Wat moeten we kiezen voor een nood radio.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
357
Punten
83
Leeftijd
72
Wat voor toestel.
En wat moet je kunnen ontvangen?

Een toestel op batterijen en AM ontvangst. AM heeft een groter bereik dan FM en zal dus in noodsituaties verder komen.
Nu verwacht ik niet dat dit op korte termijn nodig zal zijn.

Voldoet een autoradio ook?
Buiten een paar zonnepanelen (1 is genoeg) en een 12 volt stabilisator moet voldoen voor overdag.

Een noodhandkruk radio.

Geen batterijen nodig!

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit deze Radio eens gekocht en hij werkt perfect
Ben nu nog op zoek naar een waterpompfilter.

Een toestel op batterijen en AM ontvangst.
Ik zou sowieso zorgen dat hij FM ontvangst heeft, als hij ook AM heeft is dat mooi meegenomen.
Want als alles plat ligt heeft FM ook groot bereik en ik verwacht dat de meeste mensen niet eens weten wat AM is dus men kan er vrijwel zeker van uit gaan dat in een noodsituatie de berichten in FM uitgezonden zullen worden.

Geen batterijen nodig!
Ja toch wel, die 2000 mAh batterijen anders doet ie niets. De bedoeling is juist een radio te hebben die werkt als er geen stroom is.

Voldoet een autoradio ook?
Ja hoor, want een auto accu houdt ook wel even stroom en inderdaad evt. opladen via zonnepanelen.

Ondertussen een Waterfilter besteld.
Voor communicatie met de buitenwereld als de telefonie, radio/tv en internet ons in de steek laat hebben we een bakkie met een draadantenne en wat accu’s en wat flexibele zonnepanelen om de boel te voorzien van stroom.
Gaspitje voor wat te koken en te verwarmen.
Verwacht niet dat we het nodig hebben maar het is toch handig.

@Black Tiger die batterijen in die radio zijn volgens mij oplaadbare, en je draait dit ding aan met de zwengel die achter op die radio zit.

Ik heb er ooit eens 1 gehad, en deze had ik bij als ik buiten bezig was op een akker voor mijn werk.

die batterijen in die radio zijn volgens mij oplaadbare
Ja dat klopt, maar oplaadbare batterijen zijn ook batterijen.
Maar inderdaad, wel handig dat je hem met die zwengel kunt opladen, dat had ik nog niet gezien. Moet je wel goed geduld hebben en lang draaien want 2000 mAh heb je niet zomaar even vol gedraaid. :biggrin:

Wel 'n grappig ding.

Volgens mij heb ik die ooit bij Conrad gekocht.

De reden daarvan was dat ik altijd als ik alleen aan het werk was op een akker.

En dan bij een radio waar gewone batterijen in zaten iedere keer die dingen moest vervangen, en geen goed ontvangst had.

Dus dit was een handig ding, met name de AM ontvangst. ;)
Ik zat mezelf hierdoor ook niet lek te prikken met die fm antenne. :biggrin:

En voordat iemand begint over een zaklicht? -------> een knijpkat.

Ik heb ooit deze Radio eens gekocht en hij werkt perfect
Ben nu nog op zoek naar een waterpompfilter.
De radio van mij kan je ook opwinden maar je kan hem ook opladen via usb of zonne-energie.

Ik heb een noodpakket besteld ergens begin dit jaar. Hier zit een radio bij, die je kunt opladen door met op te winden. Heeft ook een powerbank in zich, dus gelijk een mogelijkheid om de mobiel op te laden. Niet al te veel, maar het kan. Oh ja de radio heeft dus ook een zaklamp in zich, multi functioneel dus.

Heeft de media toch mooi voor elkaar dit...
Ik ben niet anders gewend als minimaal voor 14 dagen eten en drinken in huis te hebben.
Een zogenaamd " noodpakket" slingert hier altijd wel wat in het " magazijn"
In de oudere dorpen waar ik gewoond heb viel de spanning regelmatig uit en dan ben je vanzelf creatief.
Simpel voorbeeld " wat ik dan nergens lees of hoor)
Zorg altijd dat je vervoers middel minimaal een kwart tank vol heeft
Zie het als een tik van mij maar als je onverwacht weg moet en je moet eerst tanken/ laden of whatever ben je de sjaak.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan