Wat mag de politie nog????

Er zijn goede en minder goede agenten maar juist die goede krijgen te maken met de enorme papieren rompslomp bedacht door de overheid.

Een aanrijding veroorzaken wel of niet onder invloed, valt onder het strafrecht en dan moet een agent vaak de veroorzaker in hechtenis nemen en dan begint de papiermolen echt draaien. En het OM is bikkelhard als het erom gaat om hoge straffen uit te delen zonder tussenkomst van de rechter. Weinig Nederlanders kunnen het zich veroorloven om die hoge boetes te betalen laat staan als je aan een traject moet meewerken dus genoeg reden voor iemand om na een aanrijding door te rijden.

10 jaar geleden remde ik voor een rood sloplicht en zat er bijna een BMW M5 (met ABS) in mijn kofferbak, het ABS systeem voorkwam remsporen. Het was dat ik het in mijn achteruitspiegel al zag aankomen en mijn auto iets liet doorrollen. Na groen draaide ik rechtsaf om gelijk weer voor te sorteren en die BMW haalde mij in de bocht in maar daar kwam hij op een stoep met op het eind een stevig ijzeren hekwerk dus hij kwam weer richting mij en schampte hij mij van achteren naar voren in een poging om mij alsnog in te halen. Ook hij reed door maar een paar straten verderop stond hij zijn schade te bekijken en kon ik zijn nummer noteren van zijn leasebak.

Als ik het goed heb wordt in Zweden een boete opgelegd afhankelijk van iemands inkomen en daarom denkt iemand met een hoog inkomen ook extra na wat de financiële gevolgen voor hem/haar zijn. In Nederland komen de duurdere auto's je links en rechts voorbij en nemen voorrang en rijden veel door rood en die vallen niet om van 1 boete per maand mits zij niet te vaak de maximumsnelheid te hoog overschrijden.

Volvo rijders staan bij mij op nummer 1, daarna de Audi rijders gevolgd door de BMW rijders. :)
 
Volvo rijders staan bij mij op nummer 1, daarna de Audi rijders gevolgd door de BMW rijders. :)
Qua aso chauffeurs bedoel je? Zelf het minst last van Volvo rijders.
BMW rijders zijn wel de nummer 1, op de voet gevolgd door Audi en Mercedes.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want die zijn er ook altijd.
 
Qua aso chauffeurs bedoel je? Zelf het minst last van Volvo rijders.

Yip die bedoel ik. :)

Volvo rijders schieten hier in de randstad met een noodgang vanaf de invoegstrook naar de derde linkerbaan met het gevolg dat andere moeten gaan remmen. Ook komen ze hard aanrijden en gaan dan zeer kort op hun voorganger rijden terwijl die niet eens naar de linkerbaan kan.

Ik probeer altijd defensief te rijden en kijk daarom altijd in mijn achteruitkijkspiegel ook al wissel ik niet van baan, mocht er plotseling wat gebeuren dan wil ik wel weten waar ik heen kan. In de regel rij ik in de spits op de rechtse rijbaan zodat je de vluchtstrook op kan als het moet. Tegenover andere landen rijden wij best wel veilig maar er zitten er een paar tussen die zelfs met een trapauto nog levensgevaarlijk rijden. :)
 
En de klep petjes in de vw golf? Die kunnen er ook wat van.
 
schieten hier in de randstad
Ik heb in de touringcar door het hele land gereden, maar dan spannen de BMW chauffeurs toch echt wel de kroon hoor. Spiegels kijken doe ik ook altijd, heb ook al eens een hardere klap vermeden toen ik iemand zag aankomen die niet meer kon remmen, dus van mijn rem af en de klap nog een beetje opvangen. LoL, wilde mij toen ook nog de schuld geven want ik stond stil midden op de weg.
Ja dat klopt, de hele weg was bezaaid met sneeuw en op de bushalte lag het een halve meter hoog, daar kon ik niet in en ik zette iemand even af, dat mag. Hij kwam veel verder de weg op gedraaid dus had me toen al kunnen zien staan, maar neeee op het laatste moment remmen natuurlijk en dan is het gelijk glijden in de sneeuw.
Hij had pech, politie kwam (ja toen nog wel) achterop rijdend verkeer en geen afdoende remafstand houden en ik kreeg m'n schade vergoed.

Ja de petjes in golfjes vallen ook wel op inderdaad, die kunnen er ook wel wat van.
 
En wat te denken aan bestelbusjes... Die veroorzaken veel ongelukken met fietsers. Niet normaal het is een bedrijfsauto dusssssss
 
Wat dacht je van de fietsers zelf? Of de opgevoerde bromscootertjes die met 60 racen terwijl 25 is toegestaan?
 
En wat te denken aan bestelbusjes... Die veroorzaken veel ongelukken met fietsers
meestal anders om omdat die bus een giga dooie hoek heeft en die vliegen er tussen kruipen.
maar goed
wij zijn dus nu dubbel fout
EN mercedes En bedrijfsbusje.....
 
En de klep petjes in de vw golf? Die kunnen er ook wat van.

Klopt @janblues maar daar zitten vaak de jongere en onervaren bestuurders achter het stuur. Volvo, Audi en BMW rijders zijn over het algemeen ouder en dan zou je zeggen dat ze in de loop der jaren ook wijzer zijn geworden.

Op de rondweg A10 is het over het algemeen zeer druk, zeker in de spits. Als iedereen zich netjes aan de snelheid houdt blijft het verkeer prima doorrijden totdat een halve zool perse van de rechtse baan naar de linker rijstrook wil in minder dan 30 meter. Vooral bij regen gaat de snelheid naar beneden maar er zijn altijd bestuurders die veel haast hebben en altijd meteen naar de linker baan willen ook al staat het daar vast.

Ik heb in de touringcar door het hele land gereden, maar dan spannen de BMW chauffeurs toch echt wel de kroon hoor

Voordeel is dat je overzicht hebt als je wat hoger zit en zo kan je beter anticiperen wat er voor je gebeurd maar het verkeer wat achter die vrachtwagens zit die rijden feitelijk blind.

Vorig jaar zat ik nog achter een vrachtwagen op de A10 die op een andere vrachtwagen klapte omdat iemand beroerd invoegde en gelukkig kon ik nog op tijd stoppen, kijk ik dan in mijn achteruitspiegel en dan zie je het verkeer met 80km p/u op je afkomen en iedereen schiet alle kanten op.

Toen ik jong was hield ik me ook niet altijd de snelheid maar 40 jaar geleden was er aanzienlijk minder verkeer dan nu het geval is. Na mijn 23ste jaar ben ik toch anders gaan rijden. :)
 
meestal anders om omdat die bus een giga dooie hoek heeft en die vliegen er tussen kruipen.
maar goed
wij zijn dus nu dubbel fout
EN mercedes En bedrijfsbusje.....
Daar heb je een punt sat-ed Ik vond het nooit fijn als er een motor rijder vlak achter me ging rijden.
Die zag je gewoon niet meer.

Maar het erge vond ik de agressie van de sommige mensen.
Ik reed achter iemand die veranderde 3 keer van baan waar ik veel hinder van had.
De jongen die naast mij zat gaf hem een middel vinger.
Hij zette toen zijn auto midden op de kruising en wachtte ons op met een groot slagers mes.
 
mensen hebben een kort lontje @janblues
tegen de vrouw thuis durven ze niet vanwege de voortanden en doen ze het maar in het verkeer.
maar idd bmw... of golfjes
als we in de normale auto rijden drukken die hem er altijd voor want ze willen vooraan in de file rijden ;)
 
en jij durft met droge ogen te beweren dat je vroeguh je netjes aan de snelheid hielt?
mop van de eeuw lol
Nou, ehm..eh...Dat doet er niet toe!! :ROFLMAO:
Vroeger waren de bomen groener en de stoeptegels grijzer...dus toen mocht het!! :ROFLMAO:
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan