Wat zit er vast aan het ip adres???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ga toch eens een keertje "Crossposten" normaal doe ik dit niet, maar er is toch iets wat ik even wil weten en onder aandacht wil brengen!

In het draadje van Format C: dat het uit is met zijn vriendin, staat de onderstaande quote...

Originally posted by freggel1
Maar even een vraagje aan de rest hier, want ik zie iets wat ik deze week al een paar keer meer gehad heb!!!

Bij de tweede link die bij de posting van kip staat ( http://www.true-babes.com/viewclip.php?id=356 )

Daar staan advertenties waar plaatsnamen bij staan, en zoals deze week als eens meer gebeurde bij mij met zulke links, staat daar mijn eigen woonplaats bij!!!
Ik vindt dit g??n toeval meer...

Is dit iemand anders ook al eens opgevallen, want het snuffelen in andermans pc wordt erger en erger vindt ik :confused:

Nou wil ik dus ook eventjes hier in de computersectie hebben, omdat het daar mee te maken heeft, en niet iedereen nog dat draadje leest. ;)

Ik wist niet net zoals @Bigfoot daar ook al zegt dat je woonplaats vast hangt aan je ip?

Dus kortom wat hangt daar nog meer aan vast?

Ik vindt dit leuk meer, want kun je ?berhaupt nog wel persoonlijke gegevens op je pc zetten, gezien ook de filmpjes die je daar in die topic ziet, want die meiden doen dat niet bewust, maar dat doet er even niet toe. :confused:

Ja Freggel klopt helemaal ik zie ook een stuk of zes girls in mijn omgeving.

GR

Het is mogelijk om een trace uit te voeren die je leidt naar de server waarmee jij met het internet verbonden bent.
Die staat met grote waarschijnlijkheid in een kast (bij KPN of chello ofzo) in een grotere stad bij jou in de buurt.
Dit is allemaal te achterhalen maar lang niet altijd heel eenvoudig.
Jaren terug kwam je dit verschijnsel al tegen, maar natuurlijk gebeurt dat steeds vaker.
Wanneer je nog kunt inbellen en je wil dit eens proberen, moet je maar eens inbellen naar een nummer dat niet in je buurt is.
Dus als je nu inbelt in utrecht, probeer dan het nummer van je provider in omgeving eindhoven (ik noem maar wat) als dat nog gaat tenminste.
Kost je wel meer geld omdat je niet lokaal inbelt, maar dan zie je precies wat ik bedoel als je weer naar die pagina gaat.
Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat dit informatie is die van je pc afkomt.

Klopt, bij de @home gebruikers halen ze de stad uit de hostnaam waarschijnlijk.
Bij de overige internet providers zullen ze het wellicht doen zoals Mas3 zegt, kijken waar grote servers of switches staan.
Zie ook mijn uitleg hierover in het off-topic deel.

Bij mij werd het Velsen-zuid terwijl ik in Maastricht woon, dus ze halen de info echt niet van je pc af.:)

Ik begrijp het helemaal nu, dan weet ik tenminste ook dat er niet nog meer aan firewalls, antivirusprog's en andere sjit mee moet gaan draaien, want het wordt er alleen maar trager om...

Thnx voor de reply's ;)

Wel grappig dat je echt dacht dat ze die informatie uit je PC "gesnuffeld" hadden :)

Weet ik veel hoever men tegenwoordig gaat met spy, ad en malware en wat heb je tegenwoordig nog meer voor sjit?

Vooruit er wordt alles aangedaan om beveilingsupdates aan te bieden, nieuwe virusdefinities en ga zo maar door.

Maar nieuwe updates komen volgens mij pas als er iets aan de hand is, want dan pas is de lek ontdekt... althans dat is mijn mening.

En ik dacht idd echt even dat het van de eigen pc's afkomt, wel via ip dan, maar weet ik veel dat dat van een centraal punt uit gaat? ;)

Maar goed ik ben weer iets wijzer geworden. :biggrin:

Ze kunnen hoe dan ook een hele hoop informatie uit je pc krijgen hoor. Als je je email adres bijv. in Internet Explorer zet kunnen ze zelfs dat ook nog zien.
In elk geval was dat zeker nog het geval met de vroegere Netscape versies.

Er is ook te traceren van welke site je af komt en naar welke site je toegaat als je dat rechtstreeks doet.
Alleen is met al die informatie niet echt iets te doen.

Waar je wel voor moet uitkijken is wat freggel1 inderdaad al aanhaalt, diverse ad- en spywareprogjes waaronder ook bijv. keyloggers die informatie versturen, botjes die je vaak niet in de gaten hebt.
Zo was ik geinfecteerd bijv. door een irc-botje, en merkte er niets van, kwam er pas achter omdat er steeds een verbinding gezocht werd met m'n irc server.
Het ding kon echter wegens mijn firewall en beveiligingsinstellingen geen kwaad doen, maar voor hetzelfde geld had mijn pc'tje fijn meegewerkt aan een DDos aanval zonder dat ik het wist.

Er was ook geen enkele virus- of spywarescanner die dit heeft kunnen vinden. De enige die dit kon, was de bekende The Cleaner een uitstekende trojanscanner die al in meerdere mircscripts de nodige irctrojans heeft kunnen vinden en desinfecteren.
Scripts zoals Polaris en andere veelgebruikte en warscripts zijn veelal ook van dit soort dingen voorzien. Een scan met The Cleaner is dan zeker ook geen overbodige luxe.

En dat is waar ik steeds banger voor wordt, ik ben een veelvuldig gebruiker van internet, en kom veel rare dingen tegen.

Het gaat meer en meer een probleem worden met al die spyware en andere sjit, virusproblemen zijn volgens mij minder aan de orde.

Nou zijn de meeste problemen wel op te lossen, zie het gevalletje van @Matrix met zijn rare melding, zat hem schijnbaar toch weer in het wel of niet gebruiken van sp2 of niet...

Een mooie uitleg van Mas3, die hier ook weer direct opgeslagen is, en uitgeprint wordt want geheid dat er meer gaan komen met zoiets. ;)

Zelf zit ik hier intussen ook al weer met een probleempje wat ik nog niet heb opgelost, en wat volgens mij ook niet opgelost gaat worden met de vaste scans.

een tijdje terug een ander draadloos toetsenbord gekocht, omdat het andere niet goed meer werktte, maar het nieuwe vertoonde ook rare problemen, het gaf typfouten die ik normaal niet maak, nu afgelopen weekend het oude weer aangesloten, en verrek precies hetzelfde, ook typfouten die ik niet veroorzaak!

Nou heb ik met mijn stomme kop mijn toetsenbord met kabel aan mijn beste maat gegeven, dus ik kan niet proberen of het aan de borden ligt...

Maar ook terwijl ik zit te typen stopt ineens alles er mee, ik kan niks meer intoetsen, niks meer met mijn muis, niks meer reageert, ik geloof niet dat het dit keer iets van ....ware is, maar meer een hardware probleem.

zat hem schijnbaar toch weer in het wel of niet gebruiken van sp2 of niet...
Nee ligt niet in het wel of niet gebruiken van SP2 maar in het al dan niet uitschakelen van een lekke service van Microsoft die in het OS ingebakken zit, overigens al sinds NT 3.x volgens mij. Het enige wat SP2 ermee te maken heeft, is dat die een aantal van die lekke services al voor je dicht zet.
Win95/98/ME had overigens zo'n optie ook, maar daar moest je hem apart installeren en heette het Winpopup.:)

Wat je probleem betreft, ja dat kan een hardware probleem zijn, kan ook iets anders zijn.
Een scan met The Cleaner kan verhelderend werken.

Als die ook niets vind, zal het waarschijnlijk hardware zijn. Hopelijk heb je nooit je toetsenborden of muis uit de ps/2 aansluitingen getrokken of ingestoken terwijl je pc aan stond, want dat kan funest zijn.
En laat je niets wijs maken van mensen die zeggen "nooit problemen mee gehad" want dat soort mensen hebben gewoon stom geluk gehad.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan