Wat kun je nog met een "gewone beamer"???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb eigenlijk allang zin om een beamer te kopen, en volg het een beetje die markt...

Maar er zijn steeds meer mensen die overgaan van een gewone beamer naar een HD-beamer.

Dus nu zijn die "gewone beamers" voor een paar centen te koop...

Heeft iemand ervaring met de eerste beamers, want voor dat ik over ga naar een goede beamer wil ik eerst een 'weggooierke" testen waar de lamp nog goed van is, voordat ik over ga op goede kwaliteit.

Reden is namelijk dat ik een woonkamer heb die opgebouwd is in 2 vierkanten ( gemeten ) van ongeveer 4,5 breed bij 3 meter diep, dus de zit afstand is niet groot, het verste zonder muren is ongeveer 7 meter ( de 4,5 plus de 3 ) , maar de maximale hoogte is 2 meter omdat er nog een muurtje staat van ongeveer 1.50 op de laatste 2 meter. Op ongeveer 6,5 meter heb ik een kijkhoogte van 2.50, maar dan is de breedte maar iets van 4 meter ( kelderkast, dus schuine hoek. )

Is het als het donker genoeg is mooi kijken met een beamer in een woonkamer waar ik het over heb?

Of moet ik gewoon een bod doen op MP, wit scherm weghangen, en gaan testen? :biggrin:

Ik weet het niet freggel, maar ik wilde er altijd een hebben, dus vorig jaar een gekocht op samenkopen. maar het valt mij tegen hoe donker dat het moet zijn voor je hem echt kan gebruiken.
Jammer dat je zo ver weg woont anders had je hem wel een tijdje mogen lenen.
dan kon je zelf oordelen of het wat voor je is.
Gt george

idd is dat een groot nadeel van een beamer , lichtsterkte verzwakt kwadratisch met de afstand.
En tja de lamp he die wordt in de loop der tijd alsmaar zwakker...levens duur van de lamp was dacht ik gemiddeld 2000u dus bij intensief na 1 jaar naar de lichtshop.

en trek dan je beurs maar open , een nieuwe lamp kost bijna net zoveel als een nieuwe beamer. ca 150 euro

Nog erger is de positie van de beamer, meestal worden die aan het plafond gemonteerd zodat de "ober" niet steeds door het beeld loopt.

Dan moeten er trapezium correcties uitgevoerd worden wat ook weer ten koste gaat van het kijkgenot als deze niet 100% goed gecorrigeerd worden.

Kortom zoals blokker1 zegt je zou er eens een moeten kunnen lenen om te besluiten of het wat voor je is.

Die gedachte had ik ook al, misschien dat ik nog iemand weet die er eentje heeft, en er volgens mij helemaal niets mee doet.

Toch bedankt voor de tips/aanbod. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan