Wat voor scart kabel

M

mrbomb

Ik heb een ontvanger gekocht alleen zat hier nog geen scart kabel bij. Nu weet ik niet wat voor scart kabel je nodig hebt. Alle aders wel/niet afzonderlijk afgeschermd, wel/niet verguld?

Met andere woorden kan ik een kabel van 1 euro gebruiken of kan je toch beter voor een vergulde kabel van 8 euro gaan of voor een nog duurdere kabel?

Zelf ben ik wel gecharmeerd van die platte scart kabels waar elke ader apart afgeschermd is.

Die heb ik hier in de lengte van 1,5 (kan ook 1,8 zijn) meter tussen de verschillende apparaten zitten.

Wanneer je grotere lengtes moet overbruggen, of wanneer je een mogelijkheid hebt om component over scart te sturen, zou ik wel gaan voor een duurdere en eventueel verguld spul.

Of je verguld spul ooit terug ziet in de kwaliteit durf ik overigens best te betwijfelen.

Of ie 1 of 8 euro kost is niet de issue. De issue is of alle pins in gebruik zijn (maw verbonden). (bijv. signaal breedbeeld door te geven, aanzetten videokanaal, etc...) Hoe beter hoe beter. Maar ook opletten naar de functionaliteit. Verguld maar niet alle pins zou ik bijv. niet doen. Verguld met alle pins natuurlijk wel. Ligt inderdaad aan afstand en je andere apparaten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan