Wat te kopen voor deze nieuwe hobby

M

movedown

Hallo allemaal,

ik heb een vraag over wat aan te schaffen om te beginnen met de hobby.

Ik wil natuulijk zoveel mogelijk kunnen ontvangen en proberen met de schotel.

het gaat niet echt om kijken maar meer lekker prutsen.

ik woon in een vrije polder en heb naar alle kanten een vrij skyline.

kan iemand mij op weg helpen wat ik dan het beste kan aanschaffen en waar vooral.

ik heb al wat rond gekeken maar al de termen zeggen mij niets.

ik heb een budget van ongeveer 1000 euro.

greetzz....zzzz,

movedown

Kan niet nalaten hier een antwoordt op te geven.

Je beschikt over een computer met internet aansluiting, anders had je dit niet gemailed.

Wat je moet kopen is een Dreambox met harddisk, deze gebruikt linux en is een extra hobby.

Verder, onbeperkte sky-line, du een draaibare schotel.

de kosten voor dit alles ongeveer 600 tot 700 euries.

blijver er 300 euries over voor veel bier aan te schaffen, dit is voor de behulpzame sat-lovers die je komen helpen.

Groetjes Bert

Als je een draaibare schotel neemt probeer dan een channelmaster met losse polarmount te pakken te krijgen.

En kies je voor een vaste schotel en je wil echt veel kies dan voor een Wave frontier hier kunnen standaard 16lnb's in en er zijn mensen die verbouwen het nog een beetje en je kan nog meer.

Een bijkoment voordeel van deze schotel is je hebt direct beeld terwijl je met een draaibare schotel even moet wachten tot deze naar de juiste positie gedraaid is.

gr,

The Wizzard

Yep.

Ik heb net een Wavefrontier in elkaar geschroefd. Dat is echt leuk spul. Maar dat betekent ook dat ik binnenkort een Stab120 met Funcke 1m schotel te koop heb. Beide een half jaartje oud, en op een beschutte plek gestaan. :)

Hey alle,

bedankt voor jullie reply's :)

maar natuurlijk komt er nu weer een vraagje bij.

waar is dit nu het beste aan te schaffen of is dat surfen en de goedkoopste zoeken.

dat is natuurlijk altijd het beste plan(de goedkoopste).

wil iemand van jullie voor mij een lijstje maken met de merken.
dan kan ik heel gericht daar naar zoeken

dreambox 7000S heb ik al op het net gevonden.
dat is blijkbaar een heel leuk speeltje :))
ook de wave frontier is gelukt.(ziet er geweldig uit maar wel heel veel draden)

Bert bier is geen probleem ik zit vlak bij belgie met heel veel soorten !!!! lol
tnx and greetzz....zzzz,

movedown

Een heel betrouwbaar leverancier van Dreamboxen? Klik de ba :cool:

Een harddisk er in? Bestel er eentje compleet bij een betrouwbaar bedrijf (zie wederom de sponsors) of kies er eentje uit de lijst van DreamMultimedia, bij de oosterburen dus. Jawohl.

Voor Wavefrontiers is het wat lastiger, want die zijn niet geschikt om per post te laten bezorgen. Maar neem daarvoor eens contact op met The Wizzard, moderator hier. Hij heeft een paar postings eerder al in dit draadje lopen reageren. Dus als je daar op het knopje pm drukt, wordt je vrijwel automatisch op je wenken bediend. :biggrin: (Vraag dan ook ff om tip welke switches enzo je erbij nodig hebt.)

Het nadeel van een wave, is dat er heelwat lnbs in gaan. Voor elke sat 1 (tenzij ze heel dicht bij elkaar zitten). Het voordeel is dat je er nooit spijt van zult krijgen. Je hoeft natuurlijk niet met een hele volle schotel te beginnen. Dan heb je ook geen probleem meer een verlanglijstje te maken voor je verjaardag. ;)

Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt ontvangen wat betreft de schotel.Met een wavefrontier kun je bijvoorbeeld geen nilesat pakken want daar heb je weer een grotere schotel voor nodig.Hispasat tezamen met astra2 lukt naar mijn idee ook niet daar staan deze sats te ver voor uit elkaar.Het zapt natuurlijk wel weer lekker snel.In jouw situatie zo vrij in de polder kun je wel lekker aan hobbie?n wat schotels betreft geen gezeik van buren of van de gemeente/woningbouwvereniging.

Originally posted by Sandokan
Hispasat tezamen met astra2 lukt naar mijn idee ook niet
Jawel hoor: standaardrail doet 40 graden. Met de verlengers doet het 60 graden. En 28 oost (Astra2) t/m 30 west (Hispasat) is dan geen probleem.

(Er is nog 300 euro over voor een Nilesat schotel, als je dat al zou willen ;) )

De techniek ontwikkeld zich snel, maar met de huidge stand van zaken is de optie met veruit de meeste mogelijkheden:

- Dreambox 7000S, met HDD en USB-stick
- Draaibare schotel van min. 100 cm.
- Permanente (snelle) internetverbinding
- Abootje bij C+

Dit is ook de meest ingewikkelde en tijdrovende oplossing, maar ben je bereid er een studie bij te nemen ;-}}, dan gaat alles open.

Op een hele goede tweede plaats komt volgens mij nog steeds de gepatchte Humax 5400 met de nieuwste HoT firmware.
Naast de bovenstaande hardware heb je hier ook nog een goede programmer, CI en wat cards bij nodig.
Is daardoor wel duurder dan mijn 1e keus maar daar staat tegenover dat het ook een stuk eenvoudiger onder de knie te krijgen is.

Je begrijpt dat dit mijn persoonlijke voorkeur is, je moet voor jezelf bepalen wat je wilt investeren in tijd en geld.
Succes met je keuze.

Groeten,
Ben

Met een budget van 1000 euro gan je toch niet meer lopen freubelen met een draaibaar systeem? Dan wil je ook lekker kunnen zappen!

Ik ben blij dat ik eindelijk als een achterlijke langs verschillende sats kan zappen, kris kras door elkaar. Dat geeft meteen veel betere mogelijkheden favoriete groepen op de Dreambox te maken waar allemaal de zelfde soort kanalen in zitten, ongeacht van welke sat ze komen. :cool:

(En ik ben van de slijtende bewegende delen af met een Wavefrontier.)

Originally posted by Kerstkonijn
Yep.

Maar dat betekent ook dat ik binnenkort een Stab120 met Funcke 1m schotel te koop heb. Beide een half jaartje oud, en op een beschutte plek gestaan. :)

Huh?Toch wel richting het zuiden?(en links en rechts ervan dan he!
Das toch de weerkant?.....heheheheheheh

Richting zuiden is gewoon het Walhalla.
Vandaar ook dat Maastricht in het zuiden ligt. :biggrin::biggrin::biggrin:

Hey alle,

wederom bedankt voor jullie reply's.

Ik ben er bijna uit.

Ik heb ondertussen aangekocht.

dreambox 7000s.

en een heleboel geduld.

camping schotel via een collega, zodat ik eerst eens lekker kan prutsen met de dreambox.

de schotel die ik ga kopen ben ik dan nu nog niet helemaal uit.

ga beide oplossingen bekijken bij onze duitse collega's
waar ik oook de dreambox heb gekocht.

greetzz....zzzz,

movedown

Originally posted by movedown
Ik heb ondertussen aangekocht. [...] dreambox 7000s.
Gefeliciteerd! Goede keus. Wel een overkill als het een campingsetje blijft, maar wat niet is kan altijd nog komen. ;)

Nu nog op het knopje 'user cp' drukken (gratis :biggrin:) en je pm (private mail) aanzetten, en lekker van de hobbie genieten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan