wat waren ook weer die namen van die proggies?*Draadloos internet opsporen*

F

format c:

Waar je mee kan zien wie nog meer een draadloos internet verbinding heeft in jouw buurt.
En waar je op je laptop kunt uitpeilen waar die draadloze modem in de buurt is.
Dit vraag ik omdat ik wel eens op plaatsen kom met mijn laptop waar helemaal geen internet mogelijk is.
daarom is het wel eens handig om dat programma te hebben.
Of bestaat dat proggie helemaal niet meer!
Ik heb het ooit wel eens gevraagd op dit forum,maar ik kan het niet meer terug vinden.
is al lang geleden.
Wie heeft een goed programma daarvoor,en kan er wat uitleg bij geven.

Er moet ook nog een proggie zijn wat de wep codering makkelijk kan achterhalen.
En ergens moet ook een proggie zijn wat wachtwoorden van routers laat zien.

Denk er wel aan dat als je op die manier bezig gaat (dus codering kraakt of routers aanpast) je jezelf schuldig maakt aan inbraak in de zin van de Wet Computercriminaliteit II en kun je tot 2 jaar gevangenisstraf voor krijgen.

Het meeliften met een open onbeveiligd netwerk is feitelijk nog niet strafbaar als je doet alsof je neus bloedt.:)

dan moet je dat eens proberen voor mijn huis.

Mijn AP heeft nu TKIP beveiliging en das 128 bits, dus nodig ik jullie uit om dat te kraken.

Groetjes Bert

Ik had het dan ook over wep codering.:)

oke,dank je voor jullie info hierover.
nog meer info is heel erg welkom.
of mensen die hier mee wel eens experimenteren.
of dagelijks gebruik maken van bv de overburen,gratis internet.

Black Tiger zei:
Ik had het dan ook over wep codering.:)

Sorrie BT, had bril nog niet schoon gemaakt, zat nog wat mist op.

Groetjes Bert

Geen probleem Bert, gebeurt mij zelf ook vaak genoeg.:)

@format c: welke info zoek je dan nog? Ik heb een kennis die meer dan een jaar op die manier meegelift heeft met iemand anders zijn netwerk wat gewoon open stond. Netjes is het niet, maar ik weet eerlijk gezegd niet welke informatie je dan nog zoekt?

Ik wil bv gewoon eens uitproberen,als ik bij mijn vrienden ben met mijn laptop,ik dan op die plek ook draadloos internet kan ontvangen, en dat tevens kan gebruiken,omdat mijn vriend daar zelf geen internet verbinding heeft.
daarom lijkt het me wel eens leuk om daar gratis op die manier gebruik van te kunnen maken.
en daarom had ik daarvoor een programma willen hebben .
ik had het me ook anders voorgesteld eigenlijk.
ik dacht ik neem mijn laptop mee,naar mijn vriend,en druk dan daar in die woonkamer van hem op het internet knopje van mijn laptop,en dat ik dan kon internetten,op iemand ander zijn provider,omdat die draadloze modems,toch wel zo n 100 meter ver kunnen zenden.
ik dacht dus in zo n flat zitten vast wel mensen met zo n draadloos modem.

daarom wil ik zo n programma hebben.
of werkt dat niet zoals ik bedoel?
programma instaleren en gratis gebruik maken van iemand anders zijn draadloze modem?

bij de draadlose netwerkkaarten zit toch een programma om de kaart te laten connecten met de router, als je dat opstart staan er alle netwerken die je in de buurt kunt ontvangen, en ook staat er dan bij of ze beveiligt zijn of niet.

en als er geen soft bij zit heeft winxp dat zelf in zich volgens mij.

zo is het tenminste ook met de computer van mijn zoontje.

gr blokker

oke,dank je voor de tip.
dat klopt inderdaad,als je met het modem connect dan zie ik wel het 1 en ander aan adressen staan.

En zet zelf de gedeelde documenten uit omdat je straks deel uit maakt van een netwerk er zijn slimmerikken die hun router open zetten om jouw pc te zien en er het nodige opzetten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan