denk wat je hierboven heb vermeld ook de beste oplossing is. Ik heb nog eveng verder gekeken.
Alleen een andere schotel dan met houder voor 4 LNB's. Wellicht de Visiosat Bi
Ik denk dat ik aan de 4 sats wel genog heb. En de switch heeft aansluiting voor cai (gelezen op fabrikant).
Voorlopig gaat het om 3 ontvangers (1 daarvan een dreambox 7025i met een DVB-C/DVB-S en de andere twee nog geen idee).
Als je een twin ontvanger bebruikt moeten deze dan met kabels worden voorzien of met 1 ?
Wellicht maar eens gaan kijken bij cardwriter.

gr. Martan

martan;180798 zei:
Als je een twin ontvanger gebruikt moeten deze dan met kabels worden voorzien of met 1 ?

Als je een twin ontvanger gaat gebruiken met een DVB-C/DVB-S tuner dan volstaat 1 satkabel en 1 cai kabel.

Plaats je twee DVB-S tuners dan kun je het beste 2 satkabels vanaf de switch gebruiken zodat je de mogelijkheid hebt om met de tweede tuner onafhankelijk op te nemen van een andere satelliet of polarisatie dan waarop tuner 1 op staat afgestemd.

Bij 1 kabel moet je de tuners doorlussen met het gevolg dat tuner 2 alleen maar de zelfde signalen kan ontvangen als waarop tuner 1 staat op afgestemd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan