Wat mag de politie nog????

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Sorry, maar ik moet echt even een verhaal kwijt.

Vanavond wilde wij na afsluiting van mijn verjaardag nog even samen een film kijken met een lekker afzakkertje.

Dus ik had bij Kodi gezocht naar een goede horrofilm, the hunt, en tijdens het selecteren van de subtitles hoorden wij al wat gerammel buiten, een beetje laat dachten wij,
dus we de deden even de gordijnen open om te kijken wat er allemaal weer aan de hand was.

We zien op dat moment iemand tot 2 keer keer toe frontaal op de auto rijden van de overbuurman, dus we rennen meteen naar buiten, want we weten dat hij al op bed ligt.

Voor dat we buiten zijn rijdt de dader al weg zonder een briefje achter te laten.
Ik moest even mijn gsm pakken want dit gaan we niet pikken.
Op dat moment rolt de overbuurvrouw ook straalbezopen naar buiten, en begint heel het verhaal te vertellen dat hij bezopen weggereden is en dat zij hem zou gaan bellen dat hij nu meteen terug moest komen.

Ik zei doe dat nou niet, want hij is bezopen!!!
Intussen belt de eigenaar van de aangereden auto de politie, en na een half uurtje overleggen zijn ze toch gekomen, want de bezopen bestuurder was intussen ook weer terug, en parkeerde zijn auto weer bijna tegen een andere auto...

De schade die we zagen was minimaal, maar het gaat om het feit.

De politie die intussen ook gearriveerd was durfde de man die duidelijk onder invloed was niet mee te nemen, ondanks dat hij niet meer recht op zijn benen kon staan, en een nachtje te laten slapen.
De reden hiervoor was dat hun geen heterdaad hadden????

Wij hebben het met 5 mensen gezien, en nog moeten wij getuigen???

Wat er nog meer gebeurde dat typ ik even niet.....

Laatst bewerkt:
De beste zaten in Amsterdam vanavond, Freggel.
Daar werd op de juiste manier afgerekend met een overvaller en gijzelnemer die ze al de hele avond aan het lijntje had gehouden.
Nadat ze de gijzelaar (gegijzelde dus) naar buiten gelokt hadden en die het op een rennen zette, kwam de gijzelnemer 'm achterna.
Die werd even op de motorkap genomen.
Jammer dat z'n kop niet de andere kant op rolde dan de rest van het lijf, want nu komt er over een half jaar bij de rechter een of andere rattenkop van een advocaat met een jankpleidooi dat dat stuk tuig al zoveel geleden heeft door naar zijn mening overmatig politiegeweld.

Daar werd op de juiste manier afgerekend met een overvaller
Nou als hij nog kans had gezien de gijzelaar neer te schieten dan was het land te klein geweest.
Persoonlijk vind ik ook dat ze dit knap opgelost hebben. De overvaller heeft enorm geluk gehad want in Amerika en vermoedelijk ook wel Frankrijk hadden de scherpschutters hem neergeschoten op het moment dat hij achter de gijzelaar een voet buiten de winkel zette. In de VS had die echt niet meer geleefd.

Nu hoeft dat wat mij betreft ook niet meer, maar het zal jammer genoeg wel weer zo zijn dat de straf weer relatief laag zal uitvallen, terwijl een aantal van die gijzelaars echt de nodige jaren nodig zal hebben om daar overheen te komen, als hun dat al lukt.

@freggel1 Jullie hebben het met 5 man gezien dus ja getuigen.
Als de politiek het zelf niet gezien heeft is het inderdaad geen heterdaad en mogen ze hem ook niet zomaar meenemen ter ontnuchtering. Vaak wordt er dan wel gezegd dat men gelijk moet bellen als betreffende weer in de auto stapt.
Ik neem aan dat ze hem wel hebben laten blazen?

Ze hebben hem inderdaad laten blazen, na dat hij omviel.

Ik vindt dit echt een beetje krom, wij zien hem tot 2 keer toe tegen een auto rijden, en vervolgens wordt hij gebeld door de persoon waar hij binnen was en vertrokken, en hij komt 5 minuten daarna even vrolijk terug gereden, en knalt bijna weer tegen een andere auto op.

2 man hielt hem tegen om tussen die auto en zijn rijdende auto te gaan staan, wat ik erg dapper vond.

Maar stel dat hij "doorgeschoten" was en die 2 mensen aangereden had???

Geld openbare dronkenschap niet meer?

Verstoring van de openbare orde en openbare dronkenschap bestaat nog maar wordt pas toegepast bij vervelend en/of asociaal gedrag in bijzijn van de politie. Veelal wordt dat niet meer toegepast als betreffende al thuis is en meewerkt (met blazen) en dan naar binnen gaat.

Inderdaad wel dapper om voor zo'n auto te gaan staan. Maar ook erg gevaarlijk dus.

Ik heb zelf 2X buiten mijn schuld om een aanrijding gehad met dronken bestuurders waar de politie bar weinig aan deed.

De eerste keer kwam een dronkenlap uit een uitrit van een bar en draaide hij de weg op via de linker rijstrook evenredig met mij en daarna stuurde hij zijn auto volop in mijn auto waarna mijn auto total loss was. De politie hielp de stomdronken bestuurder nog met het invullen van het schadeformulier.

De tweede aanrijding was met een Rolls-Royce Corniche II Cabriolet met een rijke boer en zijn vrouw erin die mij tegemoet kwam en plotseling van zijn rijbaan afweek terwijl hij dronken en al zwaaiende naar bekende op de terrassen net mijn linker spiegel er afreed. Gelukkig niet frontaal omdat ik nog net wat kon uitwijken. Daarna reed huh wel gewoon doorreed alsof er niks gebeurd was. Het kenteken genoteerd en aan de politie doorgegeven en later op de dag ging mijn telefoon over en had ik een scheldende bestuurder aan de lijn met de nodige bedreigingen omdat ik zijn gegevens had doorgegeven. De politie had dus mijn gegevens doorgegeven om het onderling op te lossen. :@

Vreemd dat de politie fuiken opzet om bestuurders te laten blazen en ze te bekeuren maar als er daadwerkelijk aanrijdingen plaatsvinden gebeurd er niks?

De politie hielp de stomdronken bestuurder nog met het invullen van het schadeformulier.
Bijzonder vreemd. Hier moet geblazen worden en als het promillage dan te hoog is dan komt ook de verzekering dat te weten.

En dat tweede? Onderling oplossen bij vluchten na misdrijf? Ik vind het maar vaag hoor daar bij jullie. Hier gaan ze daar toch wat anders mee om.

Waar dit toen speelde was in de gemeente waar ik geboren ben en waar veel uitgaansgelegenheden waren. Regelmatig werd daar volop gezopen en reed men dronken weg omdat het openbaar vervoer in de avond daar niet reed.

Ik maakte natuurlijk een opmerking richting de politie waarom de veroorzaker niet hoefde te blazen. Zij wilde iemands leven niet financieel kapot maken omdat hij dronken achter het stuur zat. Mijn verzekeringsagent was furieus toen hij dit hoorde maar wat kon ik en hij er nog aan doen? Mobiele telefoons met camera bestonden toen nog niet.

Mensen van stand en die belangrijk zijn hebben een streepje voor en die mogen vluchten zonder gevolgen. De politie is naar het huisadres gegaan van die man van die Rolls-Royce maar voor de rest is er niks tegen hem ondernomen.

Na deze ervaringen ben ik ook anders naar de politie gaan kijken net zoals @freggel1 het nu doet.

Ja vroegah werd daar nog wel eens een oogje mee dicht geknepen, dat ken ik nog van nabije schoonfamilie ook die elk weekend drinken gingen.
Mensen van stand hebben altijd streepje voor ja, dat is over het algemeen nog steeds zo.

Ik heb de ervaring als je veel geld hebt dan komt het recht naar je toe.
En als je niks te besteden heb is er ook geen recht.
Soms hoe dieper men in de shit zit zoveel te harder wordt er met je om gegaan.
Een RECHTER kwam achter uit rijdend tegen mij aan rijden.
Hij stapte boos uit zijn auto en zei dat ik zijn schade maar even moest betalen omdat hij achter aan zijn auto schade had.
En ik ik niet kon bewijzen dat hij achteruit reed.
Een taxi chauffeur die alles had gezien zette met zijn auto de man klem en zei hier moet de politie maar even bij komen.
De RECHTER draaide meteen 180 graden om en wilde zonder politie ineens wel mijn schade betalen.
Dus als een RECHTER al moet liegen om zijn zin te krijgen dan is het recht moeilijk te vinden.

Ik heb de ervaring als je veel geld hebt dan komt het recht naar je toe.
En als je niks te besteden heb is er ook geen recht.
Ja die ervaring is mij inderdaad ook bekend.

Dus als een RECHTER al moet liegen om zijn zin te krijgen dan is het recht moeilijk te vinden.
Zeg dat wel, iemand die zat verdiend om zijn premie te betalen, ook nog eens op die positie en dan al oneerlijk is.... waar gaat het heen.... :(

tja allemaal dankzij Rutte

Dat ligt niet aan Rutte maar aan het asociale gedrag van het volk waardoor hermandad zwaar onderbezet raakt om de mafkezen tot orde te roepen en veel bureaucratisch werk met zich meebrengt dat hermandad regels en prioriteiten moet stellen.

Burenruzie, oplichtingspraktijken MP, bezopen voetbalsupporters, messentrekkers. Afrekekeningen in het crimineele circuit. demonstraties, kick out de paashaas, verkeers overtreders, bumperklevers. Blaffende honden , en nog veel en veel meer klungelige akkefietjes door het puberaal gedrag van het volk.

Geweld pleging , verhaal halen door ma en kornuiten als zoon in supermarkt een e sigaret opsteekt en daar op aangesproken wordt.
Een rapper die frequent zijn vriendin in elkaar mept.
En uiteraard geldt het spreekwoord, drank maakt meer kapot dan je denkt.

En dan is het duidelijk dat zaken geschrapt worden waar je dan als getuige erg verbaast en verbouwereerd achter blijft.

Hai hai hai the matrix.
Wat een opsomming.

IK geloof dat ik je maar eens op moet halen naar het vredige Baflo.
En dan alles uit zetten en genieten van een kop koffie met een bavelder kouk en de kop leeg laten waaien aan de dijk.

Ook ik zit met de kop vol zorgen W O 3 spookt mij al weken door het hoofd.

Haal ons dan allemaal even op? 😄
😄

DR.Z Ik heb geen verlengde vw bus.:LOL:

Gebrek aan opvoeding, ouders die carriëre willen maken en beiden werken en dan toch aan kids willen beginnen. Die dan de hele dag in de opvang zitten en 's avonds een uurtje of 2 de ouders zien. Dat is geen opvoeding.

Ik heb een gewerkt op een kinderdagverblijf.
Ik moest werken aan een oplossing om te besparen op stookkosten.
Toen heb ik gelijk tegen mijn vrouw gezegd als we kinderen krijgen wil ik dat je stopt met werken. Want dit wil ik mijn kinderen niet aan doen. Ik vond dat helemaal niks.

@janblues
Idem hier precies zo gedaan. Dat kon toen nog zo'n 40 -50 jaar geleden.

Maar nu is het haast onmogelijk

Of als 1 van het gezin volledig thuis kan werken.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan