Wat moet ik in godsnaam kopen

P

PBR

Ik zoek een ontvanger met PVR ± 100gb

Ethernet( Geen usb dat wordt te lang)

Wil zo veel mogelijk ontvangen dmv schotel met meerdere LNB´s

Wol dus ook een ontvangen die ook voor de toekomst nog bruikbaar is

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Smartcard, funcard.....kaart

Al vast bedankt voor jullie reacties

Mvg Peter

Tja het is een beetje moeilijk. Je hebt de (zoals ik ze noem) standaard ontvangers die deze mogelijkheden hebben en je hebt de hobby-ontvangers.

De hobby ontvangers kunnen vaak iets meer gezien hobbyisten daar ook firmware (software) voor schrijven.

Bij aanschaf van een nieuwe ontvanger moet je je eerst de vraag stellen wat je er precies mee wilt en wat je ervan verwacht.

Voor een deel heb je dat al gedaan. Je wilt een schotel met veel lnb's er op kunnen koppelen of eventueel een draaibaar systeem.

Verder wil je dat er voor de toekomst ook nog iets mogelijk is, dat is ook een hele belangrijke afweging.

En door het grote kaarten aanbod weet je niet meer wat je doen moet.

En je wilt een ontvanger met ethernet aansluiting hetgeen mij al doet vermoeden waar je heen wilt, maar dan word de keuze voor ontvangers erg beperkt want er zijn er maar weinigen die dit hebben.

Allereerst kunnen vrijwel alle moderne ontvangers schotels aan met meerdere lnb's, een draaibare schotel of een combinatie daarvan dus dan zijn we snel klaar.

Wat betreft het kaarten aanbod, dat heeft meer met illegaal te maken, voor legaal kijkgenot heb je alleen een Canal+ smartcard nodig, deze geeft het zich alleen nog in Seca2 dus je ontvanger moet minimaal Seca2 aan kunnen al dan niet door middel van een Common Interface module of anders emulator.

Je uitspraken over de toekomst, de ethernet aansluiting en de wens voor aansluitmogelijkheid van meer lnb's doet mij vermoeden dat je meer dan alleen legaal kijken wilt.

Wij kunnen hier niet echt in gaan op het illegale gebeuren, maar vermoedelijk ben je het beste geholpen met een ontvanger die zowat alles kan, die aan de eisen voldoet die jij stelt en ook voor de toekomst mogelijkheden heeft.

In dat geval kom je toch uit op een hobby-ontvanger. Er zijn meer mogelijkheden maar als je niet zo thuis bent op pc gebied, zou ik persoonlijk zeker kiezen voor een hobby ontvanger die al iets verder ontwikkelt is en waar ook software voor bestaat zodat deze stabiel kan draaien en waar ook veel support voor is te vinden op diverse forums en sites.

Natuurlijk zijn er altijd wel nieuwere toestellen in aanmaak dat is net als met computers. Op dit moment zou ik je de Dreambox 7020 aanraden.

Ethernet, internet kaartlezer, emulators geschikt voor originele en andere kaarten (mocht dit al nodig zijn), CI slot, aanluitmogelijkheid voor schotels met meer lnb's en draaibare schotels, inbouw mogelijk van harde schijf en gemakkelijk backups maken van de software d.m.v. zo'n SD kaartje of hoe heten die dingen.

Dat kost natuurlijk wel iets meer, momenteel dacht ik rond 400 euro zonder hd maar dan heb je ook wel iets waar je langere tijd plezier van hebt.

Zijn voorganger is de Dreambox 7000, ook nog te verkrijgen en is meer software van, doch deze word niet meer gemaakt en ligt qua nieuwprijs (389) erg dicht bij de nieuwprijs van de 7020, zijn opvolger.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan